DOLAR 34,5647 0.24%
EURO 36,0682 -0.47%
ALTIN 3.008,291,58
BITCOIN 0%
İzmir
21°

PARÇALI AZ BULUTLU

15:25

İKİNDİYE KALAN SÜRE

Ticaret Bakanlığından Reklam Heyetinin kararlarına ait argümanlara karşılık
140 okunma

Ticaret Bakanlığından Reklam Heyetinin kararlarına ait argümanlara karşılık

ABONE OL
11/07/2024 23:00
Ticaret Bakanlığından Reklam Heyetinin kararlarına ait argümanlara karşılık
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, son günlerde birtakım toplumsal medya platformlarında, Reklam Kurulu ve Şura tarafından alınan kararlarla ilgili vatandaşların yanlış yönlendirildiği tabir edildi. Açıklamada, Reklam Konseyinin tüketicilerin sıhhat, güvenlik ve ekonomik çıkarlarının, reklamlar ve haksız ticari uygulamalar vasıtasıyla zedelenmesinin önüne geçmeyi amaçladığının altı çizildi.

Kurulun tüm paydaşların eşit temsil edildiği bir yapı olarak, güzel bir yönetişim örneği sergilediği vurgulanan açıklamada, “Reklam Kurulu, tüketiciler, ilgili kurum ve kuruluşlar yahut rakip firmalar tarafından yapılan tüm müracaatları rastgele bir ayrım gözetilmeksizin incelemektedir. Reklam Kurulu tarafından gerçekleştirilen incelemeler sonucunda mevzuata karşıtlıkların tespit edilmesi durumunda, 6502 sayılı Kanun’da öngörülen durdurma cezası ve idari para cezası yaptırımları Kabahatler Kanunu’nda yer verilen ‘işlenen kabahatin haksızlık içeriği ile failin kusuru ve ekonomik durumu birlikte göz önünde bulundurulması’ prensibine uygun olarak birlikte yahut başka ayrı uygulanmaktadır. Reklam Kurulu kararları idari yargı kontrolüne tabi olup, davaya bahis edilen kararlar, yüzde 95’in üzerinde bir oranla mahkemelerce hukuka uygun bulunarak onanmaktadır.” sözlerine yer verildi.

Son günlerde toplumsal medyada ağır olarak tartışılan bir eser reklamı ve buna ait alınan karara da işaret edilen açıklamada, “Kasıtlı biçimde toplumsal medya paylaşımlarında ayrıntılarına yer verilmediği görülen ve 11 Haziran tarihli 346 sayılı Reklam Kurulu toplantısında alınan Şura kararında, kelam konusu reklamdaki ‘Gerçek atıştırmalık’ sözünün Türk Besin Kodeksi Besin Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Hakkında Kılavuz’un 35’inci unsuru kararına uygun olmadığı konusuna yer verilmiş ve kanunla belirlenen idari yaptırım kararı Reklam Heyetinde oy birliğiyle alınmıştır.” bilgisi verildi.

“Reklamlar ayrım gözetilmeksizin takip ediliyor”

Açıklamada, birtakım toplumsal medya hesapları tarafından yönlendirildiği görülen yorumlarda lisana getirilen, Konsey kararlarının objektif olmadığı ve taraflı karar alındığı konusunun gerçeği yansıtmadığı anlatıldı.

Söz konusu reklamda, reklam verenin savunucusu pozisyonunda olduğu açıkça anlaşılan ve geçmişte ticari iş ilgisi bulunan hesap sahibi kişi tarafından bugüne kadar Bakanlığa çok sayıda müracaat yapıldığı ve birçoğuna ait yaptırım uygulandığı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bu hesap veya kişinin Reklam Kurulu tarafından haberdar edilmesine karşın müracaatlarının sonucunu tüketicilerimiz ile tıpkı halde paylaşmadığı, kimi kararları tüketicileri yanlış yönlendirecek biçimde çarpıtarak paylaştığı görülmektedir. Ayrıyeten, kelam konusu yorumlarda lehine karar verildiği argüman edilen firmayla ilgili olarak geçmişte Reklam Kurulu tarafından onlarca aleyhte karar alınmış ve idari para cezaları da dahil gerekli idari yaptırımlar uygulanmıştır. Bu gerçek de Reklam Kurulu kararlarının adil ve objektif olduğunu açıkça göstermektedir. Tüketicilerimizin sıhhat ve güvenliği ile ekonomik menfaatlerinin en üst seviyede korunması emeline yönelik olarak dijital mecralardan eser ambalajlarına, pazaryerlerinden açık hava reklamlarına, her türlü mecrada yayımlanan reklam ve ilanlar ile ticari uygulama Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından yakından ve hassasiyetle ve rastgele bir ayrım gözetmeksizin takip edilmektedir.”​​​​​​​

Muhabir: Erhan Cihan Ünal

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP