AA
ANKARA (AA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, demir yollarında mevcut çizgilerin elektrikli hale getirilmesinin ekonomik ve stratejik ehemmiyet arz ettiğini aktardı.
Türkiye genelinde artan yolcu ve yük nakliyeciliği arzının karşılanabilmesi, işletmeciliğin daha ekonomik ve çağın şartlarına uygun hale getirilebilmesi için projelerin duraksamadan hazırlandığını ve üretimlerinin da devam ettiğini belirten Uraloğlu, maliyet olarak da elektrikli lokomotif masraflarının, dizel lokomotif masrafının yüzde 33’üne tekabül ettiğine işaret etti.
Uraloğlu, bir elektrikli lokomotif çekerinin iki dizel lokomotife eşit olduğunu bildirirken, “Böylece az lokomotifle çok daha fazla yük daha kısa müddette taşınacağından çizgi kabiliyetinin ve kapasitesinin artması da sağlanıyor.” değerlendirmesinde bulundu.
“Türkiye’nin ulaşım ağını güçlendirmeye devam ediyoruz”
Elektrikli lokomotiflerin işletme ve bakım kolaylığı sağladığına da işaret eden Uraloğlu, şöyle devam etti:
“Sadece bakım maliyeti ve ucuzluk olarak bakmıyoruz. Doğal yaşama ve etrafa olan hassasiyetimizle Türkiye’nin ulaşım ağını güçlendirmeye devam ediyoruz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde son 22 yılda kendi demir yolu ekosistemimizi oluşturma yolunda kıymetli uzaklık katettik. Yüksek süratli ve süratli demir yolu inşaatında çok değerli işlere imza attık. Ulusal elektrikli lokomotif, süratli tren, elektrikli setler ve vagonlarımızın dizaynından üretimine kadar ileri teknoloji kullanılıyor, ulusal ve yerli imkanlarla üretim yapıyoruz.”
“993 kilometrelik kesimde üretim çalışmaları sürüyor”
Uraloğlu, yenilenebilir güçten elektrik gücü üretilmesi istikametinde yaptıkları çalışmalarla, daha çevreci ve ekonomik ulaşım imkanı sağladıklarını aktararak, şunları kaydetti:
“Demir yollarında elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak güçte dışa bağımlılığı azaltıyoruz. Mevcut çizgilerin elektrikli hale getirilmesi için yapılan çalışmalarla 2002’de 2 bin 122 kilometre olan elektrikli çizgi uzunluğu yüzde 237 artışla 7 bin 142 kilometreye ulaştı. Mevcut konvansiyonel çizgilerimizin 993 kilometrelik kesitinde üretim çalışmalarımız devam ediyor. Malatya-Elazığ, Karaman-Ulukışla, Alayunt-Afyon-Konya, Köseköy-Gebze, Torbalı-Ödemiş sınırlarımızda çalışmalarımızı tamamladık. 2 bin 926 kilometrelik kesim için ise proje ve ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Mevcut ve üretimi devam eden projelerimizle orta vadede elektrikli çizgi oranımızı yüzde 90’a yükseltmeyi hedefliyoruz.”
Muhabir: Mert Davut
BALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
18 gün önceHABERLER
27 gün önce