DOLAR 34,0244 0.08%
EURO 37,7304 0.38%
ALTIN 2.725,540,06
BITCOIN 1968839-0.05333%
İzmir
35°

AÇIK

04:58

SABAHA KALAN SÜRE

E-ticaret sitelerinde kırtasiye gereçlerinin satışı arttı
151 okunma

E-ticaret sitelerinde kırtasiye gereçlerinin satışı arttı

ABONE OL
04/09/2024 19:00
E-ticaret sitelerinde kırtasiye gereçlerinin satışı arttı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

İSTANBUL (AA) – Hepsiburada Pazarlama Küme Yöneticisi Görkem Dereli, “Bu süreçte en çok tercih edilen eserler kırtasiye gereçleri, çanta ve aksesuarlar, suluk ve mataralar üzere okul gereksinimleri olurken birebir vakitte, bilgisayar, tablet, cep telefonu ve aksesuarları üzere teknolojik eserlerde de besbelli bir artış görüyoruz.” dedi.

Okul periyodu alışverişlerde e-ticaret sitelerindeki hareketlilik sürerken, kırtasiye eserleri, kitap, giysi, ayakkabı, okul çantası, kitaplık, dizüstü bilgisayar, kulaklık üzere pek çok eser kümesinde satış oranları arttı.

AA muhabirine açıklamada bulunan Dereli, okul devrinin Hepsiburada için en ağır ve hareketli periyotlardan biri olduğunu belirtti.

Dereli, bilhassa, farklı yaş kümelerine yönelik eserlerde geniş bir çeşitlilik sunmaları sayesinde, velilerin her türlü gereksinimini karşılayabildiklerini aktararak, “Bu yıl, okul araç gereçleri, kırtasiye eserleri, çanta ve aksesuarlar üzere temel gereksinimlerin yanı sıra bilgisayar ve tablet üzere teknolojik eserlere olan talebin de yüksek olmasını bekliyoruz.” sözlerini kullandı.

“Ödemesi Kolay Okul Alışverişi” kampanyalarıyla müşterilerinin “şimdi al 3 ay sonra öde” avantajına şimdiden büyük ilgi gösterdiklerini kaydeden Dereli, sundukları ödeme kolaylıkları ve eser çeşitliğinin satışlarını olumlu istikamette etkilediğinin altını çizdi.

Okul devrinin e-ticaret platformlarında belli kategorilerdeki satışların ağırlaştığı bir devir olduğuna işaret eden Dereli, “Bu süreçte en çok tercih edilen eserler kırtasiye gereçleri, çanta ve aksesuarlar, suluk ve mataralar üzere okul muhtaçlıkları olurken birebir vakitte, bilgisayar, tablet, cep telefonu ve aksesuarları üzere teknolojik eserlerde de besbelli bir artış görüyoruz. Giysi kategorisinde ise bilhassa tişört ve çorap üzere temel eserler öne çıkıyor. Ayrıyeten, giyilebilir teknoloji eserleri, taşınabilir bilgisayarlar ve tabletler de bu devrin en tanınan eserleri ortasında yer alıyor.” diye konuştu.

Farklı yaş kümelerinin gereksinimlerine nazaran tercih edilen eserlerin de çeşitlendiğini belirten Dereli, şu değerlendirmede bulundu:

“Anasınıfı ve kreş hazırlıkları için en çok tercih edilen eserler, çocuk okul ayakkabıları, kreş ayakkabıları, yedek kıyafetler, boyalar, dikkat güçlendirme setleri ve hijyen eserleri oluyor. Birinci sınıf öğrencileri için ise kurşun kalemler, kırmızı kalemler, hoş yazı defterleri, okul çantaları, mataralar, suluklar, boya kalemleri, okul spor ayakkabıları, yedek kıyafetler ve hijyen eserleri öne çıkıyor. Ortaokul öğrencileri içinse daha çok kız ve erkek sırt çantaları, okul ayakkabıları, kalemler, defterler, versatil kalemler, fotoğraf çantaları, mataralar, okul tişörtleri, çalışma odası gereçleri, tabletler ve kitaplar tercih ediliyor. Bilhassa Türk ve dünya klasikleri üzere orta sınıf okuma listelerinde yer alan kitaplar da bu yaş kümesinde tanınan.”

Hepsiburada olarak bu yıl kreşten ilkokula, ortaokuldan imtihan hazırlığına kadar her periyoda özel tüm gereksinimlerin yer aldığı listeler hazırladıkları bilgisini paylaşan Dereli, müşterilerinin tek bir tıkla kendi gereksinimine yönelik tüm okul alışverişini yapabildiğini aktardı.

Dereli, şirket olarak, tüketicilerin özgün eser alırken emniyetli satıcılardan alışveriş yapmalarını, eser açıklamalarını ve görsellerini dikkatlice incelemelerini tavsiye ederek, “Ürün seçerken yorumları okumalarını, görselleri de incelemeleri de değerli. Hepsiburada olarak, platformumuzda sunduğumuz Hepsiburada satıcılı eserlerde ‘orijinal eser sözü’ veriyoruz. Müşterilerimiz, özgünlük konusunda bir kuşku yaşarlarsa fiyatsız kapında iade hizmetimizle etmek istediği eserleri ‘Kolay iade et’ ve ‘Adresimden fiyatsız teslim alınsın’ adımından seçeceği randevu tarihinde sipariş adresinden iade edebiliyorlar.” sözlerini kullandı.

“Siparişlerin yüzde 82’sini 24 saat içinde teslim ediyoruz”

Yoğun satış devirlerinde, bilhassa büyük kampanyalar sırasında, sipariş hacimlerinde besbelli bir artış yaşandığına değinen Dereli, şöyle devam etti:

“Bu artışa karşın, kargo gecikmelerini en aza indirmek için çeşitli tedbirler aldık. Algoritma dayanaklı bir sistem kullanarak, daha az sayıda paketi taşımacılarımıza yönlendirirken, daha fazla sayıda paketi özel toplama araçlarımızla süratli bir formda topluyoruz. Ek taşımacı kurye dayanağıyla lojistik alanındaki teknolojilerimizle siparişleri gecikme olmadan taşıyoruz. Siparişlerin yüzde 82’sini 24 saat içinde teslim ediyoruz. Ek olarak, teslimatları daha da hızlandırmak için yeni araçlar ve ek kaynaklarla takviye sağlıyoruz. Kendi teknoloji takımımız tarafından geliştirilen ve patentli olan son kilometre çok maksatlı rota optimizasyonu programımız sayesinde, yeni taşımacılarımız süratli bir halde işe adapte olabiliyor ve teslimatları sıkıntısız bir formda tamamlayabiliyorlar. Bu tedbirlerle, ağır periyotlarda dahi kargo gecikmelerini en aza indiriyoruz.”

“Pek çok okul gereksinimini tek tıkla öğrencilerle buluşturuyoruz”

Trendyol Kümesi Büyüme ve Müşteri Tecrübesinden Sorumlu Lider (CMO) Kutay Konakçı ise okul devri satışlarda kategori bazlı olarak 2-3 kata çıkan artışlar beklediklerini bildirdi.

Konakçı, kırtasiye eserleri, kitaplar, giysi, ayakkabı, okul çantası, kitaplık, dizüstü bilgisayar, kulaklık üzere pek çok eser kümesinde satış oranlarının arttığını vurgulayarak, “Trendyol olarak biz de bu eser kümeleri yanı sıra pek çok okul gereksinimini tek tıkla öğrencilerle buluşturuyoruz.” dedi.

Okul öncesi dahil olmak üzere birinci ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik tüm eserlerin platformlarında yer aldığına dikkati çeken Konakçı, “3-6 yaş ortası okul öncesi yaş kümesinde tulum, kreş ayakkabısı, spor ayakkabı, tayt, alt-üst kadro üzere kreşte kolay giyilebilir eserler ön plana çıkıyor. İlkokul ve ortaokul öğrencilerini içeren yaş kümelerinde eşofman, tişört, pantolon, mont, ceket, spor ayakkabı eser kümeleri ön plana çıkıyor. Lise ve üniversite öğrencileri ise sırt çantası, omuz çantası, spor ayakkabısı, loafer üzere eser kümelerine daha fazla ilgi gösteriyor.” değerlendirmesini yaptı.

Konakçı, alışverişlerde, markaların yetkili satıcılarının tercih edilmesinin değer taşıdığını aktardı. En fazla siparişin İstanbul, Ankara ve İzmir’den aldıklarını söyleyen Konakçı, okula dönüş periyodu yanı sıra satışların arttığı kampanya devirleri üzere süreçlerde yoğunlukların arttığını belirtti.

Konakçı, “Satış potansiyeli yüksek satıcıları evvelden belirleyerek, stok hazırlığı ve sipariş idaresi konusunda kendileriyle irtibata geçiyoruz. Lojistik süreçlerde güçlü iş ortaklarımız da ek mesai ya da vardiyalar planlayarak siparişlerin öngörülen zamanlamalarda ulaştırılmasını sağlıyor.” diye konuştu.

Muhabir: Enes Ege

En az 10 karakter gerekli