Antalya’da turizm sezonu, sektörün tabiriyle ‘ölü’ olduğu dönemde Belçika’dan Rusya’ya 1200’e yakın futbol takımının devre arası kamplarıyla ayağa kalkıyor. Ortalama toplam 40’ar kişilik futbolcu, teknik heyet, malzemeci ve idareciden oluşan kafileler nedeniyle totalde 50 bin kişilik turizm hareketinden 50 milyon Euro gelir bekleniyor. Turizmin kalbi Antalya, sezonun kapılarını kapatmasının ardından 2013 yılın başında kapılarını spor turizmine açtı. Antalya’da 1 Ocak’tan itibaren Nisan ayına kadar yerli ve yabancı 1200’den fazla futbol takımı devre arası kampı yapıyor.. Bugüne kadar Werder Bremen, Bayern Leverkusen, Borussia Dortmund ve Spartak Moskova gibi ünlü kulüpleri ağırlayan Antalya’da Nisan 2013’e kadar 1200’ün üzerinde takımın kamp yapacağı kaydedildi. Bu takımların 600’ünü Belek Beldesi, diğerlerini ise Kundu, Kemer, Tekirova, Göynük, Alanya, Manavgat, Side gibi turizm merkezleri konuk edecek. Yaz aylarında turistlerin akın ettiği ”Akdeniz’in incisi” Antalya, devre arasında da futbol takımlarının ilk tercihi oldu. WOW Hotelleri Spor Direktörü Süreyya Ertuğrul, devre arasında 3 bin futbol takımın seyahat ettiğini ve bunlardan bin 300’ünün Antalya’da kamp yaptığını belirtti. Ertuğrul, ”Antalya, futbol turizminde yüzde 45’lik paya sahip” dedi. Ertuğrul, dünyada televizyon izleyicilerinin en çok futbol içerikli programları izlediğini ifade ederek, futbol turizminin ülke tanıtımı için önemine dikkati çekti. Devre arasında kamp yapan takımlar sayesinde otellerin kışın da açık kaldığını vurgulayan Ertuğrul, ölü sezonun değerlendirildiğini ve işten çıkarılmaların da önüne geçildiğini dile getirdi.
FİFA STANDARTLARINDA TESİSLER
Antalya’daki futbol tesislerinde drenaj sisteminin bulunduğuna işaret eden Ertuğrul, sahaların FIFA standartlarına ve yağmurlu havalara uygun olduğunu aktardı. Ertuğrul, sözlerini şöyle sürdürdü: ”Seyahat eden 3 bin takımın bin 300’ü tercihini Antalya’dan yana kullandı. Antalya, futbol turizminde yüzde 45’lik paya sahip. Devre arasında Antalya’nın kazancı, 100 milyon dolar civarında. Bu kazanç, iyi bir stat, daha fazla turnuva ve maçların uluslararası kanallardan canlı yayınlanması sağlanarak daha da artırılabilir. Tabii ki devlet desteği de mutlaka şart.”
”Dev” futbol takımlarının belli ücretler ödenerek Antalya’ya getirilebileceğini anlatan Ertuğrul, ”Böylelikle, Antalya’nın tüm dünyada tanıtımı çok daha hızlı yapılır ve markalaşma yönünde çok önemli adım atılmış olur. Yaklaşık 2-3 milyon Euro bütçe ayrılsa hem bu takımlar, hem de bu ekiplerin taraftar grupları Türkiye’ye gelir. Şehirde daha çok alışveriş yapılır, oteller dolar ve akıllarda ’Antalya markası’ kalır” diye konuştu.
HABERLER
5 saat önceHABERLER
6 saat önceKÖŞE YAZARLARI
3 gün önceKÖŞE YAZARLARI
8 gün önceKÖŞE YAZARLARI
14 gün önce