KOSOVA Priştina Havaalanının işletme ihalesini, 126 milyon dolar teklif veren Türk-Fransız Konsorsiyumu Limak – Aeroport de Lyon kazandı. Konsorsiyum anlaşmayla, önümüzdeki 20 yıl boyunca Kosova’daki tek havaalanını işletme hakkını kazanmış oldu. Anlaşmaya göre konsorsiyum aynı zamanda, Priştina’daki uluslararası havaalanına bir yolcu terminali daha ekleyecek. Türk-Fransız konsorsiyumu ihalede, Türk-Alman grup Fraport-ICTAS ve uluslararası konsorsiyum olan Bouygues Batiment-Egis-PAIC’i geride bırakarak sözleşme imzaladı. Her yıl yaklaşık 1.2 milyon yolcunun geçtiği uluslararası havaalanının yıllık 114 milyon dolar kârı olduğu belirtiliyor. Kosova, 2008 yılında bağımsızlığını ilan ettiğinde havaalanı, telecom ve enerji şirketlerini özelleştireceğini açıklamıştı.
Avrupa’nın genç cumhuriyetlerinden biri olan Kosova’nın ülkedeki tek havalimanı olan Priştina Uluslararası Havalimanı 2010 sonu itibariyle 1.5 milyondan fazla uluslararası yolcuya hizmet edecek.
Yap-İşlet-Devret yöntemi ile 20 seneliğine ihale edilen havalimanının mevcut tesislerinin işletmesini ilk günden devralacak olan Limak-Aeroports de Lyon, ilk aşamada 140 milyon Euro civarında bir yatırım yaparak yeni ve modern bir terminal ile apron ve pist
sahaları ile hava trafik kontrol kulesinde iyileştirmeler yapacak. İhale kapsamında Limak-Aeroport de Lyon konsorsiyumu terminal ve otopark işletmesi yanısıra, yer hizmetleri, yakıt, kargo ve pist-apron işletmelerinden ve bunların bakım-onarımlarından da sorumlu olacak.
Limak-Aeroports de Lyon Konsorsiyumunun yapacağı yatırımlar arasında 27 bin metrekare kapalı alana sahip modern bir terminal binası, terminal binası yatırımına ilave olarak 77 bin metrekare apron inşaatı, 1750 araç kapasiteli otopark, yakıt depoları ve bağlantı
yolları olacak. Terminal binası yolcu konforunu ön plana çıkaran modern bir tesis olarak planlanmış olup, tesis bünyesinde öncelikle sayısı 3 olarak planlanan yolcu yolcu köprüsü trafik gelişime paralel olarak 6 ya kadar çıkacak, yine trafik gelişime bağlı olarak terminal binası ilave 14 bin metrekare daha büyütülebilir nitelikte modüler
olacak.
Bilindiği gibi Limak Holding, GMR (Hindistan) ve MAHB (Malezya) ile birlikte İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın işletmesini 2008 yılında 22 yıl boyunca devraldı. Konsorsiyumun kurduğu İSG, 25 milyon kapasiteli yeni havalimanını 31 Ekim 2009
tarihinde hizmete soktu.
HABERLER
2 gün önceHABERLER
2 gün önceKÖŞE YAZARLARI
5 gün önceKÖŞE YAZARLARI
10 gün önceKÖŞE YAZARLARI
16 gün önce