AA
ANTALYA (AA) – Alanya-Gazipaşa Yolu Gökçebelen Tünel Şantiyesi’nde incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Halihazırda 27 dakika süren seyahat, tünelimizi bitirdiğimizde yasal sürat hudutlarıyla birlikte yalnızca 10 dakikaya inecek ve inançlı bir trafik sağlamış olacağız.” dedi.
Bakan Uraloğlu, şantiyede incelemelerde bulunmasının akabinde düzenlediği basın toplantısında, gazetecilere hem Antalya hem de Mersin tarafında program düzenlediklerini söyledi.
Antalya kısmındaki Gökçebelen Tüneli ile ilgili çalışmaları yerinde görmek istediğini anlatan Uraloğlu, “Gökçebelen Tüneli bizim için değerli. Zira birbirine en uzak vilayetlerden Antalya ve Mersin ortasında halihazırda Karayolları sorumluluğunda olan yoldan ulaşımımız 483 kilometre uzunluğunda ve doğal çok evvelce yapılmış değerli bir kısmı ve standartları düşük bir yol var. Biz gerek yaptığımız çalışmalarla gerekse içinde bulunduğumuz Gökçebelen Tüneli’nin içinde olduğu kısmı de kapsayacak imali devam edecek çalışmalarla, yolumuzu 440 kilometreye düşürmüş olacağız. Buradaki tünelimiz iki geliş, iki gidiş toplam dört şeritli olacak. Şu anda 440 kilometrenim 404 kilometresini bitirmiş durumdayız. Bunun bir kısmı Mersin bir kısmı de Antalya vilayet hudutları içerisinde kalıyor.” dedi.
Uraloğlu, Gökçebelen Tüneli’nin sol tüpünün 11 bin 89 metre, sağ tüpünün de 11 bin metre olduğu bilgisini vererek, tünellerde toplam sekiz aynada çalışmalara devam edildiğini kaydetti.
Uzunluğu toplam 22 bin 89 metre olan tünelin yaklaşık 5 bin 700 metrelik kısmının hafriyat ve destekleme süreçlerini bitirdiklerini anlatan Uraloğlu, bunun da tünellerinin yaklaşık yüzde 26 kısmını tamamladıkları manasına geldiğini tabir etti.
Bağlantı yolarıyla 12 bin 500 metrelik uzunluğa sahip 11 bin metrelik tünelin, yaklaşık 20 kilometrelik bir kısmı bypass ettiğini lisana getiren Uraloğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:
“Halihazırda 27 dakika süren seyahat, tünelimizi bitirdiğimizde yasal sürat hudutlarıyla birlikte yalnızca 10 dakikaya inecek ve inançlı bir trafik sağlamış olacağız. Bunun yanında hem vakit hem de yakıttan önemli tasarruf yapmamıza vesile olacak. Yıllık yaklaşık 575 milyon liralık yalnızca bu tüneli açtığımızda bir tasarruf olmuş olacak. Ayrıyeten etraf hassasiyeti de yüksek olan bu bölgemizde karbon tariflerinden da yıllık 9 bin 31 ton tasarruf etmiş olacağız.”
Uraloğlu, çalışmalara süratli bir halde devam ettiklerinin altını çizerek, yolu bitirdiklerinde birbirlerine en uzak olan iki ili birbirine daha da yaklaştırmış olacaklarını kelamlarına ekledi.
Muhabir: Mert Cantürk,Mustafa Kurt
BALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
18 gün önceHABERLER
27 gün önce