ATİNA/BALKAN GÜNLÜĞÜ
Alman seyahat acentaları ve tur operatörleri ‘Yunanistan’ deyince daha bir keyifleniyorlar. Zira Ukrayna, Tayland ve Mısır gibi kritik bölgelerdeki talep eksikliğini, Yunanistan tek başına fazlasıyla telafi edeceğe benziyor. Yunanistan Avrupa turizm pazarı için ‘problem çocuk’ olmaktan çıktı, kar hanesinin lokomotifi haline geldi. Yunanistan satışları tam deyimiyle ‘patladı’. Üstelik Yunanistan ürünleri hiç de geçen yıl gibi ucuza satılmıyor. Dolaysıyla kazanan sadece ülke değil, ülkeyi pazarlayan ve satan turizm şirketleri de yüksek kar marjıyla seviniyorlar. FTI yöneticisi Brigitte Kasseroler, “Yunanistan satışları tüm beklentileri aştı” diyor ve ekliyor:” Geçen yıla göre yüksek iki haneli artışlarımız var”. Benzer görüntüler TUI, Thomas Cook, DER Touristik, alltours ve Schauinsland Reisen şirketlerinde de var. Artışlar iki haneli yüzde oranında.
Yunanistan uzmanı Attika Reisen’in Genel Müdürü Michael Karavas biraz daha gerçekçi: “Önceki rekor yılı kabul edilen 2009 rakamlarını geçiyoruz. Ancak bunun bir sebebi de Mısır satışlarının durma noktasına gelmesi. Bu bize fayda sağladı. Daha önce Yunanistan’ı hiç görmemiş kişilerden yüksek oranda talep var”
Yunanistan’ın yükselişiyle ilgili Alman tur operatörlerinin bir ortak görüşü de, tekrar gelen siyasi istikrar ve ülkenin sosyal medya alanında çok faal olması ve bu enstrümanı iyi kullanmış olması.
ARAŞTIRMA-İNCELEME
1 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce