AA
BOLU (AA) – Aliyev, AA muhabirine, yeni eğitim öğretim yılının başlamasıyla öğrencilerin yaz tatilinde kazandıkları birtakım alışkanlıklardan yavaş yavaş uzaklaştırılması gerektiğini belirtti.
Öğrencilerin, beslenme ve uyku tertiplerinin dikkatli halde takip edilmesinin yararlı olacağını, yaz tatili dönüşünde öğrencilerin okula yine adapte olabilmeleri için ailelere büyük misyon düştüğünü anlatan Aliyev, “Ailelere vurgulamak istediğim şeylerden birincisi; sağlıklı çocuk denetimlerinin devamını sağlamak. Poliklinikte, okul başarısı ya da okul ahengiyle ilgili problem yaşayan çocuklarda çok sık vitamin eksikliği, kansızlık görüyoruz. İkincisi de ekran kısıtlaması çok çok kıymetli; internet erişimi olan aygıtlardan çocukları olabildiğince uzak tutmak. İnternet erişimi olan aygıtlar, çocukların kendi iradeleriyle denetim edebilecekleri, doğruyu, yanlışı ayırt edebilecekleri platformlar olmuyor.” diye konuştu.
Aliyev, çocuklarda ekran bağımlılığına değinerek, şöyle devam etti:
“Ekranlar nitekim önemli bağımlılık potansiyeli olan platformlar. Çocuklarda kıymetli boyutta hudut krizi, davranış problemleri varsa katiyen çocuk psikiyatri uzmanına başvurulması gerekiyor. O noktaya gelmeden evvel de tedbir almak gerekiyor. Herkesin bunu normalleştirmiş olması, ziyanı olmadığı manasına gelmiyor. Artık kimi ülkeler, bunun önemli olarak ziyanlarının farkında ve bu hususta yasalar çıkarıyor. Yakın vakitte ülkemizde de kimi online oyunlar yasaklandı. Eminim bu mevzuda daha atılımlar yapılacaktır. Fakat bunları beklemeden kendimiz, çocuklarımızı ekran konusunda denetlemeli ve sıkı takip altında tutmalıyız.”
Ekran müddetinin belirlenmesi gerektiğini vurgulayan Aliyev, “Bu hayatımızı bir tık zorlaştırabilir lakin uzun vadede daha yüz güldürücü sonuçlar alıyoruz. Çocuğunuza yapabileceğiniz en büyük uygunluk; onu sahiden ekrandan uzak tutmak. Lakin bunu en başta kendimiz yapmamız gerekiyor. Konuta girdiğimizden itibaren elimizde daima telefon varsa ve daima ekran başındaysak, bizi örnek aldıkları için tıpkı şeyi onlar da talep edecek. Öncelikle bu mevzuda çuvaldızı kendimize batırmamız gerekiyor.”ifadelerini kullandı.
Aliyev, uygulamalar ve görüntüler ortasındaki süratli geçişlerin çocuklar üzerinde olumsuz tesirleri olduğunu lisana getirerek, “Uygulamalardaki süratli geçişler ve çok süratli ilerlemeler, çocukların dikkat hünerini inanılmaz bozuyor. Artık bilimsel olarak kanıtlanmış; ekran müddeti arttıkça çocuklarda akademik başarıda ve ebeveynleriyle irtibat kalitesinde düşüş, tasa bozuklukları ve depresyon üzere problemlerde ise artış görülüyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Muhabir: Zafer Göder
ARAŞTIRMA-İNCELEME
4 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
5 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
5 gün önceHABERLER
8 gün önceHABERLER
13 gün önce