E-ticaret demek; ürün ve hizmetlerin satış, reklam, dağıtım ve çeşitli ödeme seçenekleriyle internet sayfaları üzerinden ticaret yapılması veya siparişte bulunmak gibi işlemlerinin online sistemler üzerinden yapılmasıdır. Kısaca e-ticaret; herkesin bildiği ticaretin internet ağında yapılmasıdır.
Bir E-Ticaret sitesine gelen ilgili kullanıcıların odak noktası sitede bulunan ürünler ve hizmetler olmalıdır. Kullanıcının kafasını karıştırmadan, uyum ve düzen içinde içeriğini sunarak alışverişi kolay hale getirmelidir. E-Ticaret sitesinde kullanıcıya sunulacak en önemli seçeneklerden biride kolay alışveriş yapabiliceğini fark ettirtmektir.
E-ticaret sitesi planlamasında online kullanıcıların beğenisini toplamak için sadelik, kullanım kolaylığı ve işlevselliği ön planda tutmak önem gösteriyor. Alışveriş süresince herhangi bir aşamada sorun yaşatmayacak, güvenli ve kolay bir satın alma süreci sunacak bir tasarımla kullanıcıların karşılarına çıkmak gerekmektedir.
Potansiyel müşterileri kaybetmemek için hızlı ve güncel bir e-ticaret sitesine sahip olmalısınız.
Arama özelliği bir e-ticaret sitesinin en önemli faktörlerinden biridir. Arama kutusunun kolay fark edilebilir bir alanda ve gerekiyorsa birden fazla sayıda olması işleri kolaylaştıracaktır.
Tüm bunların yanında zamanımız teknolojisine uygun mobil aygıtlara uyumlu şekilde üretildiği zaman bir e-ticaret web sitesi daha kullanışlı olmaktadır.
E-ticaretin hedefi kullanıcıların çabuk ve eforsuz alışveriş yapmasını sağlamaktır. Ürünlerin ve hizmetlerin müşteriye çabuk bir şekilde ulaştırılabilmesi, müşteriyi yormadan kolay bir şekilde alınabilmesi, satın alım süreçleri için güvenliğinin sağlanabilmesi, e-ticaret sisteminin alt yapısının dayanıklı ve güncellemelere açık olması e-ticaret ’in öncelikli hedefleri arasındadır. Böylece kullanıcılar mutlak imkanların fazlalığına kanaat getirir ve e-ticaret tarzını benimseyebilir. En temel hedefte budur.
Ülkemizde yaygın olarak faydalanılan E-ticaret sistemleri B2C (Business toCustomer) firmadan müşteriye e-ticaret sistemi, diğeri ise B2B (Business to Business) firmadan firmaya e-ticaret sistemidir. İki sistem arasındaki en çok dikkat çeken nokta müşteri kitlesi farkıdır. B2B e-ticaret işlemleri firmadan, firmaya yaparken, B2C e-ticaret sistemi firmadan müşteriye yapılmaktadır.
E-ticaret kullananların bazı gereksinimleri ve belirlenmesi gereken stratejileri vardır;
E-ticaretin klasik ticarete göre faydalarını inceleyebiliriz;
Sonuç olarak; şirketinizin veya işletmenizin, bulunduğu ilçe, sokak veya il sınırları dışında rahatlıkla satım yapabildiğiniz, müşteri ya da kullanıcı bulabildiğiniz, onlarla temasa geçip satış yapabildiğiniz ve ödemelere anlık ulaşabiliceğiniz platformun tümüne e-ticaret denilmektedir.
Tabiki E-Ticaret işinin sadece web sayfası olarak değerlendirmemek lazım, günümüzde sosyal medya aracılığı ile yapılan e-ticaret’in ciddi seviyelere ulaşmış olduğunu yabana atmamak lazım. Bununla ilgili bilgilerimizi başka bir yazıda ele alacağız.
Web tasarımı firmamı nasıl seçmeliyim, nelere dikkat edilmeli konusunda buradan bilgi sahibi olabilirsiniz.
Eğer Bir E-Ticaret hakkında detaylı bir bilgi yönlendirme ihtiyacınız varsa Bizimle temasa buradan arayabilir, yada iletişime geçebilirsiniz.
TUSIAD’ın 2019 e-ticaret raporunu gördünüz mü? Aşağıdaki linkten incelemenizi tavsiye ederiz;
https://www.eticaretraporu.org/wp-content/uploads/2019/05/DD-TUSIAD-ETicaret-Raporu-2019.pdf
Ramazan GÖKSU
ARGO AJANS
Kurucu & Developper
HABERLER
20 saat önceHABERLER
20 saat önceKÖŞE YAZARLARI
4 gün önceKÖŞE YAZARLARI
9 gün önceKÖŞE YAZARLARI
15 gün önce