İSTANBUL (AA) – Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemleri Genel Müdürü Yenal Altaç, Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemlerinin 2023 yılında yüzde 50 büyüdüğünü, 2024 yılında yüzde 25, 2025 yılında ise yüzde 11 büyüme performansı beklediklerini söyledi.
“İş Dünyası Söyleşileri” kapsamında AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Altaç, Avrupa’da baş gösteren doğal gaz ve ısınmaya yönelik krizlerin, ısı pompası talebini artırdığına dikkati çekti.
Altaç, bazı markaların üretim üslerini Avrupa’ya taşıdığını ancak şirketlerinin, global merkezleri Mitsubishi Electric Corporationın stratejik kararıyla Manisa’da kurulan Mitsubishi Elektrik Turkey Klima Sistemleri Üretim AŞ’de ısı pompası üretimine başladığını belirtti.
Türkiye’nin gelişim sürecine inandıklarını vurgulayan Altaç, “Bazı bölge ülkelerinin satış yönetimi Mitsubishi Electric Türkiye’de. Türkiye, bölgedeki stratejik konumu, iş gücü ve bilgi birikimi açısından hala büyük fırsatlar barındırıyor ve gelişecek.” diye konuştu.
Şirket olarak 6 Şubat’ta meydana gelen deprem felaketi sonrasında bölgeye ve depremzedelere yardımlarını sürdürdüklerini dile getiren Altaç, “Deprem bölgesindeki geçici yaşam alanlarında hayatlarını sürdüren vatandaşlarımız için toplam 562 klima bağışladık. Sosyal sorumluluk anlayışımız doğrultusunda şirket olarak geçtiğimiz aralık ayında bu klimaların koruyucu bakım ve temizlik faaliyetlerini bedelsiz olarak gerçekleştirdik. Önümüzdeki dönemde bu klimaların yaz ve kış sezonları öncesinde yılda 2 defa olmak üzere koruyucu bakım ve temizlik çalışmalarını gerçekleştirmeyi planlıyoruz.” dedi.
“Tüketicimize 3 artı 7 yıl ek garanti imkanını sunduk”
Ürettikleri klimaların garanti sürelerini 3 yıl garantinin akabinde 7 yıl ek ile 10 yıla tamamladıklarını bildiren Altaç, “Bu alanda ülkemizde tüketicilere en uzun garanti süresini sunarak Türkiye’de bir ilke imza attık. Şirket olarak kaliteli ürün ve hizmetlerimizle, yıllar içerisinde doğru işbirliklerini kurgulayarak her zaman üst düzey bir müşteri deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda da derinlemesine teknik uzmanlığımızla, Türkiye’nin birçok şehrinde bulunan bayi ve satış sonrası hizmetlerimizle, satış öncesi ve satış sonrası profesyonel ekiplerimizle mükemmellik dengesini oluşturuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Altaç, Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemlerinin 2023 yılında yüzde 50 büyüdüğünü, 2024 yılında yüzde 25, 2025 yılında ise yüzde 11 büyüme performansı göstermesini beklediklerini dile getirdi.
Mitsubishi Electric Türkiye olarak topluma yatırım yapmanın her zaman en büyük önceliklerinden biri olduğunu ifade eden Altaç, şunları kaydetti:
“Yenilikçi zihinlerin şirketimizde var olmasının, insan kaynağı açısından en az deneyim kadar önem taşıdığına inanıyoruz. 2024 yılında yeni mezun programımızı genişletmeyi ve şirketimize daha fazla yeni mezun arkadaşımızı katmayı hedefliyoruz. Yeni mezunlarımızın ufkunu açacak ve onlara uluslararası çalışma kası sağlayacak yurt dışı çalışma programlarını güçlendireceğiz. Üniversite öğrencilerine yönelik alternatif staj ve çalışma modelleri geliştirmeyi ve yurt genelinde destek verdiğimiz üniversitelerin sayısını artırıp endüstride çok fazla ihtiyaç duyulan ürünlerimize hakim, nitelikli bilgilerle donatılmış insan kaynağının yetişmesine katkımızı artırmayı da hedefliyoruz.”
Altaç, 2022 yılında insan kaynağı dönüşümlerinin önemli yapı taşlarından biri olan METR Akademi’yi hayata geçirerek çalışanların gelişimleri için önemli bir yatırım yaptıklarını belirterek, “Binlerce eğitimin bulunduğu online eğitim platformumuzla çalışma arkadaşlarımızı destekleyerek açık kaynak öğrenmeyi güçlendirirken bir taraftan da Leadership School, Sales School gibi yapılandırılmış uzun soluklu programlarla şirket içi gelişimi hep bir adım ileriye taşıyoruz. İhtiyaç duydukları bilgileri zaman ve mekandan bağımsız özel içeriklerle çalışma arkadaşlarımıza ulaştırdığımız online eğitim platformumuzdan bayilerimiz de yararlanabiliyor. Bu güçlü altyapılar, öğrenmenin mikro düzeye indiği ve boyut değiştirdiği çağımızda bize önemli bir çeviklik kazandırıyor.” diye konuştu.
“Yapay zekayı enerji tüketimini azaltmak için kullanıyoruz”
Altaç, yapay zekanın ürünlerindeki kullanım alanlarına ilişkin, “Yapay zekayı ürünlerimizde verimi artırmak ve daha iyi bir kontrol sağlamak için kullanıyoruz. İleri teknolojilerimiz sayesinde konforu artırmakla kalmıyor, bunun yanı sıra tüketicilerin enerji tüketimini azaltmaya, dolayısıyla faturalarını düşürmeye de katkı sağlıyoruz. Klimalarımızda bulunan 3D i-See Sensör teknolojisi ile ortamda bulunan kişilerin konumlarını tespit edebiliyor, sıcaklık ölçümleri yapabiliyor evcil hayvanları ve insanları ayırt edebiliyoruz.” dedi.
Gerçekleştirdikleri her ticari ve toplumsal faaliyette sürdürülebilirliği odak noktası haline getirdiklerini vurgulayan Altaç, sözlerini şöyle tamamladı:
“Global vizyonumuz doğrultusunda beş ana alanda değişim yaratmayı amaçlıyoruz; karbon nötralizasyon, döngüsel ekonomi, güvenlik, kapsayıcılık ve refah. Bu amaçlara ulaşmak için Avrupa Birliği’nin belirlediği 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi arasından önceliğimizi ‘Sağlık ve Kaliteli Yaşam’, ‘Erişilebilir ve Temiz Enerji’, ‘Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı’, ‘Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar’ ve ‘İklim Eylemi’ olarak belirledik.
Topluma katkı sağlayan sosyal sorumluluk anlayışımız ve projelerimizde belirlediğimiz sürdürülebilirlik ilkelerimizi aynı zamanda, ürünlerimizin enerji verimliliğinden kalitesine, uzun ömürlülüğünden satış sonrası faaliyetlerimize kadar tüm ticari faaliyetlerimizde de benimsiyoruz. Sürekli geliştirdiğimiz inovatif konseptlerimiz ‘Keşfetteam’, ‘Servisfit’ gibi uygulamalarımız, 10 yıl gibi uzun süreli garanti vaatlerimiz ile de bu hedeflere hizmet ediyoruz.”
Muhabir: Mehmet Kadir Kılınç,Muhammet Fatih Kabasakal
AA
BALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
18 gün önceHABERLER
27 gün önce