Temel işlevi ayırt edilebilirliği sağlamak olan markalar, sanayileşmeyle birlikte önem kazanmaya başlamış, küreselleşme ve bilinçli tüketicilik yolunda atılan adımlar sonucunda da bu önem artarak devam etmiştir. Bunun sonucunda da rekabet ortamında söz sahibi olabilmek için markalaşma sürecini başlatmak kaçınılmaz olmuştur. Markalar, tescil korumasından yararlanmak adına kanun ve yönetmeliklere uygun olarak tescil edilmektedir. Tescil sayesinde kötü niyetli kullanımlara karşı müdahale etme imkânına sahip olan hak sahibinin, sonrasında elde ettiği hakkı etkin olarak koruyabilmek ve kullanabilmeleri için olası haksız ve taklit kullanımları takip etmesi gerekmiyor. Ayrıca korumanın devamlılığını sağlamak amacıyla zamanında markanın yenilenmesi, hak sahibinin değişmesi veya marka sahibinin unvan değişikliği gibi tescil sahibinin haklarını doğrudan etkileyen durumlarda gerekli işlemlerin marka siciline zamanında işletilmesi önem arz etmektedir. Gerekli süre içinde yenilemenin yaptırılmaması durumunda tescilli markanın geriye dönüşü imkânsız bir şekilde kaybedilmesi söz konusu olabilir.
FARKLI MARKALAR
Markanın farklı fonksiyonlar kazandığı günümüzde firmalar, ürün kalitesi, modeli, fiyatı, hitap ettiği müşteri kitlesi ve pazarlama yapılan coğrafi bölgeye göre farklı markalar kullanılmaya özen göstermektedir. Markalaşma süresindeki ilk aşamada belli engelleri aşmak için koruma kapsamı kısıtlı olan tescil, ilerleyen yıllarda faaliyet alanının genişlemesi de dikkate alınarak markanın kapsamının gözden geçirilmesini gerekli kılmaktadır. Mevcut haliyle markanın kullanmaya devam edilmesi, özellikle de markanın zaman içinde koruma sağlamadığı ürünler üzerinde kullanılması farkında olunmadan taklitçi durumuna düşülmesine neden olabilir. Bu tür durumlarda karşı tarafın hak iddia etmesi yüksek meblağlarda tazminat ödenmesine ve ticari itibarımızın zarar görmesi söz konusu olabilir. Bu gibi olumsuz durumlara düşmemek ve tescilden doğan hakların bilinçli kullanılması için hak sahibi olduğumuz markanın itibarını korumak amacıyla resmi kayıtlarda takibinin etkin bir şekilde yapılması, gerekli sicil değişikliklerinin zamanında gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Markaya dayalı sürekli ve dengeli gelişimin sağlam temeller üzerine oturtulması için tescil ne kadar şart ise düzenli takip için sürekliliğin sağlanması için profesyonel bir ekiple çalışmanın gerekliliği de göz ardı edilmemelidir. Marka sahiplerinin en azından bulundukları sektör ve ileride faaliyet alanlarıyla yakından ilgili olabilecek mal ve hizmetleri koruyacak şekilde mevcut markanın koruma kapsamını genişletmeleri kanuni haklarını etkin kullanmalarını ticari yaşamlarını sürekliliğini sağlayacaktır.
ARAŞTIRMA-İNCELEME
1 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce