DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 34165080.52622%
İzmir
20°

HAFİF YAĞMUR

06:24

SABAHA KALAN SÜRE

Öğrencilerin dijital oyun bağımlılığında “yalnızlık ve sıkıntı” nedeni öne çıkıyor
194 okunma

Öğrencilerin dijital oyun bağımlılığında “yalnızlık ve sıkıntı” nedeni öne çıkıyor

ABONE OL
20/08/2024 01:20
Öğrencilerin dijital oyun bağımlılığında “yalnızlık ve sıkıntı” nedeni öne çıkıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – BTK Lider Yardımcısı Dr. Abdulkerim Gün yürütücülüğünde BTK İnançlı İnternet Merkezi ve Muş Alparslan Üniversitesi işbirliğinde, Türkiye’deki ortaokul ve lise öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıklarının belirlenmesine yönelik gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları açıklandı.

Ortaokul seviyesinde 11 bin 891, lise seviyesinde 8 bin 493 olmak üzere 20 bin 384 öğrencinin katıldığı araştırma kapsamında dijital oyun, internet, toplumsal medya bağımlılıkları ile memnunluk, siber zorbalık, sıkıntı-stres ve yalnızlık durumları incelendi.

Öğrenciler hafta içinde 3 saate yakın dijital oyun oynuyor

Araştırmaya nazaran, öğrencilerin yüzde 95,49’unun taşınabilir telefon sahibi olduğu ve hafta içinde 3 saate yakın dijital oyun oynadığı belirlendi.

Lise ve ortaokul öğrencilerinin yüzde 35’i oyun bağımlılığı riski taşırken, lise öğrencilerinin yüzde 31’inin ve ortaokul öğrencilerinin yüzde 20’sinin internet bağımlılığı riski taşıdığı tespit edildi.

Araştırmada, giderek artan toplumsal medya bağımlılığı konusunda da değerli bulgulara ulaşıldı. Lise öğrencilerinin yüzde 50’sinin, ortaokul öğrencilerinin de yüzde 35’inin toplumsal medya bağımlılığı riski taşıdığı saptandı.

Bağımlılıkta tesirli olan faktörler tespit edildi

Araştırmada, ortaokul ve lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları üzerinde tesirli olan faktörler de belirlendi. Buna nazaran, oyun bağımlılığı üzerinde en çok tesirli olan değişkenler sırasıyla yalnızlık, kasvet, memnunluk, internet ve toplumsal medya bağımlılığı ile siber zorbalık oldu.

Öğrencilerin memnunluk seviyeleri dışındaki yalnızlık ve zahmet üzere öbür değişkenler dijital oyun bağımlılığı seviyesini artırırken, memnunluk arttıkça oyun bağımlılığı seviyesinin düştüğü görüldü.

Öğrencilerin yüzde 10’u siber zorbalığa maruz kalıyor

İnternet kullanımının artmasıyla öğrencilerin yüzde 10’unun orta seviyede siber zorbalığa maruz kaldığı, yüksek seviyede siber zorbalığın ise az görüldüğü belirlendi.

Araştırmaya nazaran, yalnızlık duygusu ortaokul ve lise öğrencilerinde yaygın görülürken, lise öğrencilerinde rastlanan badire seviyesinin ortaokul öğrencilerine nazaran daha yüksek olduğu tespit edildi.

Muhabir: Arife Yıldız Ünal

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP