DOLAR 32,8826 -0.25%
EURO 35,1821 -0.54%
ALTIN 2.449,68-0,30
BITCOIN 1991167-2.08537%
İzmir
33°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Traykovski’nin ölümünde “Pilot Hatası” iddiası
104 okunma

Traykovski’nin ölümünde “Pilot Hatası” iddiası

ABONE OL
12/01/2015 20:19
Traykovski’nin ölümünde “Pilot Hatası” iddiası
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Eski Makedonya Cumhurbaşkanı Boris Traykovski’nin hayatını kaybettiği Bosna-Hersek’in Mostar kenti yakınlarında, 26 Şubat 2004’te meydana gelen uçak kazasında “pilot hatası” olduğu tespit edildi. Makedonya’nın başkenti Üsküp’te düzenlenen basın toplantısında raporu açıklayan Komisyon Başkanı Omer Kuliç, kazaya “7 pilot hatasının neden olduğunu” kaydetti. Kuliç, raporun uçağın kara kutusu, pilotlar ile kule ve iki pilot arasındaki konuşmalara dayanarak hazırlandığını belirtti.

ÜSKÜP/BALKAN GÜNLÜĞÜ

Eski Makedonya Cumhurbaşkanı Boris Traykovski’nin hayatını kaybettiği uçak kazasında “7 pilot hatası” tespit edildi. Traykovski Bosna-Hersek’in Mostar kenti yakınlarında, 26 Şubat 2004’te meydana gelen uçak kazasında hayatını kaybetmişti. Uçak kazasını yeniden araştırmak üzere kurulan uluslararası komisyon, iki yıl süren araştırmaların ardında kaza raporunu kamuoyu ile paylaştı. Makedonya’nın başkenti Üsküp’te düzenlenen basın toplantısında raporu açıklayan Komisyon Başkanı Omer Kuliç, kazaya “7 pilot hatasının neden olduğunu” kaydetti. www.haberler.com sitesinin Anadolu Ajansı’na dayanarak verdiği bilgiye göre Kuliç, raporun uçağın kara kutusu, pilotlar ile kule ve iki pilot arasındaki konuşmalara dayanarak hazırlandığını belirterek, söz konusu pilot hatalarına ilişkin şunları söyledi: “Öncelikle o Sabah, Mostar’a uçmamaları gerekiyordu. Çünkü o gün hava şartları çok kötüydü. Dönemin Sırbistan ve Hırvatistan devlet başkanları, o toplantıya kötü hava şartları nedeniyle gitmemişti. İkinci olarak, pilotlar Mostar’daki havalimanına iniş için ellerindeki haritaya göre gerekli analizleri yapmadı. Kazaya ilişkin üçüncü hata ise pilotların kontrol kulesinin bulutlarla ilgili verdiği bilgiyi dikkate almamaları oldu. Dördüncü hata, Mostar’daki havalimanı ile sinyali kaybetmelerine rağmen başka bir havalimanına yönelmemeleri oldu. Pilotların beşinci hatası ise uçuş haritasında verilen yüksekliğin altına inmeleriydi. En büyük hatalardan biri ise otomatik pilotun devre dışı bırakılmasıydı. Yedinci ve ölümcül hata, kazanın meydana geldiği nokta için konulan 2 bin fit yüksekliğin altına inmeleri oldu.”Kuliç, kurulan komisyonun görevinin sadece kazayı araştırmak olduğunu ifade ederek, diğer konuların Bosna Hersek ve Makedonya’daki yargı organlarının sorumluluğunda olduğunu söyledi. Düzenlenen basın toplantısına komisyon üyeleri ve diğer araştırmacılar da katıldı.

 

    En az 10 karakter gerekli