DOLAR 32,5700 -0.24%
EURO 35,0393 -0.18%
ALTIN 2.434,95-0,51
BITCOIN 2016583-2.0047%
İzmir
33°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Dünya nüfusunun yüzde 62’si toplumsal medya kullanıyor
121 okunma

Dünya nüfusunun yüzde 62’si toplumsal medya kullanıyor

ABONE OL
30/06/2024 22:00
Dünya nüfusunun yüzde 62’si toplumsal medya kullanıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

İSTANBUL (AA) – AA muhabirinin on-line istatistik portalı Statista’dan derlediği datalara nazaran nisan prestijiyle Facebook, aylık faal 3 milyarı aşan sayısıyla dünyada en fazla kullanıcıya sahip toplumsal medya platformu olarak doruktaki yerini koruyor.

Facebook’un da sahibi Meta şirketine ilişkin Instagram ve WhatsApp, aylık 2 milyar kullanıcısıyla listede 3’üncü ve 4’üncü sırada, Facebook Messenger da bir milyar kullanıcısıyla 7’nci sırada bulunuyor.

Listede 2’nci sırada Google’ın sahibi olduğu çevrim içi görüntü paylaşım platformu YouTube geliyor. YouTube, dünya çapında 2,5 milyar kişi tarafından kullanılıyor. Elon Musk’ın sahibi olduğu X (Eski ismiyle Twitter) platformu ise 611 milyon kullanıcıyla 12’nci sırada bulunuyor.

Çin’den 6 şirket listede yer alıyor

Dikkati çeken ABD merkezli 9 şirketin yanı sıra Çin merkezli 6 şirket de listede yer almayı başardı.

Çinli toplumsal medya uygulamaları ortasında en ilgi gören platform, yaklaşık 1,6 milyar kullanıcısıyla TikTok oldu.

5’inci sıradaki TikTok’u, 1,3 milyar kullanıcıyla 6’ncı sıradaki WeChat, 755 milyon kullanıcıyla 10’uncu sırada yer alan Douyin, 700 milyon kullanıcıyla 11’inci sırada bulunan Kuaishou, 600 milyon kullanıcıyla 13’üncü sırada olan Weibo ve 554 milyon kullanıcı sayısı ile 14’üncü sıradaki QQ takip ediyor.

5 milyar kişi toplumsal medya kullanıyor

We Are Social’ın 2024 raporuna nazaran 8 milyara ulaşan dünya nüfusunun yüzde 62’sine denk gelen 5 milyar kişi toplumsal medya kullanıyor.

Sosyal medya kullanıcılarının sayısı geçen yıla nazaran yüzde 5,6 arttı, 2023 boyunca 266 milyon yeni kullanıcı birinci sefer toplumsal medya kullanmaya başladı. Dünyada 5,35 milyar kişinin internet kullanıcısı olduğu biliniyor.

Sosyal medyada günlük ortalama 2,23 saat geçiriliyor

Rapordaki bilgilere nazaran kullanıcılar, ortalama 2,23 saatlerini toplumsal medyada geçiriyor. Ayrıyeten, 1,41 saat kitap, mecmua ve gibisi okuma, 1,25 saat müzik dinleme, 1,02 saat de oyun oynamaya vakit ayrılıyor.

Rapora nazaran Türk kullanıcılar, toplumsal medyada dünya ortalamasından biraz daha fazla vakit geçiriyor.

Günlük ortalama 2 saat 44 dakikalarını toplumsal medyada geçiren Türk kullanıcılar, internette de dünya ortalamasından bir saat daha fazla vakit harcıyor.

Türkiye, internet kullanımında toplam 6 saat 57 dakikayla 42 ülke ortasında 20. sırada yer alıyor.

Türkiye’de en fazla kullanıcıyla YouTube başı çekiyor

Rapora nazaran, Türkiye’de en fazla kullanıcıya 57 milyon 500 binle YouTube sahip. Instagram, 57 milyon 100 bin kullanıcıyla YouTube’un çabucak peşinden geliyor.

TikTok, 37 milyon 700 bin kullanıcıyla Türkiye’de 3’üncü, Facebook 34 milyonla 4’üncü, X 20 milyon 670 bin kullanıcıyla 5’inci, LinkedIn ise 16 milyon kullanıcıyla 6’ncı sırada yer alıyor.

Muhabir: Abdulkadir Günyol

En az 10 karakter gerekli