AA
İSTANBUL (AA) – Vladislav Tushkano, AA muhabirine, yapay zeka asistanlarının taşınabilir aygıtlarda kullanımının, öbür aygıtlara misal kimi güvenlik tehditleri içerdiğini belirtti.
Mobil senaryolar için birkaç özel durumun bulunduğuna dikkati çeken Tushkanov, “Yapay zeka asistanları ekseriyetle iki halde olabiliyor, ‘cihazda çalışan’ ve ‘internet üzerinden erişilen’. Çevrimiçi asistanlar, büyük aygıtlardaki sürümlerle benzeri formda çalışıyor ve birebir güvenlik kuralları geçerli oluyor. Bu kurallara nazaran, asistanlara bâtın bilgilerinizi vermemeli ve onların tavsiyelerine kritik durumlarda güvenmemelisiniz zira yanlış bilgi verebilirler.” diye konuştu.
Tushkanov, temelde, yapay zekanın internet üzerindeki tanınmayan bir kişi olarak kıymetlendirilmesi gerektiğini lisana getirdi.
Sohbet botlarına verilen bilgilerin, hesabın ele geçirilmesi durumunda sızabileceğini vurgulayan Tushkanov, “Bu nedenle, hesaplarınızı güçlü şifrelerle (şifre yöneticileri tarafından oluşturulan gibi) ve iki faktörlü kimlik doğrulama ile korumalısınız.” dedi.
Tushkanov, aygıt üzerindeki asistanların, büyük lisan modelinin direkt akıllı telefonda çalıştığı ve internet erişimi gerektirmediği durumlarda saklılık problemlerini büyük ölçüde çözdüğünü vurgulayarak, “Ancak, bu asistanlar üçüncü taraf hizmetlerine (örneğin, web arama) sorgular gönderen araçlar kullanıyorsa, zımnilik tehditleri büyük akıllı telefon markalarının yerleşik asistanlarıyla benzeri hale geliyor. Ayrıyeten, akıllı telefonların sonlu donanımı nedeniyle, aygıt üzerindeki modeller daha düşük performans gösterir ve bu nedenle yanlış bilgi ve uydurulmuş gerçekler (halüsinasyonlar) sorunu daha besbelli olabilir.” sözünü kullandı.
Yapay zeka dayanaklı uygulamaların, öbür taşınabilir uygulamalarda olduğu üzere emsal güvenlik riskleri taşıdığını lisana getiren Tushkanov, uygulama sağlayıcılarının, sohbetlerdeki dataları kendi modellerini geliştirmek yahut başka hedefler için kullanabileceğini ve bu nedenle de uygulamanın saklılık siyasetinin dikkatlice okumanın değerli olduğuna dikkati çekti.
“Resmi uygulama mağazalarını kullanılmalı”
Tushkanov, bilhassa sanal arkadaşlar yahut duygusal takviye sunan chatbot’larla konuşurken sohbetlerin çok şahsî hale gelmemesine ihtimam gösterilmesi gerektiğini söyleyerek, şunları kaydetti:
“Akıllı telefonlarımız en bilinmeyen bilgilerimizi barındırıyor. Bir uygulama takvim, şahıslar, bildirimler, bildiriler ve fotoğraflar üzere datalara erişim sağlıyorsa, berbat niyetli bir uygulama bu bilgileri sızdırabilir. Bu, uygulamanın yapay zeka dayanaklı olup olmamasına bağlı değildir. Kaspersky, tanınan yapay zeka hizmetlerinin istemcisi üzere görünen tehditler tespit etmiştir. Kendinizi korumak için, sadece güvendiğiniz uygulamaları yüklemeli, resmi uygulama mağazalarını kullanmalı, uygulamanın talep ettiği izinlere dikkat etmeli ve potansiyel makus gayeli yazılımlara karşı bir güvenlik tahlili kullanmalısınız.”
Muhabir: Mehmet Selçuk Güçlü
HABERLER
1 gün önceHABERLER
1 gün önceKÖŞE YAZARLARI
4 gün önceKÖŞE YAZARLARI
9 gün önceKÖŞE YAZARLARI
15 gün önce