DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 3414550-0.37177%
İzmir
20°

HAFİF YAĞMUR

12:55

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

Vergi Suçlarından Cezalara Muhtemel Af
3213 okunma

Vergi Suçlarından Cezalara Muhtemel Af

ABONE OL
02/11/2018 12:56
Vergi Suçlarından Cezalara Muhtemel Af
0

BEĞENDİM

ABONE OL

VERGİ SUÇLARINDAN DOLAYI CEZA ALANLARIN MUHTEMEL CEZA AFFI 

Son günlerde özellikle MHP Genel Başkan Yardımcısı Fethi Yıldız’ın basında yer alan ceza affı ile ilgili çalışmalarına göre ceza affı konusunda  kapsama alınmasını  ve alınmamasını  önerdikleri hükümler kısaca şöyledir:

5237 Sayılı ceza kanununun 302. maddesi ile 316. maddesi arasında düzenlenen ‘Devletin güvenliğine karşı işlenen suçlar’ başta olmak üzere;

TCK’nun 188. maddesinde düzenlenen uyuşturucu ve uyarıcı madde imal ve ticareti suçları af kapsamı dışındadır.

TCK’nun 103.Maddesinde düzenlenen çocukların cinsel istismarı af kapsamı dışındadır.

TCK’nun 82. Maddesinde düzenlenen adam öldürmenin nitelikli halleri düzenleyen af kapsamı dışındadır.

Anayasanın 169. maddesinde düzenlenen ormana karşı suçlar hariç olmak üzere, 5237 sayılı ceza kanunun ile özel kanunlardaki suçlar için af kanunu çıkarılması toplumsal bir talep, hukuki bir zorunluluktur.

BUNA GÖRE, HANGİ SUÇLAR AF KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLECEKTİR?

Zimmet, rüşvet, ihaleye fesat, irtikap, suç  delillerini yok etme, tehlikeli maddeleri izinsiz bulundurma, inşaat ve yıkımla ilgili emniyet kurallarına uymama, trafik güvenliğini tehlikeye sokma, çevrenin kirletilmesi, içecek-yiyeceklere zehir katma, bozulmuş gıda-ilaç ticareti, sağlığı tehlikeye sokacak ilaç yapma-satma, parada sahtecilik, kıymetli damgada sahtecilik, resmi belgede sahtecilik, suç işlemeye tahrik, halkı kin ve düşmanlığa tahrik, din hizmetlerini kötüye kullanma, suç işlemek amacıyla örgüt kurma, ulaşım araçlarına karşı suçlar, kumar, müstehcenlik, hileli evlenme, kötü muamele, çocuğun soybağını değiştirme, iftira, suç uydurma, görevi kötüye kullanma, göçmen kaçakçılığı, insan ticareti, kasten öldürme, intihara yönlendirme, taksirle öldürme, kasten yaralama, insan üzerinde deney, organ veya doku ticareti, işkence, çocuk düşürtme, cinsel saldırı, reşit olmayanla cinsel ilişki, tehdit, şantaj, kişiyi hürriyetinden yoksun kılma, siyasi hakların kullanılmasının engellenmesi, inanç-düşünce ve kanaat hürriyetinin kullanılmasını engelleme, konut dokunulmazlığını ihlal, iş ve çalışma hürriyetinin engellenmesi, sendikal hakların kullanılmasının engellenmesi, ayrımcılık, kişilerin huzur ve sükununu bozma, haberleşmenin engellenmesi, hakaret, kişinin hatırasına hakaret, haberleşmenin gizliliğini ihlal, kişiler arasındaki konuşmanın dinlenmesi, özel hayatın gizliliğini ihlal, hırsızlık, gasp, mala zarar verme, ibadethane ve mezarlara zarar verme, hakkı olmayan yere tecavüz, dolandırıcılık, güveni kötüye kullanma, genel güvenliğin tehlikeye sokulması, radyasyon yayma, ses ve görüntüleri kayda alma, genital muayene gibi suçlar değerlendirilecek.

VERGİ SUÇLARININ  AF YASASI  KARŞISINDAKİ DURUMU NEDİR?

Bilindiği gibi, 213 sayılı VUK’nun ilgili 359 ve izleyen madde hükümlerinde  (esasen 357 ve 358 maddelerde hileli vergi suçu ve kaçaklığa teşebbüs suçunun  tarifi yapılmıştır. Ne var ki, bu  maddeler 2365 ve 4369 sayılı yasalarla yürürlükten kaldırılmıştır) kaçakçılık suçları  ve cezaları  açıklanmıştır.  Buna göre, vergi yasalarına göre tutulan veya düzenlenen  ve saklanma ve ibraz mecburiyeti  bulunan; defter kayıt ve belgelerde hesap ve muhasebe hilesi yapanlar, fiktif kayıt atanlar, afaki kimseler adına hesap oluşturanlar, vergi matrahının  azalmasını sonucunu doğuracak şekilde kısmen veya tamamen başka defter ve kayıtlara hesap açanlar, çift defter tutanlar, defter  kayıt ve belgeleri tahrif edenler, gizleyenler veya sahte fatura düzenleyenler, sahte  fatura kullananlar içeriği itibariyle yanıltıcı belge düzenleyenler veya bu  belgeleri kullananlar haklarında 18 aydan 3 yıla kadar hapis cezasına hükmolunur. Diğer taraftan, notere tasdik  edildiği halde bu  defter, kayıt  ve belgelerin vergi müfettişine ibraz edilmemesi, vergi müfettişine tasdikli  defterlerin sunulmayarak  gizlenmesi fiili, gerçek  bir işlem  veya duruma istinat etmekle birlikte  bu işlem ve durumu içerik  ve miktar  itibariyle gerçeğe aykırı olarak  kayıtlandırılan muhasebe belgeleri, muhasebe maddeleri ve muhteviyatı itibariyle  yanıltıcı belgedir.  Öte yandan vergi yasalarına göre, tutulan veya düzenlenen   ve saklama ve ibraz mecburiyeti  bulunan  defter, kayıt ve belgeleri  yok edenler ve defter  sayfalarını çıkartıp yerine başka yarak  koyanlar veya hiç  yaprak koymayanlar veya belgelerin asıl veya  suretlerini tamamen veya kısmen  sahte  olarak  tanzim edenler veya bu  belgeyi kullananlar 3 yıldan  5 yıla kadar hapis cezası  ile cezalandırılır. Özetle, vergi uygulamasında  hileli vergi suçları, kaçakçılık suçları, kaçaklığa teşebbüs suçları konusunda  aşağıdaki yolların izlenmesi  gerekir:

Vergi müfettişleri  veya muavinleri veya incelemeye  yetkili  olanlar tarafından düzenlenen  vergi suçu raporlarına  göre ilgili  vergi denetim kurulu  başkanlığı  tarafından  kamu davasının  açılması  önerilir.  

Vergi suçu  raporuna göre Cumhuriyet Savcılığına konu   intikal ettirilir.  

İddianame hazırlanır. 

Mükellef bu konuda savcılığa  beyan ve ifadeye davet  edilir. 

Genellikle kamu  davası  açılarak  olay  Asliye Ceza Mahkemesine intikal ettirilir. Mükellefe duruşma günü verilir.  

Ve süreç böylece devam ederek  kamu  davası  sürdürülür.  

VERGİ SUÇLARINDAN  HÜKÜM ALANLAR İLE YARGILAMASI  DEVAM EDENLERİN DURUMLARI MUHTEMEL  CEZA AFFI YASASI KARŞISINDA AKIBETLERİ?

2019  Mart ayında  yapılacak  olan  yerel seçimler dikkate alındığında çıkarılacak olan  af veya şartlı ceza afları  veya koşullu  salıvermeler de vergi suçlarından  dolayı  hüküm almış mükellefler  bu  taslak  hükümlerinden  faydalanabilir.  Ceza  affıyla ilgili  taslak  yasalaştığı  takdirde  hali hazırda  ceza evlerinde bulunan  vergi mükellefleri de bu  tasarıdan faydalanabilir. Asliye ceza mahkemelerinde veya istinaf mahkemelerinde davaları  derdest olan   vergi mükellefleri de  bu  hükümlerden önemli ölçüde istifade edecektir.  Çünkü, vergi suçlarından dolayı hüküm giyenler, ceza alanlar, yargılaması  devam edenler, işledikleri fiil tarihi itibariyle devlete karşı  bir fiil olan  vergi suçları da bu  af yasa tasladığından  faydalanabilir. 

    En az 10 karakter gerekli
    Tüm Yorumlar (4)
    • serkan yaman

      Aynen de öle bizim başımıza geldi borçlardan dolayı 2 tane faktorink firmasından para cektik yaptığımız işin faturasını sunduk vergi müfettişleri sahte fatura kesmişsiniz diye savcılığa verdi hakim ben anlamam diye bilirkişiye attı bilirkişi de muhasebeci, vergi müfettişinin yazdığını aynı şekilde kopyalama yapıştır yaparak asliye ceza mahkemesine sundu avukatımızın tekrar bilirkişi istemesine tanık istemesine delil sunmasına red ederek hapis cezası verdi istinafta dosyayı okumadan resmen onaylamış adalet bizim ülkede tanıdıkların varsa olur torpilin varsa olur karar vermeden önce araştırma yap suçsuz yere insanların özgürlüğünü almasınlar.ama bitmeyecek anaysa mahkemesine başvurlar yapılacak adil bir yargılama olmadığı sunulacak delillerle örneklerle…

      Yanıtla
      +0
      -0
    • bleflef

      Vergi denetmeni rapor hazırlarken kopyala yapıştır yapar, savcı buna uyarak dava açar,hakim denetmen ve sözde bilirkişinin raporunu onaylar,istinaf mahkemesi yargıtayın önünü kapar,oda büyük ihtimalle onaylar ve doğru hapse gidersin. Gelde mutlu ol, suçumuz Türk vatandaşı olmak. Adalet adalet

      Yanıtla
      +0
      -0
    • Aynur gungor

      Merhaba erkek arkadasima vergi borcundan ceza geldi gunlugu 100tlden 18 ay cezaevinde yaticakmis Peki bu ceza ertelenebilirmi yada takside baglanirmi eger cezaevinde yatarsa aciktami yoksa kapalidami yatar denetimli serbestlikten yararlanirmi aydinlatirsaniz sevinirim tesekkurler

      Yanıtla
      +0
      -0
    • yusuf gökkaya

      vergi suçlarından mükelleflerin cezalandırılması çok anlamsız olması dışında vergi mahkemelerine yapılan müracatlarınızdan dava kazanımı bile elde etseniz konu asliye ceza mahkemelerinde görüldügü müddetçe alınan sonuç ve kararların dogru olması imkansızdır mahkeme hakimleri bu konuyla ilgili kendilerinin hiç bir bilgisi olmadıgını beyan etmelerine karşın ısrarla 3 yıldan 5 yıla gibi bir cezaya hükmetme olasılıkları çok yüksek
      konu aslında direkt olarak vergi dairelerinin konusudur ve yükümlülügündedir dairelere müracat eden herkez bir iş yeri açabilmekte fatura bastırabilmektedir bunun konturolünü kesilen faturaları alana yüklemek ve cezalandırmak haksız ve hukuksuz bir davranıştır incelemeler özellikle 5. yıl dolmasına çok az süre kaldıgında yapılmakta çogu kişi ve kurumlar bu 5 sene içinde ya iş bırakmakta yada iş yerlerini kapatmış durumdadır kanun cezayı faturayı kesene diil kullananı rahatlıkla bulabildigi için kendi hatalarını mahkeme yoluyla bir nrvi ört bas etmeye çalışmaktadır yeni açılan iş yerlerinde hiç bir denetim malesef yapılmamakta 2 sandalye 1 masayla ltd yada aş şirketleri kurulmasına izin verilmektedir ayrıca vergi usul kanununda 5 yıl tahsil edilemeyen borçlar silinir ibaresi vardır bununla ilgilide vergi daireleri kendi kontrolsüz işlerini sürdürmek maksatlı mükellef hesaplarına çok küçük kuruşlar yatırarak bu süreyi uzatatarak işledikleri suçtan kurtulmaktadırlar mükelleflere aldıkları faturaları kontrol etmeleri için hiç bir imkan saglanmadıgı gibi baglı oldukları dairedende ögrenme imkanları malesef imkansızdır sahte fatura üreten firmalar yerine malını almış ödemesini yapmış mükellefler hapis cezasıyla karşı karşıya kalmak zorunda bırakılıyor yargıtay kararlarında fatura düzenleyenlere ulaşılamıyorsa hiç bir beyan vermemiş ise iş yeri yada ikametgahında bulamıyor tebligat yapamıyorsa o kişilere direk beraat vermekte bilmeden bu faturaları kullananlara parmak sallayarak hadi hapise demektedir buradaki amaç vergi dairesinin tüm haklarını ve hatalarını korumak adına hiç suçu olmayan insanları cezalandırma yöntemidir mutlaka ve mutlaka denetimlerin sıklaştırılması yeni açılan şirketlerin takip edilmesi gerekmektedir
      düzenlenen bilirkişi raporları ise hepten komik okudugunuzda ilk önce denetmenin raparunun kopyala yapıştırını görüyorsunuz alacakları 500 tl için kesinlikle verilen tüm raporlar bu dogrultuda oluyor nedeni ise lütfedip acaba böyle bir işyeri varmı halen çalışıyormu sektöründe kimlerle görüşüldü şahit varmı hiçmi komşusu yada çalışanı yok bu mudur bilirkişilik ve bu tüm olumsuzluklara ragmen karar mekanizması bu raporların öylesine hazırlanmış oldugunu bildigi halde dogru yolu nasıl bulamıyor anlaşılır gibi degil
      sonuç olarak dogru suçlama ve araştırmanın olmadıgı kontrollerin düzgün yapılmadıgı bir ortamda verilen ceza lar asla hukuk çerçevesinde degildir tamamen haksız bir olaydır

      Yanıtla
      +0
      -0


    HIZLI YORUM YAP