DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN 34546755.12609%
İzmir
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

“Mesleğinde fark yaratan öğretmenler” Ankara ve İstanbul’da ağırlanacak
317 okunma

“Mesleğinde fark yaratan öğretmenler” Ankara ve İstanbul’da ağırlanacak

ABONE OL
22/11/2024 12:20
“Mesleğinde fark yaratan öğretmenler” Ankara ve İstanbul’da ağırlanacak
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Ulusal Eğitim Bakanlığının (MEB), 24 Kasım Öğretmenler Günü aktiflikleri kapsamında, Ankara ve İstanbul’da ağırlayacağı mesleğinde fark yaratan öğretmenler ortasında alanlarında başarılı çalışmalara imza atmış isimler yer alıyor.

MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü uyumunda Öğretmenler Günü’ne özel hazırlanan programlarda, tüm vilayetlerin resmi ve özel kurumlarından seçilen ve mesleğinde fark yaratan öğretmenler, Ankara ve İstanbul’daki kültürel ve tarihi yerleri ziyaret etmelerinin yanı sıra birçok farklı aktifliğe katılacak.

Kahramanmaraş merkezli sarsıntılardan etkilenen 11 vilayette misyon yapan öğretmenlerin yanı sıra özel öğretim ve özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerle emekli öğretmenler ve şehit öğretmen yakınlarının da davet edildiği etkinlikler için kentlerdeki programlar başka ayrı planlandı.

Etkinliğe davet edilen öğretmenler, mesleklerinde üstün muvaffakiyet göstermiş, projeler gerçekleştirmiş, yetenekli öğrencileri topluma kazandırmış, fedakarlıkları ve başka nitelikleriyle farklılıklar ortaya koymuş isimlerden oluşuyor.

25’ten fazla tasarım tescil dokümanı aldı

Ankara’daki Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi’nde misyon yapan Hilal Sevgen Abacı, TÜBİTAK İklim, TÜBİTAK Kutup, TÜBİTAK Lise, TÜBİTAK Ortaokul, TEKNOFEST ve TÜBİTAK 4006 için öğrencileriyle yaptığı projelerle bölge finallerinde yer aldı.

Avrupa’da okul iştiraklerinin kurulması, öğrenci ve öğretmenlerin bilişim teknolojilerini ve yabancı lisan marifetlerinin artırılması maksadıyla yürütülen eTwinning faaliyeti kapsamında geliştirdiği projelerle ulusal ve milletlerarası kalite etiketleri de alan Abacı, patent müracaatında bulundu.

Bugüne kadar öğrencileriyle yaptığı projelerle 25’ten fazla tasarım tescil evrakı de alan Abacı, görme engelli öğrenciler için de öğrencileriyle sanatsal malzeme hazırlanmasına yönelik bir proje de yürüttü.

Aynı vakitte müelliflik ve çizerlik de yapan Abacı, özel öğrencilere yönelik çıkarılan birtakım kitaplarda kısım müellifliği yaptı.

1000 kitaplı kütüphane kurulmasını sağladı

Muğla’nın Milas ilçesindeki Beçin İlkokulu’nda anaokulu öğretmenliği yapan Yazgı Duman, Çekya’nın başşehri Prag’da düzenlenen “The Importance of Coaching for 21st Century Teachers” isimli eğitime katılmaya hak kazanarak, burada elde ettiği bilgileri okulda misyon yapan öğretmenlere aktardı.

Duman, Milas İlçe Ulusal Eğitim Müdürlüğünce yürütülen TÜBİTAK 4007 “Köyde Kentte Kültür Sanat Bilim Her Yerde” Milas Bilim Şenliğinde Masallarla Kodlama Öğreniyorum Atölyesi lideri olarak 4 gün içinde 20 farklı kümeden oluşan 200 anasınıfı öğrencisine Limon Kız masalını anlatarak, kodlama çalışmasının yapılmasına rehberlik etti.

Kuruculuğunu üstlendiği “Kitabım Kütüphanen Olsun” eTwinning projesi kapsamında proje ortakları, öğrencileri ve velilerle kitap kumbaralarında kitaplar biriktirerek, Milas Çamköy İlkokulu ve Milas Ova Kışlacık İlkokuluna kitap bağışı yapılmasına öncülük eden Duman, Milas Kafaca İlkokuluna 1000 kitaplı bir kütüphane kurulmasını da sağladı.

“100 Güne 100 Kitap Projesi” kapsamında Bayan Kapalı Ceza İnfaz Kurumlarındaki annelerin isteği üzerine orada kalan 0-6 yaş ortasında çocuklar için kitap bağışı kampanyası da düzenleyen Duman, ayrıyeten EYFOR XII Memleketler arası Eğitim İdaresi Forumu’nda PATİK projesiyle “Yılın Örnek eTwinnig Projesi”ne layık görüldü.

Öğrencilerinin sarsıntı travmalarını sona erdirecek çalışmalar yaptı

Kahramanmaraş merkezli zelzelelere Şanlıurfa’nın Halfeti ilçesinde yakalanan Atatürk İlkokulunda sınıf öğretmeni olarak vazife yapan Hilal Gülşen, sarsıntının akabinde ilçeden ayrılmayarak öğrencilerini yalnız bırakmadı.

Deprem sonrası eğitim öğretim etkinliklerinde öğrencilerinin zelzele travmalarını sona erdirecek destekleyici çalışmalar yapan Gülşen, bu maksatla oyun alanları oluşturarak onların ortak etkinlikler yapabileceği ortamlar geliştirdi.

Gülşen, öğrencilerini, sarsıntıdan etkilenen öteki vilayetlerdeki öğrenciler için mektuplar yazmaya teşvik ederek, onların da his durumlarının uygunlaştırılması için çalışmalar yürüttü.

Ses temelli tekniklerle çok kısa müddette okumayı öğretiyor

Van’ın Muradiye ilçesindeki Cumhuriyet İlkokulunda sınıf öğretmeni olarak vazife yapan Sultan Gültaş, gerektiğinde öğrencileriyle işaret lisanıyla anlaşırken, gerektiğinde de birçok yapay zeka ve “web2” araçlarını derslerinde kullanıyor.

İlkokul 1. sınıf öğrencilerine kendisinin oluşturduğu ses temelli tekniklerle çok kısa müddette okumayı öğreten Gültaş, birçok hususta projeler üretiyor.

eTwinning kapsamında “Doğadan Meraklı Çağrışımlar Biyomimikri”, “Akıl Oyunlarını Hayatıma Harmanlıyorum”, “Resfebe ile Eğlenerek Öğreniyorum”, “Geçmişten Geleceğe Meslekler” ve “Kaynak Demek Servet Demek” projeleriyle, TEKNOFEST kapsamında ise “Pistonlu Enerjik Tekerlek Masa” ve “Zenginleştirilmiş Eğitsel Pano” projelerinde yer alan Gültaş, İZOP İzmir MEM Akıl ve Zeka Oyunları Projesi’yle de öğrencilerine hem kültürel hem de uzmanlık alanlarında örnek model oldu.

Hem ulusal hem de milletlerarası kalite etiketi mükafatları kazandı

Antalya’nın Kepez ilçesindeki Antalya Bilim ve Sanat Merkezi’nde İngilizce öğretmeni olarak vazife yapan Nasiye Yamaç Şahin de birçok memleketler arası projeye liderlik ederek öğrencilerinin ve okulların vizyonunun genişlemesinde rol oynadı.

“Hayat Uzunluğu Öğrenme Comenius M.U.S.I.C” projesiyle öğrencileri, okul idarecileri ve meslektaşlarıyla İngiltere, Çekya, Almanya, İtalya ve Slovenya’daki okulları, “Erasmus Okul İştirakleri S.O.U.N.D” projesiyle Romanya, Portekiz ve Polonya’daki okulları, “Çevresel Hareket Ağı Topluluk Birliği” projesiyle ise Hollanda, İngiltere, Almanya, İtalya ve İspanya’daki okulları ziyaret ederek işbirlikleri geliştiren Şahin, bu projelerle hem ulusal hem de memleketler arası kalite etiketi mükafatlarını kazandı.

Erasmus projeleriyle öğrencilerinin yabancı lisan maharetlerini geliştirmelerine ve farklı lisanlarda irtibat kurma yeteneklerini artırmalarına yardımcı olan Şahin, onların farklı kültürleri tanımasına da imkan sağladı.

Illinois Üniversitesi tarafından koordine edilen milletlerarası bir platformda öğretmen yetiştirme politikalarını konuşan ve çeşitli ülkelerden okullarla “Kültürel Okuryazarlık” projesini muvaffakiyetle tamamlayan Şahin, bunun yanı sıra Avrupa’nın farklı ülkelerinden okullarla işbirliği yaparak öğrenci ve öğretmenlerin kültürel empati ve işbirliği maharetlerini geliştirmelerine öncülük etti.

TÜBİTAK Bilim İnsanı Takviye Programları Başkanlığınca düzenlenen “18. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Konya Bölge Yarışması”nda, “değerler eğitimi” alanında danışmanlığını yaptığı öğrencileriyle “Eğitimde Düzgün Oluş” projesiyle bölge birincisi olan Şahin, Türkiye Ankara Final Müsabakası’nda da dördüncülük elde etti.

Muhabir: Buğrahan Ayhan

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP