MARKA VE PATENT BAŞVURU ARTIŞI

5 2024 - 10:19

MARKA VE PATENT BAŞVURU ARTIŞI

(Last Updated On: 03/09/2020)

2015’in ilk 7 ayında yurt içinde yapılan marka, patent ve endüstriyel tasarım başvurularındaki olumlu artış ile Türkiye’deki reel sektörün Ar-Ge ve inavosyona giderek artan yatırımlar yaptığının bir işaretidir. Türkiye ekonomisi, yılın 2’inci çeyreğinde 3,8 oranında büyürken, ülke ekonomilerinin büyümesindeki en önemli göstergelerden biri de patent, marka ve endüstriyel tasarım müracaatlarındaki artıştır. 2015’in ilk 7 aylık verilerine baktığımızda, marka, patent ve endüstriyel tasarım başvurularında, geçtiğimiz yıla oranla önemli bir artış söz konusu. Marka, patent ve endüstriyel tasarım alanında yapılan başvuru sayısındaki artış, ekonomik anlamda güç kazanan ülkemizin Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarını da ciddi oranda artırdığı sonucunu ortaya koyuyor.

BÜYÜME TAHMİNİ AŞILDI

Türkiye ekonomisi, yılın 2’inci çeyreğinde 3,4 olan büyüme tahminini aşarak 3,8 oranında büyüdü. 3,5 milyar doların üzerinde olan cari açık beklentisi ise 3,15 milyar dolar ile beklentilerin altında gerçekleşti. Ekonomik gelişmelerin hareketlendirdiği marka, patent ve endüstriyel tasarım başvurularında ise geçmiş yıllara oranla istikrar ve büyüme söz konusu. Bu artış ülke ekonomimiz açısından umut vaat ediyor. Yaşanan olumlu hareketliliği irdelemek amacıyla, 2014 ve 2015 yılına ait ilk 7 aylık verileri karşılaştırdık. Buna göre, 2014’ün ilk yedi ayında 54 bin 557 olan yurtiçi marka başvuru sayısı 2015’in ilk 7 ayında 54 bin 961’e; 4 bin 508 olan yurtiçi patent ve faydalı model başvuru sayısı 4.550’ye yükseldiğini gözlemledik. Marka, patent ve endüstriyel tasarım alanında yapılan başvuru sayısındaki artış da ekonomik anlamda güç kazanan ülkemizin Ar-Ge ve inovasyon yatırımını da artırdığı sonucunu ortaya koyuyor. Dolayısıyla tam da bu noktada, milli gelirden (GSH) Ar-Ge’ye ayrılan payın artırılması önem arz etmekte.

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.