AA
İSTANBUL (AA) – Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığının, Beylikdüzü istikametinde ilerleyen metrobüsün Sefaköy mevkisinde karşı istikametten gelen metrobüse yandan çarptığı kazaya ait soruşturması sürüyor.
Küçükçekmece Adliyesi’ne getirilen 8 şüpheliden 5’i, savcılıktaki tabirlerinin akabinde tutuklanmaları istemiyle sulh ceza hakimliğine sevk edildi.
Sulh ceza hakimliği, metrobüs şoförü D.M.Ç, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Avrupa Yakası Yol Bakım ve Tamirat Müdürü M.E. ve müdür yardımcısı A.Y, metrobüs kontrol amiri Ş.Y. ve yüklenici firma şantiye şefi M.S.K’nin tutuklanmasına karar verdi.
Savcılık sözlerine ulaşıldı
Soruşturma kapsamında savcılıkça sözü alınan metrobüs sürücüsü D.M.Ç, Söğütlüçeşme-Beylikdüzü çizgisinde günde 2 gidiş, 2 geliş biçiminde çalıştıklarını, olay günü sabah saat 07.50’de Söğütlüçeşme- Beylikdüzü seferini yapmak üzere Söğütlüçeşme perondan M3070 kapı numaralı metrobüsü aldığını ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden birinci yolcularla yola çıktığını anlattı.
Yenibosna durağından yolcuları alıp Sefaköy durağına gerçek seyrettiği sırada Küçükçekmece Adliyesi’nin önündeki rampayı geçtikten sonra saha çalışması için metrobüs sınırında bulunan kapalı yol içindeki Doblo aracı gördüğünü aktaran D.M.Ç, şunları kaydetti:
“O sırada şeritten de öteki bir metrobüs aracı geliyordu. İkisine de çarpmamak için ortalarından geçmeye karar verdim. Ortalarına girdiğim esnada benim kullanımımdaki metrobüsün sağ ön tarafı ile başka metrobüsün sağ art tarafına çarpmam sonucu kaza meydana geldi. Ben 28 Ağustos’ta haftada bir gün olan müsaademi kullanıyordum. En son salı günü Sefaköy durağını geçtikten sonra baypas yol açılmıştı, orayı kullanmıştım. Olay günü Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki kaza mahallinde baypas yolun açıldığını evvelce bilmiyordum. Bununla ilgili rastgele bir bilgilendirme yapılmadı. Ayrıyeten olay yeri öncesindeki rampayı çıktığımda rastgele bir ihtar işareti de yoktu.”
“Yoldaki işaretlemelerden kimin sorumlu olduğu konusunda bilgim yoktur”
Normal süratte, beşinci viteste ilerlediğini, suratının 67 kilometre olduğunu kestirim ettiğini anlatan D.M.Ç, savunmasına şöyle devam etti:
“Doblo aracı son anda görünce frene asıldım. ABS sistemi çalışmadı ve aracın kayarak durmaması sonucunda kaza meydana geldi. Olay günü Telegram’daki bilgilendirme yapılan ‘Kaptanlar Köşkü’ isimli kümede ve kullandığım metrobüsün ekranında Küçükçekmece Adliyesi’nde baypas yol açıldığına dair bir ikaz görmedim. Görsem dikkat ederdim. Olağanda araç ve güzergahlar ile yolun durumu konusunda hem Telegram kümesinde metrobüs filo idaresi tarafından bilgilendirme yapılır hem de kullandığımız araçların ekranına ikaz bildirileri gelir. Fakat olay günü bu konuda rastgele bir bildiri gelmedi. Kullandığım aracın suratı yolun standardına uygun biçimde seyrediyordum. Olay mahallinde ve öncesinde, olayın olduğu yerde baypas açıldığına ve suratımı ona nazaran düşürmem gerektiğine dair rastgele bir ihtar levhası yoktu. Daha büyük bir kaza yaşanmaması için elimden gelen her şeyi yaptım fakat kaza meydana geldi. Kazadan ötürü üzgünüm. Olayda rastgele bir kusurum yoktur. Yoldaki işaretlemelerden kimin sorumlu olduğu konusunda bilgim yoktur.”
Denetim amirinin ifadesi
Metrobüs yolundaki aracın sürücüsü ve kontrol amiri olan Ş.Y. ise savcılık tabirinde, 11 yıldır İETT’de sürücü olarak çalıştığını ve son 5 yıldır metrobüste sürücülük yapmadığını söyledi.
Son 2 aydır saha amiri olarak vazife yaptığını anlatan Ş.Y, olay günü saat 08.00 sıralarında 34 DFL 305 plakalı Fiat Doblo marka arabası Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki sabit noktada bulunan trafiğe kapalı alanda durdurduğunu aktardı.
Ş.Y, misyonunun, metrobüs yolu çalışmasından dolayı meydana gelebilecek metrobüs arızaları yahut kazalarda yolcuların mağduriyet yaşamaması için olay mahalline diğer bir metrobüsün gelmesini ve yolcuların o araca alınmasını sağlamak olduğunu söyledi.
28 Ağustos’ta haftalık müsaadesini kullandığı belirten Ş.Y, şöyle devam etti:
“Salı günü metrobüs alanındaki baypas yol Beşyol ile Cennet durağı ortasında bir yerde bulunuyordu. Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki alana açılan baypas yolu dün sabah işbaşı yaptığımda gördüm. İki günde bir yahut günlük olarak metrobüs çalışma alanındaki baypas yol giriş-çıkışları değişmektedir. Yolda tamirat yapıldıkça baypas yol kaydırılarak ilerlemektedir. Bununla ilgili araç sürücülerinin bulunduğu Telegram’daki ‘Kaptanlar’ kümesine ve çalıştıkları metrobüsün ekranına ihtar bildirileri gitmektedir. Fakat bu bildirileri kimin gönderdiğini bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla İBB Metrobüs İşletme Amirliği tarafından gönderiliyor. Bildiğim kadarıyla metrobüs çalışma alanındaki işaretlemeler ve dubalar yüklenici firma çalışanı tarafından konulmaktadır.”
Denetim amiri Ş.Y, savunmasının devamında, olay günü yönetimindeki aracın 20 metre önünde, üzerinde iki tane ışıklı ihtar lambası ve “Dur” yazısı olan dikdörtgen levha bulunduğunu, bu levhanın yüklenici firma görevlilerince konulduğunu söyledi.
Önceki günlerde daha büyükken olay günü levhanın boyutunun daha küçük olduğunu söz eden Ş.Y, “Kazadan son anda kurtuldum. Zafer Ömür ile araçta bulunduğum sırada Yenibosna istikametinden gelen metrobüsün fren yaptığını ve tekerlerinden duman çıktığını gördüm. Lakin aracın duramayıp bize çarpacağını düşündüğüm için Zafer ile araçtan süratle uzaklaştım. Metrobüs bizim bulunduğumuz araca çarpmadı. Bize çarpmamak için hareket yaptığı sırada karşı istikametten gelen metrobüse yandan sürtmesi sonucu kaza meydana geldi.” dedi.
Sevk yazısında soruşturma ve şüphelilerle ilgili ayrıntılar yer aldı
Sevk yazısında ise olay tarihinde “M3070” sayılı metrobüsün şoförü D.M.Ç’nin, suratını yol yapısına uyarlamadığı, yanlış hareket ve yetersiz frenleme yaptığı gerekçesiyle kusurlu olduğu belirtildi.
Metrobüs şoförlerinin yol çalışmasını rahatlıkla fark edebilecekleri, göze çarpacak ikaz ve işaret levhalarının kâfi olmadığı bildirilen yazıda, yetkili ünite sorumlusu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa Yakası Yol Bakım ve Tamir Müdürü M.E. ve Müdür Yardımcısı A.Y. ile metrobüs saha amiri olarak vazife yapan Ş.Y. ve yüklenici firmanın şantiye şefi M.S.K’nin de kazada kusurlu oldukları değerlendirildi.
Delillerin tamamının toplanmamış olduğu konusuna yer verilen yazıda, üzerlerine atılı hatanın vasıf ve mahiyeti, mevcut kanıt durumu, suça dair maddede yazılı cezanın üst haddi dikkate alınarak 5 şüphelinin tutuklanmaları talebiyle sulh ceza hakimliğine sevk edildikleri bildirildi.
Ne olmuştu?
Küçükçekmece’de dün sabah saatlerinde iki metrobüsün çarpışması sonucu 22 yaşındaki Ferhat Uçar hayatını kaybetmiş, 2’si ağır 50 kişi yaralanmıştı.
Kazanın akabinde gözaltına alınan 4 şahıstan 2’si tabirleri alındıktan sonra savcılık talimatıyla özgür bırakılmıştı.
Muhabir: Elif Somuncu
HABERLER
4 gün önceHABERLER
4 gün önceKÖŞE YAZARLARI
7 gün önceKÖŞE YAZARLARI
12 gün önceKÖŞE YAZARLARI
18 gün önce