Macaristan’dan başlayıp Hırvatistan üzerinden Bosna’ya, oradan da Adriyatik’e uzanacak 5-C otoyolunun Bosna’daki en zor bölümünün inşasına başlandı. Türk firması Cengiz İnşaat tarafından üstlenilen otoyolun Suhodol-Tarçın arasındaki tünellerle dolu 25 kilometrelik kısmı 115 milyon Euro’ya mal olacak ve 2014 yılı sonuna kadar bitirilecek.
SARAY BOSNA/ Balkan Günlüğü
Macaristan’dan başlayıp Hırvatistan üzerinden Bosna’ya, oradan da Adriyatik’e uzanacak 5-C otoyolunun Bosna’daki en zor bölümünün inşasına başlandı. Türk firması Cengiz İnşaat tarafından üstlenilen otoyolun Suhodol-Tarçın arasındaki tünellerle dolu 25 kilometrelik kısmının 115 milyon Euro’ya mal olması ve 2014 yılı sonuna kadar bitirilmesi planlanıyor. Bosna Hersek için büyük önem taşıyan otoyolun ülke içerisindeki yapım çalışmaları, Bosna Hersek firması Euroasfalt ile beraber yürütülüyor. Cengiz İnşaat, otoyolun yapımı en zor bölümü olduğu ifade edilen Suhodol-Tarçın kısmı için başkent Saraybosna yakınlarına şantiye kurarak yoğun bir çalışma başlattı. Şantiye şefi Uğur Demir, yapımı üstlenilen bölümde tüneller bulunduğunu, dolayısıyla tünel çalışmalarında kullanılacak makinelerin getirildiğini söyledi. Çalışacak işçilerin çoğunun Türkiye’den geleceğini ifade eden Demir, ”Otoyolun bizim yapacağımız kısmın çoğu tünel çalışması gerektiriyor. Cengiz İnşaat, tünel yapımı konusunda uzman bir firma” dedi. İnşaatın tünel haricindeki kısmını ise yerli firma Euroasfalt’ın yapacağını belirten Demir, bütün hazırlıkları tamamladıklarını, gelecek ay itibarıyla tam kapasite çalışmaya başlayacaklarını söyledi. Otoyolun Suhodol-Tarçın bölümünde biri 400 metre, diğeri 2500 metre uzunluğunda iki tünel yapılacak ve bunlar birbirine ile bağlanacak.
Otoyol inşaatında 200 kişi çalışacak
Firma yetkilisi Nurettin Karagöl de Cengiz Holding olarak dünyanın farklı ülkelerinde otoyollar yaptıklarını ve bu alanda büyük bir tecrübeye sahip olduklarını belirten Karagöl, Bosna Hersek’te daha fazla otoyol yapmak ve bu tecrübeyi aktarmak istediklerini kaydetti. Macaristan’dan başlayıp Hırvatistan üzerinden Bosna’ya ulaşan, Sarayobosna ve Mostar üzerinden Hırvatistan’ın Adriyatik kıyısındaki Ploçe Limanı’na bağlanması planlanan 5-C otoyolunun yapımı, 1997 yılında Helsinki’de kararlaştırılmıştı. Projenin tamamlanmasıyla, Bosna-Hersek ve Hırvatistan limanları, karayoluyla Avrupa ülkelerine bağlanmış olacak.
ARAŞTIRMA-İNCELEME
24 saat önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce