Trabzon Üniversitesi (TRÜ) TEKNOFEST stant görevlilerinden Öğretim Görevlisi Sefa Özmen ve Öğretim Görevlisi Furkan Kalyoncu “3 Boyutlu Türk işaret Dili Avatarı (TİD3B)” ve “Kodlama Eğitimine Yönelik 3B Eğitsel Oyun (KodlaRobo)” projelerinin katılımcılar tarafından deneyimlenmesi sürecine rehberlik etti.
Öğr. Gör Furkan Kalyoncu, “TEKNOFEST 2023’te Trabzon Üniversitesi’nin yer almasının temelinde, üniversitemizin sahip olduğu teknik ve fiziki altyapının tanıtılması ile mevcut avantajları öğrencilerimize sunmak öte yandan güncel teknolojilerden yararlanarak geliştirdiğimiz ARGE projelerimizi sergilemek yatmaktadır. Sosyal bilimler tabanlı bir üniversite olmamıza rağmen uzun yıllardır bilişim teknolojileri alanında da projeler yürütmekteyiz.” şeklinde konuştu.
Ardından “3 Boyutlu Türk İşaret Dili Avatarı (TİD3B)” ve “Kodlama Eğitimine Yönelik 3B Eğitsel Oyun (KodlaRobo): projelerine ilişkin detaylara değinen Kalyoncu;
Projelerimiz arasında TİD3B olarak adlandırdığımız Türkçe destekli işaret dili avatarı uygulaması bulunmaktadır.
Üniversitemiz öğretim elemanlarından Arş. Gör. Murat Atasoy tarafından doktora tezi çalışması kapsamında geliştirilen uygulama; girmiş olduğunuz kelimeleri veya cümleleri işaret diline çevirerek işitme engelli bireyler ile iletişim kurmanıza yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda uygulama kütüphanesinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı 2600’ü aşkın kayıtlı Türkçe kelime bulunmaktadır.
Uygulama herkesin bireysel kullanımına açık olarak https://tid3b.com adresinden ücretsiz sunulmaktadır.
TÜBİTAK ARDEB 1001 programı tarafından desteklenen proje kapsamında geliştirilen oyun da 5. sınıf müfredatında yer alan kodlama konuları temel alınmıştır. Öğrencilerimizin belirli bir senaryoyu takip ederek görevleri tamamlamaları gerekmektedir. Basitten karmaşığa doğru sıralanan bir dizi görevin kodlama yapılarak başarıyla tamamlanması istenilen oyun ile kodlama konuları adım adım öğretilebilmektedir.
KodlaRobo, uyarlanabilir bir yapıda geliştirilmiş olup öğrencinin süreçteki davranışlarına göre oyunun dinamik ve mekanikleri değişiklik göstermektedir. Bu sayede öğrencilerin kodlama öğrenmelerinin desteklenmesi ve bireyselleştirilmiş bir oyun deneyiminin sunulması hedeflenmiştir.” ifadeleri kullandı.
KÖŞE YAZARLARI
3 gün önceKÖŞE YAZARLARI
8 gün önceKÖŞE YAZARLARI
14 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
22 gün önceKÖŞE YAZARLARI
23 gün önce