Başarı için sporcuların beceri biyomotorik özellikler, teknik, taktik, oyun kuralları, beslenme, fiziklsel gelişim, psikolojik uyum ve motivasyon yönlendiren gelişimini sağlayan ve takip eden kişidir.iyi bir antrenör yol gösterici ve örnek olmalıdır.Her konuda kendini yetiştirmeli ve yenilikleri takip etmelidir.Adaletli ve ahlaklı olmalıdır.Ahlaki bilgi noktasında yeterli düzeyde bilgi aktarabilmeli ve kendisi de uygulayıcı olmalı örnek teşkil etmelidir.
Antrenörün kişilik özellikleri
Sporcunun ya da takımın başarılı olmasında antrenörün kişiliği büyük önem taşımaktadır.Antremanlarla sporcuyu müsabakalara hazırlayıp, yönlendiren mesleki yeterlilik yerinde bulunan bir antrenör sporcuyu, sürekliliği olan ve bilinçli eldi edilen başarılara ulaştırır.
Spor bilgisi, ilgi düzeyi, ayrılabilme özelliği, örnek olma, olgunluk, değişebilirlik, zeka, inatçı ve ısrarlı olmak, sabırlı olmak, kendini kontrol edebilmeli, organizasyonu iyi olmalı, dikkatli ve çalışkan olması ve bu özelliklere sahip olması antrenörün kalitesini ve büyüklüğü gösterir.
1- Otoriter Antrenör;
Antrenörün kendi kuralları geçerlidir.Otoriter veya otokratik antrenör olarak adlandırılan bu antrenör tipinde, otorite antrenörde toplanmıştır.Olumsuz bir antrenörlük tipi olabilir.Sporcu ve antrenör arasında fazla diyalog olmaz.Sporcular antrenörden korkarlar.Ama en önemli özelliği antrenor için güçlü bir mativasyon oluşturabilir.Grupta karar alma antrenörde olduğu için hızlı karar alma noktasında da faydası olur.
2-Demokratik ve katılımcı Antrenörler;
Kararları, izleyicilere danışarak ve onların fikirlerine başvurarak alır.izleyiciler işler hakkında bilgi sahibidir.Çünkü iletişim iki yönlüdür.Demokratik ve katılımcı antrenörlee, grup içinde kontrolü elinde tutmak yerine, denetim görevini yerine getirirler.Antrenör, grupta yardımlaşmayı teşvik eden bir ortam oluşturarak, yüksek motivasyon ve performans sağlar.
3-Liberal Antrenörlük;
Tamamen serbestlik hakimdir.Amaçların belirlenmesi ve kararların alınması grup üyelerine bırakmıştır.Antrenör, takımdaki üyelerden biriymiş gibi davranır.Sadece takımın dışında yapılması gereken dış işlerle uğraşır.Çok fazla uygulanan antrenör modeli değildir.
Bu üç antrenör modelini baktığımızda, antrenörlerin yapması gereken zamanlamasını ve sporculara davranış modellerini iyi ayarlaması gerekmektedir.Hem sporcuların üzerinde etkinliğini ve söz hakkını kaybetmemek hem de sporcuların başarılı olması noktasında doğru olana yönlendirilmesi açışından önem arz etmektedir.
Bu sebeple bireysel başarılarda bu başarıyü takıma yansıtabilmek önemlidir.Başarı bireysel kutlanır veya ödüllendirme ona göre yapılırsa takımda çözülme ve kargaşa oluşabilir.
Bu yüzden antrenör grubun içinde dengeyi çok iyi kurmak zorundadır.
Başarıya giden yol ise, disiplin, ahlak, doğru bilgi ve grup birlikteliğinden geçtiğini unutmayalım…
ARAŞTIRMA-İNCELEME
24 saat önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce