Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), azami reklam süresini aşan yayıncılara uyarılarda bulundu. Reklam süresinin 12 dakikayı geçmemesi gerektiğini vurgulayan RTÜK, “ Bir saatlik zaman diliminde yayınlanabilecek azami reklam süresi 12 dakikadır. Bazı medya hizmet sağlayıcılar, bu süreyi aşarak hem rekabet ortamını zedelemekte hem de kurallara uygun hareket eden muadillerine karşı haksızlık yapmaktadır” açıklamasında bulundu.
RTÜK ayrıca reklam yayınları esnasında ses seviyelerinin artırılması, gizli reklam uygulaması ve ürün yerleştirme uygulamaları gibi diğer Kanun ihlallerinin tespit edildiğini belirterek şunları kaydetti:
“Yukarıda bahsedilen temel kurallara uygun hareket edilmesi tüm yayıncılarımızın kendi menfaatine olacaktır. Aksi halde 6112 sayılı Kanun’dan kaynaklanan yaptırım gücümüzü çekinmeden kullanacağımızı açıkça ilan ediyoruz.
Bu vesile ile 6112 sayılı Kanun’la belirlenen yayıncılık kurallarına riayet eden medya kuruluşlarımızı teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dileriz”
HABERLER
2 gün önceHABERLER
2 gün önceKÖŞE YAZARLARI
5 gün önceKÖŞE YAZARLARI
10 gün önceKÖŞE YAZARLARI
16 gün önce