DOLAR 33,7835 0.11%
EURO 37,4702 0.04%
ALTIN 2.713,92-0,10
BITCOIN 20455793.53111%
İzmir
37°

AÇIK

13:13

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

Demir yolu ile ihracatta 7 ayda 1,2 milyon ton yük taşındı
110 okunma

Demir yolu ile ihracatta 7 ayda 1,2 milyon ton yük taşındı

ABONE OL
20/08/2024 04:20
Demir yolu ile ihracatta 7 ayda 1,2 milyon ton yük taşındı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklamasında, Ocak-Temmuz 2024 periyoduna ilişkin ihracat gayeli taşınan yük datalarını kıymetlendirdi.

Türkiye’nin demir yolu nakliyatında kıymetli bir ivme kazandığını vurgulayan Uraloğlu, “Ülkemizin ihracat nakliyeciliğinde demir yolu kullanımının her geçen yıl arttığını görüyor, artan muhtaçlığı karşılamak için Cumhurbaşkanı’mız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde çevreci ve ekonomik istikametleri ile öne çıkan demir yolu nakliyatını ve ulaşım altyapımızı geliştirmek için durmadan çalışıyoruz. Neredeyse 100 yıldır el değmemiş konvansiyonel sınırları da yeniledik. Organize sanayi bölgelerimizi, fabrikalarımızı ve limanlarımızı demir yolu ağımıza bağladık.” değerlendirmesinde bulundu.

Uraloğlu, demir yolu nakliyatının hem sürat hem de kapasite açısından Türkiye’nin ihracat potansiyelini arttırdığını belirterek, “2024 yılının 7 aylık periyodunda 1,2 milyon ton ihracat taşıması gerçekleştirerek geçen yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 13,2 artışla rekor kırdık. Türkiye’nin demir yolu nakliyatının gelişen kapasitesi, önümüzdeki yıllarda ihracat hacmini daha da artıracak. Demir yolu ile gerçekleştirdiğimiz ihracat, ülkemizin ekonomik büyümesinin kıymetli bir ögesi. Maksadımız, bu ağları genişleterek, Avrupa’nın ticaret çizgilerinde Türkiye’nin stratejik rolünü daha da pekiştirmek.” sözlerini kullandı.

“İhracatın yüzde 86’sı İstanbul ve etraf illerden”

Demir yolu nakliyeciliğinde İstanbul ve etraf vilayetlerinin kıymetli bir rol oynadığının altını çizen Uraloğlu, kelam konusu taşımaların yüzde 86’sına denk gelen 1 milyon 32 bin tondan fazla yükün, İstanbul ve etraf vilayetlerinden taşındığını bildirdi.

Uraloğlu, İzmir, Eskişehir, Ankara ve Sivas üzere vilayetlerden de ihracat eserlerinin Avrupa’ya ulaştırıldığına işaret ederek, bu taşımaların Türkiye’nin lojistik gücünü ve demir yolu nakliyatının ihracattaki ehemmiyetini ortaya koyduğunu, Avrupa ile bağlantısallığı sağlayan demir yolu temaslarının hem ekonomik hem de çevresel açıdan büyük katkılar sunduğunu vurguladı.

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demir yolu sınırının faaliyete geçmesiyle Türkiye’nin Asya ve Avrupa ortasındaki ticaret köprüsü olma rolünün daha da güçlendiğini vurgulayan Uraloğlu, altyapı iyileştirmeleri ve Avrupa ile Orta Asya demir yolları ortasındaki işbirliği mutabakatlarının Türkiye’nin ihracat nakliyatında daha fazla kelam sahibi olmasını sağladığını belirtti.

Uraloğlu, Türkiye’nin demir yolu nakliyatında Avrupa ile olan bağlarının giderek güçlenmesi ve bu alandaki ihracat yönelimlerinin stratejik değerine de değinerek, şunları kaydetti:

“Türkiye ve Avrupa ortasında işlettiğimiz günlük en az 8 yük treni Avrupa’ya kesintisiz ticareti sağlıyor. İhraç edilen eserlerin başında otomotiv yedek modülü, dokumacılık eserleri, besin, elektronik eserler, kimyasal eserler, çimento ve inşaat materyalleri üzere eserler geliyor. Bu nakliyecilik altyapısı sayesinde yalnızca maliyet avantajı değil, birebir vakitte etraf dostu ve sürdürülebilir bir nakliyecilik modeli sunuyoruz.”

Demir yolu ile nakliyatın daha etraf dostu bir seçenek olarak öne çıktığını vurgulayan Uraloğlu, sera gazı azaltımını ve rekabetçiliği hedefleyen Avrupa Yeşil Mutabakatı’na ahenk sağlamak ve Türkiye’nin 2053 net sıfır emisyon amaçlarına ulaşmak için demir yolu nakliyatının kilit rol oynayacağını aktardı.

Muhabir: Mustafa Çalkaya

En az 10 karakter gerekli