DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 34033180.13272%
İzmir
20°

HAFİF YAĞMUR

06:24

SABAHA KALAN SÜRE

109 okunma

Mısır’a gitmeyen Turistler Türkiye’yi tercih etti

ABONE OL
21/09/2011 22:00
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Türkiye’nin Akdeniz’deki rakiplerinden biri olan Mısır, turizmle ilgili aldığı yeni kararlar tartışılmaya devam ediliyor. Geçtiğimiz ay Mısır’daki Geçici Konsey’in aldığı kapıda vize uygulamasına son verme kararı ve bazı yerel yönetimlerin ve otellerin uygulamaya çalıştığı bikini yasağı yüzünden ülke turizmi kan kaybetmeye devam ediyor. Turizmciler, Mısır’ın aldığı bu kararların ülke turizmini baltalayacağını belirterek, turizm sektörünün gözden çıkarılması durumunda binlerce insanın işsiz kalacağını belirtiyorlar. Mısır’ın en önemli sektörleri arasında yer alan turizmle ilgili önümüzdeki seçimlerde iktidarı ele alacak yönetimin tavrının çok önemli olduğu belirtiliyor. Ancak Mısır’daki en güçlü gruplardan Müslüman Kardeşler örgütünün seçimleri kazanmasına muhtemel gözüyle bakılıyor. Bölgedeki ülkelerde yaşanan olumsuzlukların Türkiye turizmine de olumsuz yansıyacağına dikkat çeken turizmciler, Mısır’daki olumsuz gidişin Türkiye’ye uzun vadede çok da olumlu yansımayacağına dikkat çekiyorlar. Mısır’da Rus pazarının sezon başlangıcı olmasına rağmen geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50’ye yakın düşüş yaşandığını vurguladı. Turizmciler, Eylül, ekim aylarında Mısır’a gidemeyen Rus turistlerin ise Antalya’ya yöneldiğine işaret ettiler.

ARAP BAHARI TURİZMDE SÜRECEK

Öte yandan Ortadoğu, Körfez ülkeleri ve Kuzey Afrika’yı kapsayan Arap pazarı, Ortadoğu’da yaşanan siyasal çalkantılara rağmen yükselişini sürdürüyor. Yaz boyunca Körfez ülkelerinden gelen turistlerde yükseliş devam ederken, olaylar nedeniyle azalma yaşanan Ortadoğu ülkelerinde de kıpırdanmalar başladığı belirtiliyor. 2011 yılına siyasal karışıklıklar ve çalkantılarla giren Ortadoğu bölgesi, Türkiye’nin turizmde son yıllarda gelişen pazarlarından biri olarak dikkat çekmeye başladı. Başta İstanbul olmak üzere Bursa gibi illere yoğun olarak ilgi gösteren Arap turistler son yıllarda, özellikle Avrupa pazarlarında ekonomik krizin etkilerinin yaşandığı dönemlerde otellerin can simidi oldular. Sektör temsilcileri, Ramazan ayının son birkaç yıldır yaz dönemine denk gelmesinin bile Ortadoğu pazarındaki yükselişi engellemediğini belirtiyorlar. Otel ve acenteler, bu yıl bölgede yaşanan siyasal gelişmelerin pazarda olumsuz bir etkisinin henüz görülmediğini, hatta Ortadoğu içindeki turist trafiğini de yer yer Türkiye’ye kaydırdığını ifade ettiler. Arap turist ağırlayan oteller overbooking yaşarken, İstanbul’da taksim gibi ağırlıklı olarak bu pazarda çalışan otellerdeki fazlalığın Laleli ve Sultanahmet gibi bölgelere de kaydığı belirtiliyor. Ortadoğu pazarında göze çarpan bir diğer gelişme de pazardaki hareketliliğin İstanbul ve Marmara bölgesinde Antalya başta olmak üzere kıyı bölgelerine de yönelmeye başlaması. Artık İstanbul’a gelen Arap turistin 5-6 gün burada kaldıktan sonra 4-5 gün de Antalya’da tatilini geçirdiğini söyleyen sektör temsilcileri, pazarın gelişen bir pazar olmaya devam edeceğini belirtiyorlar. Ancak, bölgedeki istikrarsızlık ve Arap ülkelerinde yaşanan siyasal çalkantıların geleceği nasıl etkileyeceği konusundaki belirsizlik ise pazarın kalıcılığı konusunda sektör temsilcilerini temkinli olmaya itiyor. Uzun vadede pazarın geleceği, biraz da ‘bekle gör’ çerçevesinde değerlendirilen bir konu olarak değerlendiriliyor.

 

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP