Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Tüketici Hakem Heyetleri, 16 milyonun üzerinde uyuşmazlığı karara bağladı.
Yapılan açıklamaya göre, 2023 yılının ilk 7 ayında, tüketici hakem heyetlerine 402 bin 110 başvuru yapıldı ve bunlardan 393 bin 768’i çözüme kavuşturuldu. Bu uyuşmazlıkların toplam değeri ise 1,9 milyar lira olarak hesaplandı.
Tüketiciler, elektronik ortamda başvurularını kolayca yapabilmek için e-Devlet ve Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) araçlarını kullanıyor. 7 aylık dönemde yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 65’i, e-Devlet üzerinden gerçekleşti.
Ürün ve hizmet bazında yapılan başvurularda, ayakkabı ürünleri yüzde 12,31’lik oranla en fazla şikayet alan konu oldu. Ardından sırasıyla, yüzde 5,93 ile kredi kartı üyelik ücreti, yüzde 5,34 ile cep telefonu, yüzde 4,65 ile kıyafet, yüzde 4,64 ile internet abonelikleri, yüzde 3,6 ile mobilya ve yüzde 2,72 ile GSM aboneliği şikayetleri geldi.
Sektörel bazda en yüksek başvuru oranı yüzde 56,59 ile perakende ticaret sektöründe kaydedildi. Bu sektörü sırasıyla yüzde 11,51 ile finansal hizmetler ve yüzde 11,09 ile abonelik hizmetleri takip etti.
ARAŞTIRMA-İNCELEME
1 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce