Turizm Gazetesine göre, Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin, tatile yönelik ilgi, beklenti ve zevkleri ülkelerine göre değişiyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü’ne göre geçmiş yıllarda çeşitli ülkelerden gelen turistlerin beklenti, zevk, ilgi düzeyi ve tercihleri de birbirinden farklı.
ABD’liler: Kültür turizmini seviyorlar ve kişi başı ortalama 1500 dolar harcıyor. İstanbul, Kapadokya, Kuşadası-Efes ve Antalya en gözde mekanları.
Ukraynalılar: Her şey dahil sistemindeki otelleri tercih ediyorlar. Kemer, Alanya, Marmaris, Bodrum ve İstanbul’da, ortalama kişi başı 800–900 dolar harcıyorlar.
Japonlar: 2500 dolar ile tatillerde en fazla harcama yapan turist grubuna giren Japonlar, özellikle İstanbul ve Kapadokya’yı beğeniyor.
İranlılar: Kişi başı ortalama 2 bin Euro harcama yapan İranlılar, İstanbul, Antalya ve Muğla’nın yanında Konya ve Bursa’da kalmayı seviyor.
İsrailliler: Kişi başı ortalama 1350 dolar harcıyorlar. Akdeniz ve Ege kıyılarının yanı sıra Karadeniz’e de gidiyorlar.
Almanlar: Kişi başı ortalama bin 143 Euro harcıyorlar. Daha çok tatil köyleri ve otelleri tercih ediyorlar.
Ruslar: Daha çok 2 veya 3 yıldızlı otellere gidiyor ve kişi başı 500 dolar harcıyorlar.
İngilizler: Muğla en gözde mekânları. Daha sonra İstanbul ve Antalya geliyor. Kişi başı 1187 dolar harcıyorlar.
Fransızlar: Kişi başı ortalama 1000 Euro harcıyorlar. Bodrum, İzmir, Antalya, İstanbul ve Kapadokya’yı tercih ediyorlar.
Hollandalılar: En fazla İstanbul, Alanya, Side, Antalya, Bodrum ve Marmaris’e gidiyorlar ve kişi başı 802 Euro harcıyorlar.
NEVRUZ YOĞUNLUĞU
Bu arada Antalya’nın Miracle Resort Hotel Genel Müdürü Ahmet İllez, Nevruz’da otel olarak İran pazarında çok ciddi rezervasyonlar aldıklarını, bu dönemde çok iyi, kaliteli müşteriler geldiğini belirtiyor. İllez, otellerinde müşteri memnuniyetinin üst sıralarda olduğuna değinerek, ”Nevruz operasyonu 18 Mart tarihinde başladı. 4 Nisan tarihine kadar sürecek. Şu anda otel doldu. İran pazarında iki haftalık sürede yoğunluk olacak. Otelin yüzde 50’si futbol takımları, yüzde 25’i Avrupalı turist ile dolarken kalan yüzde 25’i ise İran pazarı ile doldu. İran pazarı ile otelin doluluğu yüzde 100’e ulaştı. İran pazarı diğer otellere de etki etti. Özellikle Kundu bölgesinde çok sayıda İranlı turist bulunuyor” şeklinde konuşuyor. Antalya’da turizm sezonunun 4 Nisan’da başlayacağına işaret eden İllez, ”Otelin ortalama doluluğu şimdiden yüzde 80’e ulaştı. 2012 yılında ortalama doluluk yıl ortalaması olarak yüzde 82 olarak gerçekleşti. Bu başarının en büyük etkeni yapılan 5 modern futbol sahasıdır. Bu sahalar sayesinde şu ana kadar 80 futbol takımını ağırladık. Futbol takımlarının gelmesi 10 Nisan tarihine kadar devam edecek. Bu büyük bir pazar. Burada da büyük rekabet var. Antalya’nın iklimi takımların gelmesinde en büyük etken. Kundu bölgesi hem havaalanına hem de şehir merkezine yakın olması nedeniyle tercih ediliyor” diyor.
ARAŞTIRMA-İNCELEME
1 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce