DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN 34546755.12609%
İzmir
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

201 okunma

Markalarımızın Nüfus Cüzdanı : Tescil

ABONE OL
03/09/2020 00:53
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Markalar, ürün veya hizmette tüketici için garanti niteliğinde olmakla birlikte, firma için de geleceğin güvence altına alınması demektir. Katma değerli ürün ve hizmetlerin piyasaya sürülebilmesi için marka tescili çok büyük önem arz etmektedir. Günümüzde artık farklı fonksiyonlar kazanan markaların, fiyat, pazarlama yapılan coğrafi bölge, hitap edilen müşteri kitlesi, ürün kalitesi gibi pek çok kriter göz önünde bulundurularak geliştirilmesi gerekmektedir. Çünkü sahip olduğumuz ya da olacağımız marka, şirketin tüm mal varlığından daha değerli olabilmektedir. Bu da şirketin marka tesciliyle büyük karlar elde etmesi anlamına gelmektedir. Yapılan ticaretin amacı kazanç elde edip bu kazancı doğru yönetmek olduğundan, marka ve patentler bu noktada çok büyük fayda sağlamaktadır. Aynı zamanda özgün markalar kültürümüzün de simgesi olduğundan temsil ve kalitede ülkemizi de her zaman bir adım öne geçirecektir. Ancak sahip olunan marka dışında ikinci bir markaya gerek olmadığı düşüncesinin tamamen ortadan kaldırılması gerekmektedir. Rekabetin zorlaştığı ve hızlandığı günümüzde yeni markalar üretmek artık bir zorunluluk haline gelmiş bulunmaktadır. Birden fazla marka sahibi olmak, pazar paylarının arttırılabilmesine çok büyük etki etmektedir.

BİRKAÇ HARF DEĞİŞİKLİĞİ

Tüm bunların yanında ne yazık ki markanın tescil ettirilmesi, taklitlerinin tescilini engellememektedir. Sadece birkaç harf değişikliğiyle bile markanın benzerinin tescil edilebildiğini bilmemiz gerekmektedir. Bu noktada firmaya düşen marka tescil takibini marka vekillerine yaptırmaktır. Vekillerin yaptığı takipler sonucunda markamıza çok benzediğine ve firmamızı kötü etkileyeceğine inandığımız markaların tescilinin, itiraz yoluyla önüne geçebilmek mümkün olacaktır. Hedef kitlesi önceden belirlenip, yapılan harcamalar bu hedef kitleye ulaşma ve memnuniyeti sağlama amacına yönelik olduğunda marka için daha sağlıklı bir yol izlenmiş olacaktır. Firmanın gelecek hedefleri adına, marka yönetimini fazlasıyla önemsemek gerekmektedir. Her bireyin nüfus cüzdanı olduğu gibi her markanın da tescilinin olması gerektiği hiçbir zaman unutulmamalıdır.

 

 

 

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP