Kasım ayı alışveriş çılgınlığı başlıyor: İnternet alışverişi yapacaklar dikkat!

2 Aralık 2021 - 12:44

Advertisement

Kasım ayı alışveriş çılgınlığı başlıyor: İnternet alışverişi yapacaklar dikkat!

Kasım ayı alışveriş çılgınlığı başlıyor: İnternet alışverişi yapacaklar dikkat!


Son Güncelleme :

24 Kasım 2021 - 16:04



Kasım ayının başlamasıyla alışveriş çılgınlığı ve e-ticaretin en yoğun olduğu kampanyalar dönemine de adım atmış olduk. 11 Kasım’da Bekarlar Günü ile başlayan indirim çılgınlığı dönemi, Black Friday, Siber Pazartesi ile devam ediyor. Hemen ardından yeni yıl kampanyaları başlarken, onu da Sevgililer Günü ve Anneler Günü dönemi izliyor. Çin kaynaklı 11.11 Bekarlar Günü “Yılın En Uğurlu Günü” olarak adlandırılıyor. ABD’de Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü düzenlenen Black Friday de “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma” adlarıyla Türkiye’de de son yıllarda alışveriş festivaline dönüştürüldü. Ticaret Bakanlığı verileri, 2021 yılı ilk 6 ayı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 75.6’lık artışla 161 milyar TL olarak gerçekleştiğini gösteriyor.

 

Bu veri, bize 2021 Kasım döneminde yeni bir rekorun yolda olduğunu söylüyor. Bu sebeple satıcıların bu yoğun döneme özel olarak hazırlanmaları gerekiyor. Black Friday ve indirim günleri, satıcılar için büyük bir potansiyel taşımakla beraber, tüketicilerin de binlerce mesaja ve reklama maruz kaldığı bir dönem oluyor. İndirim dönemlerinde rekabet de kızışıyor. Böyle zamanlarda kazananı küçük detaylar belirliyor. E-ticaret altyapı sistemlerinden kargo ve teslimat operasyonlarına, reklam pazarlamadan siber güvenliğe, hukuki anlamda cezai yaptırıma tabi olabilecek özensizliklerden ödeme teknolojilerine, pazaryerlerinden tedarik zincirlerine kadar sektörün birçok bacağı bulunuyor. Tüm bu kategorilerde firmaların nasıl hazırlık yaptığını araştırdık. Uzmanlardan indirim aylarına yönelik altın değerinde tavsiyeler aldık.

E-TİCARETİN KASIM AYI HEDEFİ 50 MİLYAR TL

Çin kaynaklı 11.11 Bekarlar Günü’nün “Yılın En Uğurlu Günü”; ABD’de Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü düzenlenen Black Friday’in de “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma” adlarıyla Türkiye’de alışveriş festivaline dönüştürüldü. 2020 Ocak ayında e-ticaret faaliyetinde bulunan işletme sayısı 68 bin iken 2021’in Haziran ayında bu rakam 320 bine çıktı. Bu yılın ilk 6 ayında internetten 1 milyar 654 milyon sipariş verildi. Yerli e-ticaret platformları, artık küresel rakiplerle mücadele edecek düzeye geldi. Bu platformların öncülük ettiği kampanyalar nedeniyle son yıllarda Kasım ayı, dijital pazarlarda en yüksek ciroların yapıldığı ay oldu. 2020’de Kasım cirosu birçok ayı ikiye katladı. Örneğin 2020 Mart ve Nisan ayının toplam cirosu 26,7 milyar TL iken Kasım’da 27,2 milyar TL’lik online satış gerçekleşti. 2021’in Mart ve Nisan cirosu 55,1 milyar TL oldu. Yaklaşık 30 milyon kişinin alışveriş yapmasının beklendiği Kasım ayının cirosunun da benzer büyümeyle 50 milyar TL’yi geçecektir.”

Önceki yıllarda kampanyaların birkaç günle sınırlı tutulmasından dolayı aşırı yoğunluk yaşandığını, kargoların zamanında müşteriye ulaşmadığını, bazı alışveriş sitelerinin çökme tehlikesi yaşadığını anımsatan Kayral, şöyle konuştu: “Firmalar, geçmiş yıllarda yaşadıkları sorunlardan ders almış görünüyor. Hemen hepsi teknoloji kaynaklı sorunlarını çözmüş durumda. Günlük 30-40 bin olan sipariş alma kapasitelerini 80-100 bine çıkaranlar oldu. Ürün tedariki konusunda da sorun minimum düzeyde kalacaktır. E-ticaret platformları geçmiş tecrübelerden ders alarak altyapılarını oldukça geliştirdiler. Kargo ve kurye şirketleri artık saatler içinde ürün teslimi yapacak konuma geldi. Şirketler, 11.11 ve Şahane Cuma’daki yoğunluğu dağıtmak için kampanyalarını bir haftaya yayıyor. Kasım ayının tamamını kampanya ayı ilan edenler bile oldu. Bazı platformlarda yüzde 60-70’e varan oranda indirimler yapılacak. Kampanya düzenleyen sitelere Avantajix.com üzerinden gidenler, ayrıca üste nakit para kazanarak inanılmayacak derecede ucuza alışveriş yapmış olacaklar.”

“1.2 MİLYARIN ÜZERİNDE SİPARİŞ BEKLİYORUZ”

Türkiye e-ticaret pazarının 2020’de yüzde 99,6 büyüme oranıyla dünyada en hızlı büyüyen ülke konumunda olduğunu ifade eden Sertrans Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş, “E-ticaret sektörü, beraberinde lojistik sektörü gibi sektörlerin de hacmini genişletiyor, iş yapış şeklini dönüştürüyor. Bu anlamda müşterinizin operasyonlarını yürüteceğiniz alanın yaratılması dışında, o operasyonu yürüteceğiniz insan kaynağı da bir o kadar önemli. Sertrans olarak 10 yılı aşkın süredir bu alanda hizmet veren bir şirket olarak gerek depo kapasitesi gerekse insan kaynağı kabiliyeti anlamında önemli avantajlara sahibiz. Bu nedenle olsa gerek mevcut durumda 140 bin metrekarelik depolama alanı ile milyonlarca ürün kapasitesiyle yerel ve globalde güçlü pek çok markaya e-lojistik hizmeti sağlıyoruz” dedi.

Büyük indirim dönemleri gibi taleplerin en üst seviyelere ulaştığı dönemlerde kapasite ve kabiliyetlerinin çok daha fazla ön plana çıktığına işaret eden Keleş şunları aktardı: “Şirketler yıl içinde toplam yapılan e-ticaret cirosunun yaklaşık dörtte birini kasım–aralık döneminde yapıyor. Bu yıl özelinde sektör genelinde bir önceki yıla göre yüzde 80-85 bandında bir büyümeyle 100 milyar TL’ye yakın bir e-ticaret cirosunun gerçekleşmesini öngörüyoruz. Bu dönemin 1.2 milyarın üzerinde bir sipariş adediyle kapanması kuvvetle muhtemel. Sertrans özelinde geçtiğimiz yılı 6 milyon adetlik sipariş adediyle kapattık. Bu yılki hedefimiz 8 milyon adet ürün çıkışı yapmak. Ortalama 250 TL’lik bir ürün değeri üzerinde bir hesaplama yapacak olursak, yaklaşık 2 milyar TL’lik bir ticaretin Sertrans depolarında döneceğine işaret etmekte. Geçtiğimiz yıl 2 bin 500 kişilik bir kadroyla süreci yönettik. Bu yıl sayının 3 bin 500’e dayanması öngörüyoruz. Tabii bu sayı, ihtiyaca göre anlık olarak daha yukarı seviyelere çıkartılabilir.”

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

×