DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN 34546755.12609%
İzmir
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

Yerelde Medyanın Dijitalleşmesi  “Sorunlar ve Örnekler”
244 okunma

Yerelde Medyanın Dijitalleşmesi  “Sorunlar ve Örnekler”

ABONE OL
30/05/2024 10:11
Yerelde Medyanın Dijitalleşmesi  “Sorunlar ve Örnekler”
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yerelde Medyanın Dijitalleşmesi  “Sorunlar ve Örnekler”

Ayça Kandemir-Yelda Mert / ANKARA-BHA

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR) işbirliğinde gerçekleşen konferansta “Yerelde Medyanın Dijitalleşmesi: Sorunlar ve Örnekler” başlıklı oturumu TİMBİR Başkan Vekili, Balkan Günlüğü Gazetesi sahibi, 24. Dönem Milletvekili Rifat Sait yönetti. Oturuma konuşmacı olarak Kıbrıs Genç TV İmtiyaz Sahibi Ertan Birinci, Birlik Haber Ajansı Genel Müdürü Muhammet Kaçar, Haber 61 İmtiyaz Sahibi Tanju Akıncıoğlu, Azerbaycan Basın Konseyi Üyesi Agil Alesger, TVDEN Yönetim Kurulu Başkanı Emin Aydın, Çay TV Genel Müdürü Hasan Yavuz Bakır, TRSES TV Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdinç, Kanal 16 Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Özdemir, Belgeselci Gazeteci İsmail Kahraman katıldı.

“Geçmişi ortaya koymadan geleceği ortaya koyamayız”

Belgeselci, Gazeteci, Yazar İsmail Kahraman, hızla değişen dünyada sürekli yenilenmenin önemine dikkat çekti. Kahraman,

“Öyle bir devir gelecek ki altı yıl önceki bir profesör kendini yenileyemezse altı yıl sonra cahil olacak. Değil altı yıl, altı gün, altı dakika bile kendini hızla yeniliyor ve yarım asra yaklaşan bir meslek erbabı olarak hep şunu söylüyorum acaba beş yıl on yıl yirmi yıl sonra ne olacak? Ama geçmişi ortaya koymadan da geleceği ortaya koyamayız. Ne kadar çok geçmişimize bakarsak o kadar çok geleceğimizi görürüz.”

“Sosyal medyanın ve dijitalin güçlenmesi kontrolsüz”

Çay TV Genel Müdürü Hasan Yavuz Bakır, dijital platformların medya emektarlarına yeni fırsatlar sunduğunu ancak kontrolsüz büyüme nedeniyle geleneksel basının payını azalttığını belirtti. Bakır, şöyle konuştu:
“Sosyal medya dijitalleşmedeki Anadolu medyasının büyük dostu aynı zamanda da en büyük düşmanıdır. Çünkü sosyal medyanın ve dijitalin güçlenmesi kontrolsüzce ilerlediği için basın emektarlarının, bizzat faaliyette bulunan bizlerin bu alanda da pastasının büyük bölümünü çekip alıyor.”

“TİMBİR’in de bu sahada öncül olmasını diliyorum”

Azerbaycan Basın Konseyi Üyesi Agil Alesger de dijitalleşmenin önemini bizzat tecrübe ettiklerini belirtti. Alseger,

“Dijital medyanın vasıtasıyla medyada da dünyada da dezenformasyona karşı bilgi kilidine karşı ciddi bir direniş yaptık ve medya alanında da kazandık. Dijitalleşmenin önemini bizzat yaşadığımız için medya dünyasında daha da ortak faaliyetlerin olmasını temenni ediyorum ve TİMBİR’in de bu sahada öncül olmasın diliyorum.”

“TİMBİR’dir bunun altında yatan”

Kıbrıs Genç TV İmtiyaz Sahibi Ertan Birinci ise Türk bayrağı ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti bayrağındaki yıldızların anlamına dikkat çekti. Birinci,

“Bayraklarımızdan iki tane yıldızımız var, biri Türk bayrağı biri Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti bayrağı. Bugün baktım ve dedim ki büyük yıldız Anavatan küçük yıldız Yavru vatan TİMBİR’dir bunun altında yatan.”

“Dijitalin konforlu zamanına geçmiş olduk”

Birlik Haber Ajansı Genel Müdürü Muhammet Kaçar ise dijital medyaya geçmeden önce ve geçtikten sonra medya ortamındaki değişikliklere dikkat çekti. Kaçar şöyle konuştu:

“1995 yılında meslek hayatıma başladım. Biz o dönemde dijital olmayan dönemi yaşıyorduk. Tam dijital döneme geçeceğimizin arifesinde gazetecilik aşamasına geçtik. Orada başka zorluklarla karşılaştık. VHS kasetlerde çok önemli görüntülerimizin kaybolduğu, yok olduğu dönemler yaşadık. Çok zor yıllar da kameralara kaset koymayı unutanlar da oldu, neler yaşadık. Böyle yıllardan dijital tarafa geçtik. İlk başlarda internetten birkaç kare fotoğrafı göndermek çok zamanımızı alırdı. Çok zorlayıcı olurdu. O zorlu yıllardan sonra dijitalin konforlu zamanına geçmiş olduk. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’la bir kamera üzerinden canlı yayın gerçekleştirdik. Tüm ulusal haber kanalları bu yayınımızı ekranlarına taşıdı. Dijital çağda biz bu konforu yaşayarak sadece bir kamera üzerinden çıktığımız bir canlı yayında tüm ulusal kanallarda bunun yayınlanmasını sağlayabiliyoruz. Bizim açımızdan da çok konforlu bir durum oldu. Dolayısıyla dijitalin zorluklarını da yaşamış ilk yıllarda daha sonraları konforunu da yaşamış biri olarak bugünlere geldik. Sosyal medya ile oluşan dezenformasyona karşı biz sorumlu gazetecilerin üzerine çok daha büyük görevler düşüyor. Dijital çağda oluşan yoğun bilgi kirliliğine karşı doğru bilgiyi kamuoyuna yaymak bizim önceliğimiz.”

“Haber yoksa yazarız resim yoksa çekeriz”

Haber 61 İmtiyaz Sahibi Tanju Akıncıoğlu, 20 yıl devlet desteği almadan bazen kendi çabalarıyla bazen de sektörde tek olmanın avantajıyla ayakta kalan bir marka olduklarını vurguladı. Akıncıoğlu,

“Biz 20 yıl hiçbir devlet desteği almadan kimi zaman kendi gücümüzle kimi zaman o platformda tek olmanın verdiği avantajla birlikte bir şekilde ayakta kaldık bu markayı bugünlere getirdik. Fakat artık karşımıza destekle beraber çıkartılmış geleneksel medyanın dijitalleşmesi süreci var ve bizim de bir bekleme süremiz var bu süreyi aşabilirsek rahatlayacağız. Biz çok çalıştık çabaladık. Gazeteciliği haberciliği resim çekmeyi öğrendik. Sloganımız; “Haber yoksa yazarız resim yoksa çekeriz” oldu. ekipleştik, profesyonelleştik, her arkadaşımızın katkısı oldu. Güç haline geldik birlik haline geldik. Karşılıklı saygı sevgi çerçevesinde bu günlere geldik.”

“Dijitalleşmenin sonunu yapay zeka hazırlayacak”

Kanal 16 Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Özdemir, dijitalleşme ile birlikte büyük fırsatların ortaya çıktığına dikkat çekti. Özdemir,

“Bizim ülkemize bütün teknolojiler yavaş girdi yayıncılıkta da böyle oldu. Bu yüzden çok yol alamadık. Bence dijitalleşmenin sonunu yapay zeka hazırlayacak. Aslında dijitalleşme ile birlikte elimize çok büyük fırsat geçti. Teknik anlamda büyük birikime ve başarıya sahip arkadaşlarımız var Dijitalleşmeyi biz bir güç birliği ile birlikte kullanırsak çok başarılı sonuçlar alacağımıza inanıyorum. Bunun örneklerinden biri de influencerlar ve medya fenomenleri oldu.”

“Dijital dünyada patron kim?”

TVDEN Yönetim Kurulu Başkanı Emin Aydın, kuantum yayıncılığına dikkat çekti. Aydın,

“Önümüzdeki yıllarda kuantum yayıncılığını konuşuyor olacağız çünkü kuantum bilgisayarlar gelişmeye başladı. Ülkemiz de simülasyonunu yaptı. Dijital dünyada patron kim? Biz patron değiliz sadece para harcıyoruz ve içerik üretiyoruz. Ne kadar görüneceğimizi ve gösterileceğimizi belli güçler belirliyor. Medya hep vardı hep de var olacak. Çünkü insanın fıtratında bildiğini paylaşmak, olduğunu göstermek ve yaptığını anlatmak var. Herkes her konuda fikir belirtir çözüm önerme ve üretme kısmında ise insanlar susuyorlar. Çözüm önerisini dile getirme konusunda bazen oto sansür engel oluyor fakat ben şunu söylüyorum “Çözüm öneriniz yoksa siz de sorunun bir parçasısınız”. Eğer biz etkili çözüm üretemiyorsak bu sorunun parçasıyızdır. TİMBİR bu anlamda çok büyük fırsat oldu. Birlik haber ajansının ortak olması da çok iyi bir iş oldu.”

“Hepimizin birlik olması lazım”

TRSES TV Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdinç, medyaya doğru ve gerçek haber verilmediği için medyaya girmeye karar verdiğine dikkat çekti. Erdinç,

“Ben normalde bir iş insanıyım yalnız medyaya doğru ve gerçek haber verilmediği için medyaya girmeye karar verdim. Kanalın ismini TRSES TV koymamızın sebebi de halkın rahatlıkla sesini duyurabileceği, konuşabileceği, doğrularla yanlışlarla her şeyi orada eleştirebileceği bir kanal yarattık. Hepimizin birlik olması lazım. Medyanın bu gücünü TİMBİR üzerinde kullandığımız sürece buradaki insan topluluğu her gün katbekat fazlalaşacaktır. Ayrıca kanalımıza çok büyük katkı sağladıkları için Süleyman Basa’ya TİMBİR Başkanı’na teşekkürlerimi sunuyorum.”

“TİMBİR’i kullanmamız gerekiyor”

TİMBİR Başkan Vekili, Balkan Günlüğü Gazetesi sahibi, 24. Dönem Milletvekili Rifat Sait, moderatörlük yaparak panel hakkında düzenlemelerin getirilmesi gerektiğine, artılarına, eksilerine dikkat çekti. Sait,

“Üyelerimizin ve basının kayıplarını ya da bu konudaki sıkıntılarını dile getirip onlara yardımcı olmamız gerekiyor . Dünyada hepimiz yereliz büyüdükçe bütün dünya hepsi yerleşiyor en büyük sorunda finansal sorunlar. Reklam gelirlerinin artırılması geliştirilmesi konusunda konuşmamız gerekiyor TİMBİR olarak da bize büyük işler düşüyor. Dijitalden bahsedeceğim dijital de etkili olmak için neler yapıyoruz bir kere biz TİMBİR’in içinde olduğumuz için TİMBİR’i kullanmamız gerekiyor. İçerisindeki web sayfamızda bütün yayın organlarımızın kendi amblemleri olup tıklandığı zaman açılması ve TİMBİR’in altında o gücü kullanmalıyız. Balkan Türk televizyonunu kurduk mutlaka her birinizin bir IP televizyonu olsun reklamlar için ulusal ajanslarla irtibat içinde olmamız gerekiyor.”

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP