AA
İSTANBUL (AA) – Eşsiz mimarisi, güçlü alt yapısı, üstün teknolojisi ve sunduğu üst seviye seyahat tecrübesi ile dünya havacılık sahnesinde emin adımlarla yükselen İstanbul Havalimanı’nın 76,5 milyon metrekarelik alanında terminal binasının yanı sıra irili ufaklı birçok yapı yer alıyor.
31 Ekim 2018’de açılan ve 6 Nisan 2019’da ise tam kapasiteyle hizmet vermeye başlayan İstanbul Havalimanı’nda her gün yeni bakım-onarım işleri ile inşaat faaliyetleri sürüyor.
Terminal ve başka binalardaki asansörlerin bakımlarının yanı sıra havalimanındaki yüksekte kalan her türlü tamir ve tamir işlerini 20 kişilik profesyonel tırmanış takımı yapıyor.
Aralarında mesleğini bırakmış öğretmen, sosyolog ve arkeologların da bulunduğu takım, milletlerarası akredite kuruluşlardan eğitim ve sertifika alarak İstanbul Havalimanı İşletmecisi İGA’nın Teknik Hizmetler Genel Müdür Yardımcılığına bağlı Yapı Tamirat Çatı Cephe ve Çelik Müdürlüğünün bünyesinde çalışıyor.
“Sadece paklık için kurulmadı bu ekip”
İGA Çatı Cephe ve Çelik İşleri Müdürü Oğuz Kağan Yazıcıoğlu, AA muhabirine, bu grubun İstanbul Havalimanı’nın hizmet vermeye başladığı günden bu yana çalıştığını söyledi.
Yazıcıoğlu, takımın 2018 yılında alt yükleniciler bünyesinde faaliyet gösterdiğini, 2021’den sonra ise İGA’ya geçtiğini tabir etti.
İple tırmanış grubunun farklı işler yaptığını ve çeşitli mesleklere sahip şahıslardan oluştuğunu lisana getiren Yazıcıoğlu, “İlk başladığı vakit 100 kişilik bir grupla, havalimanın yüksekte göreceğiniz, artı 45 kotundaki çatı ve çatı ortasındaki tüm sistemlerin temizliğinin yapılması, bakım ve tamiratının yapılmasında çalıştılar.” diye konuştu.
Bu grubun yalnızca paklık için kurulmadığını kaydeden Yazıcıoğlu, şöyle devam etti:
“Genellikle gündüz saatlerinde çalışıyorlar. Grupta şu an 20 kişi var, arkadaşımızın biri bayan. Olağan bir işçinin rastgele bir yükseltici ile erişemediği lokasyonlardaki tamir, bakım ve tamirat işlerini yapıyorlar. Yalnızca cam paklığı değil, çelik işlerinin bakımları, mekanik ve elektrik işlerinin bakımları, havada inşaat işlerin tamamlanması üzere bir sürü işi yerine getiriyorlar. Takımda herkesin başka bir işi ve mesleği var.”
Bu işte çalışmak isteyenlerin kesinlikle memleketler arası kurumlardan gerekli sertifikalarını alması gerektiğine dikkati çeken Yazıcıoğlu, bunun yanı sıra Mesleksel Yeterlilik Kurumundan da yeterlilik dokümanlarının olması gerektiğini belirtti.
Yazıcıoğlu, İGA’nın da takımdakilere ayrıyeten yüksekte çalışma, iş sıhhati ve güvenliği eğitimi verdiğini aktardı.
“Kendi mesleğimi bıraktım”
İple Erişim Sorumlusu Fatih Tombaş, 1994 yılından bu yana dağcılık sporu ile ilgilendiğini ve Türkiye Dağcılık Federasyonunda eğitim verdiğini söyledi.
Sosyal bilgiler öğretmenliği kısmından mezun olduğunu belirten Tombaş, çeşitli eğitim kurumlarında çalıştıktan sonra istifa ederek 2008’den bu yana iple erişim işleri yaptığını anlattı.
Tombaş, şunları kaydetti:
“Türkiye’de bu işler yapılmaya başlandığı vakit işe başladık. Tehlikeli bir iş lakin işinizi gerçek yaparsanız yolda yürümekten daha inançlı. Ferdî bir iş değil. En az yanınızda iki kişi olmak zorunda. Çalıştığınız bölgeye bağlı olarak üstte ve altta bir-iki kişinin olması gerekiyor. Telsizle irtibatın devamlı olması lazım. Bu biçimde iş daha inançlı hale geliyor. En az iki ipimiz var. Biri çalışma biri takviye ipimiz. Rastgele bir şey olduğu vakit güvenlik ipi devreye giriyor. Kullandığımız gereçlerin hepsinin belli standartları var. O yüzden gerece de güvenirseniz ve işinizi gerçek yaparsanız görebileceğiniz en inançlı işlerden biri. Arkadaşlarımızın hepsi İGA bünyesindeki tüm yapıların bakımlarından ve tamirlerinden sorumludur. Cam temizliğinin bilakis, biz burada; çatı, cephe, çelik bakım-onarımları, öbür tüm inşaat faaliyetler ile mekanik ve elektrik üzere işlere de dayanak veriyoruz.”
İple erişim işinin Türkiye’de daha yeni yayılan bir bölüm olduğuna işaret eden Tombaş, gerekli eğitimleri alan gençlerin bu işe yönelmelerini tavsiye etti.
“Genellikle yüksekteki elektrik arızalarına bakıyorum”
Tırmanış grubunun tek bayan üyesi Beğenilen Atmaca, 3,5 yıldan bu yana İstanbul Havalimanı’nda çalıştığını söyledi.
Sosyoloji önlisans kısmı mezunu olduğunu anlatan Atmaca, “Normal işçinin rastgele bir platform ile ulaşamadığı her yere ip erişim teknikleriyle erişebiliyoruz. Ekseriyetle yüksekteki elektrik arızalarına bakıyorum fakat inşaat ve mekanik işlerinde de vazife alıyorum.” diye konuştu.
Muhabir: Kenan Irtak
ARAŞTIRMA-İNCELEME
4 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
5 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
5 gün önceHABERLER
8 gün önceHABERLER
13 gün önce