Hanife Baş – Damat Tween, D’S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding, yeni fabrika için düğmeye bastı. Giresun’da iki üretim tesisi bulunan marka, yurtdışından artan talep üzerine yeni yatırım kararı aldı. Orka Holding yurtdışında mağazalaşma atağına da kalktı.
Kapasite artıracak
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, gelecek yıl Giresun’da 30 milyon TL yatırımla üçüncü üretim tesislerini açmayı planladıklarını belirterek, yeni yatırımla gömlek ve pantolonda üretim kapasitelerini iki kat artırarak 300 kişiye ek istihdam sağlayacaklarını açıkladı.
Orakçıoğlu, “Mevcut iki tesiste halen yirmi bin metrekare kapalı üretim alanında günlük 4 bin gömlek, bin 100 adet takım elbise ve bin pantolon üretim kapasitesine sahibiz. 800 kişiye istihdam sağlıyoruz” dedi. Orakçıoğlu, büyük firmaların talebinin Uzakdoğu’dan Türkiye’ye kaydığını anımsattı.
Orakçıoğlu, bu dönemde satışlarının iyi gittiğini de aktararak, “2019 yılı karlılığının daha iyisini yapma konusunda iddialıyız. Yılı 900 milyon TL ciroyla kapatırız. Gelecek yıl hedefimiz 1 milyar 100 milyon TL ciroya ulaşmak olacak. 2 bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Amacımız bu sayıyı 3 bine çıkarmak” bilgisini verdi.
Yurtdışı atağı sürüyor
Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Osman Arar, yurtdışı hedefiyle ilgili “Yurt içinde 207, yurt dışında 83 ülkede 200 mağazamız var. Bu yıl yurtdışında 26 yeni mağaza açtık. Yıl sonuna kadar yurt dışında 14, yurt içinde ise 10 yeni mağaza açacağız. İtalya’da 17 şehirde 26 mağaza açma başarısı gösterdik. İspanya’nın en büyük mağazalar zinciri El Corte Ingles’te de varız. Madrid’de mağaza açacağız. Balkanlar, Polonya ve Dubai’de de mağazalarla büyüyeceğiz. Kanada ve Amerika’da mağaza planlarınız var” dedi.
Atık pet şişeden iplik kullandı
Orka Holding, sürdürülebilirlik konusunda da çalışmalarını sürdürüyor. Orka Holding Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu da sürdürülebilir moda felsefesiyle artık koleksiyonlarının yüzde 30’unun geri dönüşümden oluştuğunu kaydetti. Orakçıoğlu, “Geçen yıldan itibaren koleksiyonlarımızda geri dönüşüme kazandırılan atık pet şişelerinden elde edilen iplikler kullanıldı. Üretimden tasarıma, lojistikten muhasebeye kadar tüm süreçlerde kaynak kullanımını azaltmak üzere sürdürülebilirlik departmanını kurduk” diye konuştu.
Kadın ve erkeğe ortak koleksiyon
Orka Holding Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu, sürdürülebilir gardırop felsefesiyle bu yıl ilk kez sonbahar kış koleksiyonlarında kadınların da giyebileceği ürünlere yer verdiklerini dile getirerek, şunları söyledi: “Teknolojinin getirdiği değişimden yola çıkarak ‘kalıplara sokmadığımız’ bir koleksiyon oluşturduk. Hem kadınların hem de erkeklerin giyebileceği ortak koleksiyonumuz döngüsel tüketimi ve cinsiyetsiz stili yansıtıyor. Oversize ve maskülen kalıplarımızla kadın müşterilerimizi daha özgüvenli, daha özgür göstermeyi hedefliyoruz.”
Milliyet
KÖŞE YAZARLARI
2 gün önceKÖŞE YAZARLARI
7 gün önceKÖŞE YAZARLARI
13 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
21 gün önceKÖŞE YAZARLARI
22 gün önce