AA
İSTANBUL (AA) – CNN’in haberine nazaran, ABD başta olmak üzere Avrupa ve Asya’daki çok sayıda havalimanı ve hava yolu şirketi, kelam konusu irtibat sorunu nedeniyle uçuşların etkilendiğini duyurdu.
ABD Federal Havacılık Yönetimi (FAA), dünya çapında işletmeleri etkileyen büyük kesinti sonucu ülkenin önde gelen hava yolu şirketlerinin, irtibat sorunu nedeniyle uçuşlarını durdurduğunu bildirdi.
FAA, bu aksaklıktan “varış noktalarına bakılmaksızın hava yollarının tüm uçuşlarını etkilediği” bilgisini paylaştı.
Bu kapsamda uçuşları etkilenen hava yolu şirketleri ortasında Delta Airlines, United Airlines, American Airlines, Allegiant Air, IndiGo, Akasa Airlines, Ryanair’s ve SpiceJet üzere çok sayıda büyük havacılık şirketinin de bulunduğu belirtiliyor.
Avrupa’daki havalimanları da etkilendi
CrowdStrike sistemlerindeki teknik aksaklık, ABD’nin yanı sıra Avrupa’daki havalimanlarını da etkiledi.
BBC’nin haberine nazaran, kelam konusu sorunun akabinde Amsterdam Schiphol Havalimanı uçuşlarında aksaklıklar yaşandı.
Schiphol Havalimanı’ndan bir sözcü, BBC’ye yaptığı açıklamada, kaç uçuşun etkilendiği şimdi belirli olmamakla birlikte “Kesinti Schiphol’den ve Schiphol’e uçan uçuşları etkiliyor.” dedi.
İskoçya’daki Edinburgh Havalimanı’nda uçuş takip ekranları bu sabah çalışmazken ve ana terminal binasındaki yangın alarmının da tıpkı bilgisayar yanılgısı yüzünden tetiklendiği belirtildi.
Almanya’daki Berlin Brandenburg Havalimanı idaresi de yaptığı açıklamada, “teknik bir arıza nedeniyle” yolcu check-in süreçlerinde gecikmeler yaşanacağını kaydederken İspanya’daki tüm havalimanlarını yöneten devlete ilişkin AENA ise havalimanlarının açık olduğu lakin “bilgisayar sistemindeki bir arızanın” gecikmelere neden olabileceği bilgisini paylaştı.
Fransız hava yolu şirketi Air France da bilgisayar sistemlerindeki kesinti nedeniyle kimi uçuşlarda aksamalar olacağını duyurdu.
Teknik aksaklık Asya’daki havalimanlarını da vurdu
Singapur Changi Havalimanı, global teknik arıza nedeniyle aksamalara karşı yolcuları uyardı.
Changi Havalimanı, Facebook sayfasındaki bir gönderide çok sayıda hava yolu şirketinin check-in sürecini manuel olarak yönettiğini duyurdu.
Bangkok Don Mueang Havalimanı’nda global kesintiden etkilenen havalimanları ortasında belirtilirken CNA’nın haberine nazaran, çok sayıda yolcu Don Mueang Havalimanı’nda “çok kaotik” bir durumla karşı karşıya oldukları ve saatlerdir bagajlarına ulaşamadıklarını söz etti.
Kesinti, dünyanın en kalabalık ülkesi Hindistan’ı da etkilerken IndiGo, Akasa Airlines ve SpiceJet dahil olmak üzere birçok hava yolu şirketinin rezervasyon ve check-in hizmetlerindeki aksaklıklar nedeniyle havalimanlarında manuel check-in ve biniş süreçleri yapılıyor.
Microsoft hizmetlerine erişimde aksaklık
Microsoft, kelam konusu bağlantı sorunun akabinde yaptığı açıklamada, Microsoft 365 uygulama ve hizmetlerine erişimde aksaklık yaşandığını lakin sorunu hafifletici tedbirler alınmaya devam edilirken hizmetlere erişimde güzelleşme görüldüğünü bildirdi.
Microsoft 365’in internet sitesinde yer alan açıklamada, Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetleri için tesir azaltma çalışmalarına devam edildiği belirtildi.
Mevcut sorunun çeşitli Microsoft 365 uygulamalarını ve hizmetlerini kullanmaya çalışan tüm kullanıcıları etkiliyor olabileceği söz edilen açıklamada, etkilenen uygulama ve hizmetler ortasında Microsoft Defender, Microsoft Teams, Microsoft Purview ve OneDrive’ın da bulunduğu bilgisi verildi.
Sorunun ana nedeni olarak Azure bulut sistemindeki bir yapılandırma değişikliğinden ötürü depolama ve bilgi süreç kaynakları ortasında yaşanan kesintiye işaret edildi.
Microsoft’a siber güvenlik hizmeti veren CrowdStrike’tan kaynaklanan global bağlantı kesintisi sonrası dünya çapında havalimanları dahil işletmeleri etkileyen aksaklıklar yaşanmıştı.
Muhabir: Nuri Aydın
KÖŞE YAZARLARI
2 gün önceKÖŞE YAZARLARI
7 gün önceKÖŞE YAZARLARI
13 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
21 gün önceKÖŞE YAZARLARI
22 gün önce