DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN 34546755.12609%
İzmir
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

168 okunma

En büyük raylı sistem projesinde sona doğru

ABONE OL
03/09/2020 00:45
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi olan Aliağa Menderes Banliyö Sisteminin Güney kısmında ‘Yolculu Ön İşletme’ seferleri başarıyla sürerken, hattın Kuzey kısmında yolcusuz deneme seferleri İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’ın katılımıyla başladı.

Geçtiğimiz Ağustos ayında Zafer Bayramı ile birlikte güney kısmında “yolculu ön işletme” seferlerine başlanan Aliağa Menderes Banliyö Sistemi’nde ikinci mutluluk 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ile birlikte yaşandı. Hattın Kuzey kesimini oluşturan Halkapınar-Aliağa  arasında yolcusuz deneme seferlerine başlandı.
Çağın gereksinimleri doğrultusunda konforlu ve hızlı ulaşımı hedefleyen İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin işbirliği sonucu yapımı tamamlanan Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi’nin Güney – Kuzey aksı yolcusuz deneme seferlerinin ilkinde İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile Büyükşehir Belediyesi ve TCDD bürokratlarının tamamı Cumaovası’ndan trene binerek Alsancak’a oradan da Aliağa’ya kadar raylı sistem ile yolculuk yaptı.
Deneme seferlerinin önemi
Aliağa – Menderes hattının İzmir için önemine değinen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, daha önce Cumaovası – Alsancak hattını hizmete aldıkları ve bu hattın yolculu seferlere devam ettiğini söyleyerek ilk kez 80 kilometre uzunluğundaki hat üzerinde Aliağa’ya kadar gittiklerini vurguladı. Çok mutlu olduklarını dile getiren Başkan Kocaoğlu, “2006 yılında Karşıyaka’da attığımız temelden bugün 80 kilometrelik hattın yolcusuz deneme seferini yapacak duruma geldik. Bu bizim için övünç kaynağıdır” dedi. Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD ile uyum içinde çalıştıklarını vurgulayan Başkan Aziz Kocaoğlu, “Yaptığımız koordineli çalışmaların fardasını İzmir gördü. Türkiye Cumhuriyeti’nin kent içindeki en büyük raylı sistem projesinin sonuna geliyoruz. Aliağa- Menderes için 29 Ekim tarihini hedeflemiştik. Yolcusuz deneme seferiyle de olsa bu hedefimizi gerçekleştiriyoruz. Hepimizin arzusu büyük bir devlet töreniyle bu büyük projenin açılışını İzmir’de bir şölen havasında gerçekleştirmek. Bu onuru ve gururu yaşamak istiyoruz. Aliağa – Menderes projesi tüm kentimize hayırlı olsun” dedi.
Deneme seferlerinin önemini vurgulayan Başkan Kocaoğlu, “Araçlar boş olarak belki yüzlerce defa defa deneme seferi yapacaklar ve bu hattı tam olarak görecekler. Eğer varsa eksiklikler giderilecek ve tam hazır olunca önce kademe kademe de olsa yolcu taşımaya başlayabileceğiz” diye konuştu.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman açıklamasında, “Bugün tüm hattı görerek, eğer varsa eksikler onları gidereceğiz. Karayollarında değil belki ama, raylı sistemlerde deneme seferleri çok önemli. İlerde sorunla karşılaşmamak için bu deneme seferlerini gerçekleştiriyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi’yle çalışmalarımız uzundur devam ediyor. Hem Büyükşehir Belediyesi’ne hem de TCDD’deki arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz” dedi.
Cumhuriyet tarihinde bir ilk
Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi Projesi, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk kez bir belediye ile bir kamu iktisadi teşekkülünün kurduğu ortaklık çerçevesinde yürütülüyor. Proje, TCDD’ye ait 1856 yılında inşa edilen demiryolu hattının modernize edilmesi, hemzemin geçitlerin kaldırılarak, güzergâhın önemli bölümlerinin alt ve üst geçitlerle, tünellerle kat edilmesi ve modern istasyonlar kurulması suretiyle, hızlı ve çağdaş bir banliyö sistemine dönüştürülmesi esasına dayanıyor. Sistemin tamamlanmasının ardından günde 550 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Hattı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin yüzde 50 oranında ortaklığı ile kurulan İZBAN A.Ş. işletiyor.
İstasyonlar ve güzergah
Güzergah boyunca 31 istasyon buluyor. Hatta kuzey ve güney aksı olarak iki farklı istikamete taşımacılık hizmeti verilecek.
Kuzey Aksı:
Kuzey hattında Aliağa’da başlayan yolculuk; Biçerova – Hatundere istasyonları üzerinden Menemen’e ulaşıyor. Menemen İstasyonu’ndan Egekent 3-Ulukent-Egekent-Sanayi İstasyonları ile Çiğli’ye, Çiğli İstasyonu’ndan Mavişehir – Şemikler – Nergis İstasyonları ile Karşıyaka İstasyonu’na varılıyor. Karşıyaka İstasyonu üzerinden; Naldöken – Turan – Bayraklı ve Salhane İstasyonlarını geçerek aynı zamanda aktarma merkezi de olan Halkapınar’dan güney aksına devam ediyor.  Hat üzerindeki en önemli imalatlardan biri olarak Karşıyaka Tüneli 3260 metrelik uzunluğuyla dikkat çekiyor.
Tünel hattının 1930 metresi kapalı alanda bulunuyor ve  tünel boyunca 3 adet yer altı (Alaybey, Karşıyaka, Nergis) ile bir adet yerüstü (Naldöken) istasyonu bulunuyor
Güney Aksı:
Halkapınar üzerinden Alsancak – Kemer  İstasyonları ile yine bir aktarma merkezi görevini alan Şirinyer İstasyonu’na ulaşılıyor. Şirinyer İstasyonundan Koşu –  İnkılâp – Semt Garajı – ESBAŞ – Gaziemir – Sarnıç – Havalimanı  – Menderes ve son istasyon Cumaovası Depo alanında güney aksındaki yolculuk son buluyor. Hattın yeraltına girdiği noktalardan biri de Şirinyer Tüneli. Bu tünel de 2 kilometre uzunluğunda.
15 Aktarma istasyonu
Banliyö sisteminin diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonu sağlamak için güzergah boyunca, Aliağa, Biçerova, Hatundere, Menemen, Ulukent, Egekent, Çiğli, Mavişehir, Salhane, Halkapınar, Kemer, Şirinyer, Semt Garajı, ESBAŞ, Sarnıç istasyonlarında toplam 15 adet aktarma planlandı. İzmir Banliyö sistemi üzerinde bulunan istasyonlarda; yolcuların ulaşım rahatlığı ve konforu bakımından  97 asansör, 88 yürüyen merdiven tesis edildi.
Modern vagonlar
Hatta hizmet verecek üçer vagonlu 33 elektrikli banliyö tren setinden oluşan 99 vagonun tamamı klimalı olarak hizmet verecek. En ileri  teknolojik ekipmanlarla donatılmış olan tren setleri, iç dizaynı da konforlu ve rahat seyahat imkanı sağlayacak şekilde tasarlandı. Araçlar saatte 140 kilometre sürat yapabiliyor.
Hem hızlı hem güvenli
Aliağa-Menderes Projesi’nin en önemli ayaklarından biri sayılan Çiğli’deki Depo ve Atölye Tesisi, sahip olduğu teknik özellikleriyle “Türkiye’de ilk” olma özelliğini taşıyor. Trenlerdeki en küçük hasarlar bile bilgisayar ve kameralar sayesinde anında tespit edilerek kumanda merkezine bildiriliyor ve banliyö araçlarında “en yüksek oranda” güvenlik sağlanacak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP