İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Toros’ta kurulan Kriz Yönetim Merkezi, sahip olduğu teknolojik altyapı ve donanım sayesinde olası afetlere sistemli ve hızlı bir şekilde müdahale edilmesini sağlayacak. 10 şiddetinde bir depreme dayanacak sağlamlıkta inşa edilen ve içinde bilgi işlem merkezinin de bulunduğu kompleks, bu ay içinde hizmete girecek.
Olası doğal afetlere hazırlıklı olmak ve hasarlı bölgelere anında müdahale edilmesini sağlamak amacıyla İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Toros semtinde kurulan yeni Kriz Yönetim Merkezi’nin teknolojik altyapısı tamamlandı. Şehrin çeşitli noktalarına yerleştirilen kameralarla merkezdeki dev ekrana yansıtılan görüntüler sayesinde, krize müdahale edecek uzmanlara her türlü iletişim imkanını sağlayacak merkezin, bu ay içinde faaliyete girmesi bekleniyor. Farklı bölgelerdeki olayların görüntülerini merkeze aktaracak bir canlı yayın aracı da yine kısa süre içinde hizmete sokulacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Fuat Barandır, 315 metrekarelik bir alanda kurulan merkezin 10 şiddetinde bir depreme dayanacak sağlamlıkta inşa edildiğini belirterek, “Altyapı çalışmaları tamamen bitti. Bilgi işlem merkezimiz, kentin tüm bilgilerini derhal kriz merkezine aktarabilecek bir sistem kurdu. Olayları anında görmemiz, sağlıklı durum muhakemesi yapabilmemiz ve olay bölgesine destek gönderebilmemiz için gerekli aktarma hizmetlerini yürütecek kameralar alınarak muhtelif yerlere yerleştirildi” diye konuştu.
Kriz anında sağlıklı iletişim
Kriz Yönetim Merkezi’nde olası bir krizi 24 saat boyunca takip edecek bir ekip hazır bulunacak. Bu ekip, herhangi bir olayı duyar duymaz karar verici personeli derhal ikaz ederek merkeze intikalini sağlayacak. Ardından da hizmet unsurları hızla kendi görev alanlarına göre olaylara müdahil olacaklar.
En şiddetli depremlerde bile ayakta kalacak şekilde inşa edilen Kriz Yönetim Merkezi, krizi yönetenlerin de tüm ihtiyaçlarına karşılık verecek şekilde planlandı. Kesintisiz iletişim sağlanabilmesi için normal ve uydu telefon bağlantısı ile internetin yanı sıra, video konferans sistemi kurularak kriz bölgesinin merkezden görülmesi ve yönlendirmenin daha sağlıklı yapılması öngörüldü. Merkezde MOBESE ile bütünleşme sağlanarak bir izleme sistemi kurulması, ayrıca İtfaiye ve AKS 110 araçlarının GPS sistemi sayesinde kriz anlarında sağlıklı yönlendirilmesi hedefleniyor.
“Büyükşehir Belediyesi’nin kriz planı var”
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yaşanabilecek her türlü afete karşı “Kriz Yönetim Planı”nın bulunduğunu da sözlerine ekleyen İtfaiye Daire Başkanı Fuat Barandır, “Eldeki bütün teçhizatın ve personelin envanteri çıkarılarak bir kriz planı hazırlanmış vaziyette. Aynı zamanda kentin imkanları da bilgi merkezimizde kaydedilmiş durumda. Fırınlar, eczaneler, hastaneler, doktorlar, toplu yaşam yerleri gibi ihtiyaç duyulacak her türlü malzemenin yeri, insanların olası bir tahliyede nereye tahliye edileceği, neyle intikal ettirileceği gibi her türlü husus planlanmış durumda” dedi.
HABERLER
2 gün önceHABERLER
2 gün önceKÖŞE YAZARLARI
6 gün önceKÖŞE YAZARLARI
11 gün önceKÖŞE YAZARLARI
17 gün önce