DOLAR 34,3713 0.43%
EURO 37,0850 0.03%
ALTIN 2.969,91-0,20
BITCOIN 26078471.38895%
İzmir
15°

AÇIK

12:53

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

Gelecek, “42 Yazılım Okulları”yla Bilişim Vadisi’nde kodlanıyor
265 okunma

Gelecek, “42 Yazılım Okulları”yla Bilişim Vadisi’nde kodlanıyor

ABONE OL
23/07/2024 08:20
Gelecek, “42 Yazılım Okulları”yla Bilişim Vadisi’nde kodlanıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Tüzgen, AA muhabirine, Fransa merkezli ve yazılım alanında küresel bir ağa sahip “42 Yazılım Okulları”na ait değerlendirmelerde bulundu.

Okulların, dünyada 31 ülke ve 54 yerleşkesi bulunduğunu söz eden Tüzgen, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın dünyadaki eğitim modellerini incelediğini ve Türkiye’de yeterli yazılımcılar yetiştirmek için ne yapılabileceğine dair araştırma yaptığını anlattı.

Tüzgen, İstanbul ve Doğu Marmara kalkınma ajanslarının ortak fonlamasıyla Bilişim Vadisi tarafından Kocaeli ve İstanbul’da bu okulların kurulduğunu lisana getirerek, “Halihazırda öğrenci sayımız 600’e yaklaştı. Şimdiye kadar 100’ün üzerinde mezun verdik. Bunların bir kısmı ikinci basamak eğitimlerine devam ederken, 70’ten fazlası da bir işe yerleşti.” diye konuştu.

Milli Teknoloji Atılımı vizyonuyla Türkiye’nin teknoloji üreten ve geliştiren bir ülke olarak tanınır hale gelmesinin amaçlandığını bildiren Tüzgen, Türkiye’deki 42 Yazılım Okullarının da bu doğrultuda gençlere yeterli yazılımcılar olarak yeni meslek fırsatları sunduğunu söyledi.

Tüzgen, Bilişim Vadisi olarak girişimcilik ve teknoloji geliştirme ekosistemini uçtan uca desteklemeye uğraş ettiklerine işaret ederek, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“42 okullarıyla teknoloji geliştirmek isteyen firmaların yüksek kabiliyetli, yeterli yetişmiş insan kaynağına erişimini kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Bu okullarda dünya standartlarında, küresel eğitim alan yazılımcılar yetiştiriyoruz. Öğrencilerimize dilek ederlerse teşebbüsçü olabilmeleri için muhtaçlık duydukları bütün yetenekleri, bilgiyi ve tecrübeyi edinme imkanı sunuyoruz. Ayrıyeten, oluşturduğumuz girişimcilik ekosistemiyle işi birlikte kuracağı iş ortağını, birinci müşterisini ve birinci yatırımcısını bulma imkanı da sunuyoruz.”

“Alternatif meslek imkanı sunuyoruz”

Bu okullarda AB tarafından kabul görmüş memleketler arası standartta yazılım eğitimi verdiklerini belirten Tüzgen, buradaki 21 seviyeyi tamamlayanların yüksek lisans mezunu seviyesinde mesleksel yeterlilik edindiğine dikkati çekti.

Tüzgen, Türkiye’deki mesleksel yeterlilik standartlarına 42 okullarının dahil edilmesi için çalışmalarının devam ettiğini bildirerek, şu değerlendirmede bulundu:

“Artık, ‘iyi bir yazılımcı olmanın yolu üniversiteden geçiyor’ diye bir şey kelam konusu değil. 42 okulları pek çok üniversite standardının üzerinde yazılımcı yetiştiriyor. Yazılımcı olmak isteyen öğrencilerimiz, puanları tutmadığı için istemedikleri bir üniversitenin istemedikleri bir kısmına muhtaç değil. Biz öğrencilerimize 42 okullarında fiyatsız eğitim aldıkları bir model sunuyoruz. Ayrıyeten dünya süratle dönüşüyor, 10 yıl evvel olan kimi meslekler bugün yok, bugünkü kimi meslekler 10 yıl sonra olmayacak. Münasebetiyle biz aslında halihazırda iş sahibi olan şahıslara de alternatif meslek imkanı sunuyoruz. Bizim bünyemizde liseyi yeni bitirmiş üniversite yerine burayı tercih etmiş öğrencilerimiz var. Üniversiteye devam ederken kısmından şad olmayıp 42’yi tercih edenler var. Üniversiteyi bitirmiş lakin o mesleği icra etmek istemediği için bizi tercih eden öğrencilerimiz var. Hatta halihazırda üniversiteyi bitirmiş, bir işte kendi alanında çalışan fakat mesleğini değiştirmek istediği için 42’yi tercih eden öğrencilerimiz var.”

“18 yaş üstü herkes başvurabilir”

Bilişim Vadisi 42 Yazılım Okulları Yöneticisi Meltem Akbulut Yıldırmış da bu eğitim kurumunun, dünya genelinde 21 binden fazla öğrencisiyle faaliyetlerini sürdürdüğünü kaydetti.

42 okulları öğrencilerinin küresel seviyede eğitim aldığını aktaran Yıldırmış, “Bizim kampüslerimizde öğrencilerimiz oyunlaştırılmış, proje temelli ve akran öğrenmeye dayalı bir müfredata sahip. Müfredatımız temel ve gelişmiş olmak üzere ikiye ayrılıyor. Temel müfredat kısmı yaklaşık iki yılda tamamlanıyor. Bu, öğrencinin suratına bağlı olarak 8 ayda da tamamlanabilir. Akabinde öğrencilerimiz isterse AB’de geçerli, lisans ve yüksek lisans denkliği için devam edebilir. Şayet istemezse temel müfredatı tamamladıktan sonra tekrar bulundukları seviyeyi gösterir, memleketler arası alanda ve AB’de geçerli sertifikayı almaya hak kazanırlar. Buna ek olarak bizim şu anda Türkiye’de de lisans denklik sürecimiz başarılı formda yürüyor.” diye konuştu.

Yıldırmış, Türkiye’deki 42 okullarının renkli, dinamik, inovatif ve farklı olduğunu belirterek, 18 yaş üstü, yazılım öğrenme tutkusu olan herkesin bu okullara başvurabileceğini lisana getirdi.

Adayların birtakım kademelerden geçtiğini anlatan Yıldırmış, “İlki, adaylarımızın yazılımcı olma yetkinliklerini ölçümlemeyen, mantık testlerine dayalı oyunlaştırılmış çevrim içi testlerdir. Bu evreyi geçerlerse, onları tanışma toplantısına davet ederiz ve eğitim sistemimizi anlatırız. Hala 42 Türkiye’de eğitim almak isterlerse, açtığımız ikinci seçim basamağı olan havuz eğitim sürecine dahil olabilirler. Burada adaylarımız 26 günlük havuz eğitim sürecine girer.” sözlerini kullandı.

“Türkiye’nin önde gelen şirketleriyle çeşitli işbirlikleri kuruyoruz”

Yıldırmış, okullarının öğrencilere farklı bir alternatif yükseköğretim modeli sunduğuna işaret ederek, şunları söyledi:

“Mevcut yükseköğretim sistemi içerisinde aradığını bulamayan, kendini klâsik sistem içerisinde bir yere koyamayan ve yazılım öğrenme tutkusu olan bireyler varsa bizimle bu yolu yürüyebilirler. Zira biz yükseköğretim ve sanayi işbirliğini güçlendirerek nitelikli insan kaynağı yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Türkiye’nin önde gelen şirketleriyle çeşitli işbirlikleri kuruyoruz. Bu partnerliklerimiz aracılığıyla eğitim programları tasarlıyoruz. Yalnızca öğrencilerimiz değil partnerlerimiz de bu müfredata ortaklar. Zira Türkiye’de beşeri sermaye dönüşecekse yalnızca öğrencilerin ve bizlerin değil, partnerlerimizin uğraşlarıyla da dönüşecektir. Hasebiyle bizim yükseköğretim sürecini deneyimleyen öğrencilerimiz, eğitim mühleti boyunca bir network’e sahip olurlar. Maksat kitlemiz, yazılım öğrenmek ve kendini bu alanda geliştirmek isteyen, yükseköğretime geçiş sürecindeki, mesleğini değiştirmek isteyen ve yazılımla ilgilenen bireyler. Çalışma alanını geliştirmek, zenginleştirmek isteyen şahısları de amaç kümemize dahil ediyoruz.”

Muhabir: Zeynep Duyar

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP