Türkiye’de dijital reklam büyümesi Avrupa birincisi

26 Nisan 2024 - 16:10

Türkiye’de dijital reklam büyümesi Avrupa birincisi

  IAB Avrupa AdEx Benchmark araştırması, dijital reklam pazarını, “display”, “arama motoru” ve “ilan sayfaları” olmak üzere üç ana başlıkta …

Türkiye’de dijital reklam büyümesi Avrupa birincisi
Son Güncelleme :

09 Haziran 2021 - 2:30

234 okuma
(Last Updated On: 09/06/2021)

 

IAB Avrupa AdEx Benchmark araştırması, dijital reklam pazarını, “display”, “arama motoru” ve “ilan sayfaları” olmak üzere üç ana başlıkta inceliyor.

Rapora göre, Türkiye, yüzde 34.8 ile reklam yatırımları açısından en fazla büyüme gösteren ülke olurken, Avrupa’nın büyüme gösteren ilk 10 pazarı (İngiltere, Almanya, Fransa, Rusya, İtalya, İspanya, İsveç, Hollanda, Türkiye, İsviçre) içinde yer aldı. Rapora göre 3 ülkenin (Belçika, İspanya, Belarus) dijital reklam yatırımlarında düşüş yaşandı.

Türkiye, sosyal medyada yüzde 44.8, görüntülü reklamda yüzde 33.8 ile Avrupa’da en çok büyümeyi kaydetti. Videoda ise yüzde 52.1 büyüme ile Rusya’nın ardından ikinci oldu ve Avrupa’da ilk 10’a girdi.

Avrupa’da ilan ve satış ortaklığı (affiliate) alanında sadece 8 ülke (Türkiye, Sırbistan, Ukrayna, Bulgaristan, Fransa, Çekya, Hırvatistan, Romanya) büyüme gösterirken, Türkiye yüzde 23.3 büyüme ile ilk sırada yer aldı.

Milliyet

EN ÇOK KAZANANLAR

    EN ÇOK KAYBEDENLER

      EN ÇOK İŞLEM GÖRENLER

        YORUM YAP

        YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

        DÖVİZ KURU

        BIST100
        DOLAR
        EURO
        BITCOIN
        ÇEYREK ALTIN
        GRAM ALTIN