Dünyanın en fazla turist gönderen bölgesi Avrupa’nın 2010’da yüzde 50,7 olan payı 2050’de yüzde 23,3’e gerileyecek. Hindistan ve Çin’in başını çektiği Asya ülkelerinin payı ise yüzde 21,7’den yüzde 50,3’e yükselecek. Antalya’da yapılan “Uluslararası Resort Turizm Kongresi” için Ekin Grubu Araştırma Birimi “Geleceğin Turizmi Turizmin Geleceği” başlıklı bir araştırma büyük yankı uyandırdı. Uluslararası kuruluşların verilerine dayandırılan araştırmada, dünya turizminde talep ve yatırımların adresinin 10 yılı aşkın süreden beri başını Çin’in çektiği Asya ülkeleri olduğu, bunun önümüzdeki dönemde artarak devam edeceği belirtiliyor. Binlerce otel yatırımını kendine çeken Çin’in bu avantajlarını, 10–20 yıllık perspektifte devam ettireceği Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) 2020–2030 tahminlerinde de yer alıyor. UNWTO’ya göre Çin 2030’da 100 milyon ziyaretçi ile bu alanda birinci sırada olacak. Araştırmaya göre dünya genelinde otelcilik alanında 1 milyona yakın yeni oda yatırım veya planlama aşamasında.
YATIRIM ŞAMPİYONU ASYA PASİFİKLER
Yatırımlarda ilk sırayı 375 bin oda ile Asya Pasifikler alırken onu 310 bin oda ile Kuzey Amerika, 145 bin oda ile Avrupa, 125 bin oda ile Ortadoğu ve Afrika izliyor. Türkiye’de ise son 10 yılda, 5 yıldızlı büyük tesis yatırımının giderek azaldığı gözleniyor. 10 yıl kadar önce toplam teşvikli yatırımların yüzde 25-30’unu 5 yıldızlı tesisler oluşturuyordu. Bu oran 2011 tamamlandığında yüzde 15’lere kadar geriledi. Bu arada Araştırmada, Hollanda’da Stenden Üniversitesi’nin öncülüğünde kurulan ‘Avrupa Turizminin Geleceği Enstitüsü’nde turizmin geleceği üzerine çalışmalar yapan ve ‘Turizm füturisti’ olarak bilinen İngiliz akademisyen Ian Yeoman’ın 2050 yılının turizmiyle ilgili çalışmalarına yer veriliyor. Ian Yeoman, geleceğin turizmiyle ilgili şu öngörülerde bulunuyor: “Dijital turist terimi seyahat terminolojisine girecek. 2020’de seyahat harcamalarının yüzde 32’si Asya tarafından gerçekleştirilecek. Turizmde kanaat önderlerinin yerini sosyal medya alacak. Turist ‘her şeyi, bir arada, hemen ve en ucuz’ talep edecek. Destinasyon tercihinde kültürel sermaye belirleyici olacak. Gidilen görülen yerle ilgili aktarımlar belirleyici olacak. Çince, İngilizceye ek yeni turizm dili olacak.
ARAŞTIRMA-İNCELEME
1 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce