Lorna Jane şirketi, reklamlarında, LJ Shield adını verdiği “devrim niteliğinde bir teknoloji” ile ürettiği giysilerin “her türlü patojenin (bakteri ve virüs) bulaşmasını engellediğini” öne sürmüştü. Fakat davaya bakan yargıç, şirketin “istismarcı, piyasa kurallarına aykırı ve tehlike potansiyeli taşıyan iddialarda bulunduğuna” hükmetti.
“YANLIŞ YÖNLENDİRİLDİK”
Lorna Jane firması mahkemenin kararını kabul ettiğini açıkladı. Ama şirket, kendisine iş yapan firma tarafından yanıltıldığı iddiasını da sürdürüyor. Lorna Jane CEO’su Bill Clarkson “Güvendiğimiz bir tedarik firması bize, vaadedilen özelliklere sahip olmayan bir ürün sattı” dedi.
“Bizi LJ Shield’in yapımında kullanılan teknolojinin, Avustralya, ABD, Çin ve Tayvan’da da kullanıldığına, bakteri ve virüslere karşı koruyucu olduğuna ikna ettiler. Müşterilerimize faydası olacağını düşündük” diye sürdürdü.
“GİYSİLER BİLİMSEL TEMELE DAYANIYORMUŞ GİBİ SUNULDU”
Lorna Jane geçen yıl Covid salgını başladıktan sonra Haziran ayında, söz konusu giysileri, bakteri ve virüslere karşı koruma sağladığını söyleyerek satışa sununca, Avustralya Rekabet ve Tüketiciyi Koruma Komisyonu şirkete dava açtı. Davaya bakan Avustralya’daki bir federal mahkeme, Lorna Jane’in “tüketicilere bu ürünleri, aslında öyle olmadığı halde, bilimsel ve teknolojik temellere dayanıyormuş gibi iddialarla sunduğuna” hükmetti.
PARA CEZASI VERİLDİ
Cuma günü yayınlanan kararda, mahkeme şirketi “ürününü tüketiciye sahte ve yanıltıcı bir şekilde tanıtmak ve kamuoyunu yanıltmaya yönelik davranışlarından dolayı” suçlu bularak para cezasına çarptırdı.
Davayı açan Avustralya Rekabet ve Tüketiciyi Koruma Komisyonu başkanı Rod Sims “Hiç bir temeli olmadığı halde halk sağlığına yönelik ciddi iddiaların ortaya atılmış olması dehşet verici bir davranış. Bütün bir reklam kampanyası, tüketicinin küresel salgına karşı kendisini daha iyi koruma arzusu üzerine inşa edilmiş” diye konuştu.
SORUMLULUK BİZZAT ŞİRKET KURUCUSUNUN
Şirket ayrıca, kurucusu ve yaratıcı faaliyetler müdürü Lorna Jane Clarkson’un, LJ Shield spor giyim ürünlerinin reklam kampanyasında kullanılan malzemeyi onayladığını, hatta yaptığı bir basın açıklamasında ve Instagram’a koyduğu bir videoda bizzat kendisinin yanıltıcı iddialar dile getirdiğini de kabul etti.
Yargıç, yanıltıcı reklam kampanyasının bizzat şirketin üst düzey yönetimi tarafından tasarlanması ve bizzat LJ Clarkson tarafından yönetilmesinin de, kararda göz önüne alındığını söyledi.
Haberler.com
ARAŞTIRMA-İNCELEME
21 saat önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
18 gün önce