Facebook Nasıl Değişti ve Dijital Çağa Nasıl Girdi?

28 Nisan 2024 - 00:10

Facebook Nasıl Değişti ve Dijital Çağa Nasıl Girdi?

Facebook Nasıl Değişti ve Dijital Çağa Nasıl Girdi?
Son Güncelleme :

30 Aralık 2022 - 16:03

857 okuma
(Last Updated On: 30/12/2022)

Facebook’un kurulduğu yıla bakacak olursak 2004 yılında sadece Harvard Üniversitesi öğrencileri için kurulmuştu. Ancak çok ilgi gördüğü için tüm üniversiteler, liseler ve diğer ülkeler bu uygulamayı kullanmaya başladı.

Dijital çağa geldiğimizde ise özellikle 2016 yılında büyük bir kırılma noktası yaşadı ve viral oldu. Herkes tüm e-postaları kullanarak hesap açabiliyor. Bildiğimiz gibi Facebook hala dünyanın en çok kullanılan sitelerinden biri. Özellikle 2000 doğumlular o dönemleri daha iyi bilen, 13 yaşından 2016’ya kadar iletişimini Facebook üzerinden sürdüren nesil. İkisinden başka da çok fazla seçenek yoktu.

Sansür konusuna baktığımızda ise güvenle kullanabileceğimiz bir site çünkü bir gönderide ya da yorumda hakaret, ağır argo, ATATÜRK gibi önemli kişilere saygısızlık, +18 içerik barındıran paylaşımlar yapay zeka algoritmaları sayesinde daha fazla yayılmadan kaldırılıyor.

Facebook’un günde 8 milyona yakın görüntülenmesi, uygulamanın dijital çağda ne kadar sık kullanıldığını belirliyor. Elbette 2020 yılından sonrasına baktığımızda rakip şirketler artmaya başladı ama yine de telefon ya da tabletlere oyun indirirken ‘Facebook ile Bağlan’ seçeneği karşımıza çıkıyor. Bu da oyunlardaki ilerlemenizi kaydetmenizi sağlıyor. Yani toplamda baktığımızda Facebook birçok şirketle iş birliği yapıyor ve kullanıcılarını oldukça memnun ediyor.

 

 

Facebook ile ilgili Asrın Zeynep Sait ve arkadaşlarının yapmış olduğu bu araştırmaya ait detaylı rapora buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.