DOLAR 34,4676 0.32%
EURO 37,2859 0.45%
ALTIN 2.997,871,49
BITCOIN 23446541.32453%
İzmir
15°

AÇIK

05:48

SABAHA KALAN SÜRE

Trendyol, Azerbaycan’da 1 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefliyor
104 okunma

Trendyol, Azerbaycan’da 1 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefliyor

ABONE OL
13/10/2024 14:40
Trendyol, Azerbaycan’da 1 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefliyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Trendyol Kümesi Üst Yöneticisi (CEO) Fazilet İnan, Trendyol’un Bakü’de yeni ofis açmasının akabinde düzenlediği basın toplantısında, Berlin ve Amsterdam’dan sonra yeni ofisi Bakü’nün iş merkezinin tam kalbinde faaliyete aldıklarını, bu pazarda daha büyük maksatların peşinden koşmaya hazırlandıklarını söyledi.

İki ülke ortasındaki kültürün ve hayata bakışın benzerliği ile çok kısa vakitte çok hoş işler başardıklarının altını çizen İnan, “Kardeş ülke Azerbaycan, bizi birebir vakitte faaliyetlerimize güç katan bir iş ortağıyla bir ortaya getirdi. Pasha Holding ile bu ülkeye girişimiz sayesinde stratejik bir paydaşlık geliştirdik. Pasha Holding’in Azerbaycan’da çeşitli kesimlerdeki büyük pazar tecrübesini, Trendyol’un teknoloji, lojistik ve üretim alanlarındaki uzmanlığıyla birleştirdiğimizde ortaya güçlü bir muvaffakiyet formülü çıktı.” tabirlerini kullandı.

İnan, Azerbaycan’da 1,5 yılın sonunda yaklaşık 2 milyon müşteriye ulaştıklarının altını çizerek, ülkede en çok indirilen e-ticaret platformu olduklarını aktardı.

Ağırlıklı olarak moda ve mesken dokumacılığı kategorilerinde hizmet verdiklerini kaydeden İnan, şöyle konuştu:

“Önümüzdeki periyotta Azerbaycan pazarının büyüme potansiyeline çok inanıyoruz. Azerbaycan bu sene prestijiyle yaklaşık 2 milyar dolar bir e-ticaret hacmi olan bir pazar. Önümüzdeki 6 yıl içinde her sene yüzde 13 büyüyeceğini kestirim ediyoruz. Bu açıdan bakılırsa ülkede e-ticaret açısından erken bir periyot diyebiliriz. Amacımız Azerbaycan’da 2028’de yaklaşık 1 milyar dolarlık bir ticaret hacmi yaratmak. Bunu da yoğunlukla Türkiye’deki satıcılarımız, Türkiye’deki üreticilerimiz ile yapacağız. Maksadımız 3 milyon müşteriye, 60 milyondan fazla eseri ulaştırabilmek. İçine girdiğimiz pazarlara daima dijital ekosisteme nasıl katkı sağlayabiliriz gözüyle bakıyoruz. Azerbaycan’da da uzun vadeli ve sürdürülebilir bir iş kurmak bizim için öncelikli. Bu açıdan yeni Bakü ofisimizin açılışı değerli bir dönüm noktası. Bu pazara olan inancımızın, gelecekte yapacağımız yatırımların bir ön sinyali üzere görmek de mümkün.”

“Türk eserlerini dünya ile buluşturuyoruz”

Erdem İnan, Körfez ülkeleri Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman’a da yayıldıklarını, Doğu Avrupa ülkelerini de pazar genişlemesine eklediklerini belirtti.

Türkiye’den üreticilerin ve satıcıların eserlerini dünyayla buluşturduklarını vurgulayan İnan, “Bugüne kadar Trendyol’la dijitalleşen satıcıların 80 milyon eserini yurt dışına taşıdık. Yaklaşık 130 bin satıcı Trendyol ile ihracat yaptı. Gayemiz Trendyol’un tüm ekosistemini yurt dışına açabilmek, satıcılarımızın eserlerini dünya ile buluşturabilmek. Amacımızda uzun vadede EMEA bölgesi var. Bu bölge İstanbul’a 5 saatlik uçuş arasında, 500 milyon insan yaşıyor ve 4,2 trilyonluk bir pazar büyüklüğü kelam konusu. Dahası bu pazarın bir e-ticaret şampiyonu yok. Bu bizim için bir fırsat.” değerlendirmesinde bulundu.

Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya, Polonya, Slovakya ve Bulgaristan üzere ülkelerdeki tüketicilerle Türkiye’den eserleri buluşturmak istediklerini lisana getiren İnan, Doğu Avrupa’nın da Trendyol için süratli bir pazar olduğunu, şimdiden 4 milyonun üzerinde siparişe ulaştıklarını bildirdi.

İnan, Trendyol olarak tüm lojistik maliyetlerini kendi üzerlerine aldıklarını, yaptıkları yatırımların değerli bir kısmının da buna ayrıldığını belirterek, “Riyad depomuz açıldı. Dubai’de, Polonya’da bir depomuz vardı. Hem Almanya’ya hem de Doğu Avrupa’ya hizmet veriyor. Bu sene Bükreş’te bir depo açmak için çalışıyoruz. Önümüzdeki sene Bakü’de kurma planımız var. Süreç hacminiz arttıkça verimlilik de artıyor.” tabirlerini kullandı.

“Doğu Avrupa’ya odaklanmamızın sebeplerinden birisi de Türk dizilerinin izlenme oranları”

E-ihracatta “Made in Türkiye” eserlerin yurt dışında rekabetçi olduğunu anlatan İnan, daha evvel yurt dışına hiç eser satmamış 90 bin satıcının eserlerinin Trendyol sayesinde birinci sefer yurt dışına açıldığını söyledi. Bu eserlere baktığınızda fiyat-performans açısından rakipleriyle çok âlâ rekabet edebilen eserler olduğuna dikkati çeken İnan, şunları kaydetti:

“Bazı kategorilerde ekstra güçlüyüz, dokumacılık, giysi, konut dokuması mesken eserleri, mobilya. Gittiğimiz pazarlarda müşterilerimize de soruyoruz, ‘Türk eserlerini nasıl buluyorsunuz?’ Eserlerimiz hakikaten de rakiplerine nazaran daha kaliteli olarak biliniyor, algılanıyor. Girdiğimiz pazarlarda Körfez bölgesi alım gücü açısından ve Türk marka algısı açısından daha yüksek bir bölge. Ortalama paket toplam fiyatları bölgeye nazaran değişiyor. Azerbaycan’da ortalama 30 dolar civarında iken Körfez bölgesinde 80-90 dolarlara yakın. Avrupa’da ise 60 dolarlar civarında. Doğal olarak sepetler birebir aynı olmayabiliyor. Körfez’deki müşteriler genelde 5 eseri birlikte alıyor. Azerbaycan’da bu ortalama 2-2,5 civarında. Avrupa’da Doğu Avrupa’ya odaklanmamızın sebeplerinden birisi de en çok izlenilen 10 diziden 2-3 dizinin Türk dizisi olduğunu göreceksiniz. Markamızın yurt dışında en çok satış yaptığı yerler genelde Romanya, Çekya, Bulgaristan, Yunanistan olabiliyor, markalarımız seviliyor. Lojistik açıdan baktığımızda bölgede ABD’li ya da Çinli rakiplerimize nazaran avantajlıyız.”

“Bu sene 3 farklı coğrafyada kasım kampanyaları yapacağız”

İnan, farklı bölgelerde farklı tüketim alışkanlıkları olduğuna dikkati çekerek, Körfez bölgesinde şubat ayından itibaren mayo aramalarının artmaya başladığını, Suudi Arabistan’da ve Dubai’de dönemin daha erken başladığını anlattı.

Doğu Avrupa’da ise kış mevsiminin daha uzun olduğunu, Türkiye’de kaban ve palto satamadıkları devirde orada eserlerin satılmaya devam ettiğini lisana getiren İnan, kasım ayı kampanyalarına ait de “Biz bütün sene çalışırız, kasımda bir yıllık daha çalışırız. Genelde çok ağır bir ay oluyor. Bu sene 3 farklı coğrafyada birden kasım kampanyaları yapacağız. Satıcılarımızın işlerini yalnızca Türkiye değil, var olduğumuz tüm coğrafyalarda büyütmek istiyoruz. Bu yıl da birinci kez bu ölçekte yurt dışında ihracat yapacağımız bir kasım bizi bekliyor. Ağır bir hazırlık periyodu geçti.” diye konuştu.

Muhabir: Ruslan Rehimov

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP