DOLAR 33,0688 0.06%
EURO 36,0863 -0.02%
ALTIN 2.621,19-0,01
BITCOIN 21338070.1602%
İzmir
38°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

109 okunma

Pazarlamanın Farklılaşmadaki Rolü

ABONE OL
03/09/2020 00:53
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Küreselleşme sınırları ortadan kaldırdığı gibi ekonomide de büyük değişikliklere neden olmaktadır. Bilginin hızlı bir şekilde yayılması sonucunda ekonomik rekabet de yön değiştirmektedir. Üretim teknikleri kolaylıkla öğrenilebilmekte dolayısıyla üretilen ürünler arasındaki teknoloji farklılıkları ortadan kalkmaktadır. Bu sebeple, bugünün ekonomik koşullarında firmalar ürün ve hizmetleri farklılaştırmak, yeni pazarlar yaratmak için çaba göstermektedir. Teknolojik üstünlüğün artık rekabet için yeterli olmadığı yenidünya düzeninde, çok farklı bir uzmanlık alanı gerektiren pazarlama devreye girmektedir. Yeni geliştirilen teknolojilerin bir anda bütün dünya ülkelerinde yaygınlaşması firmaların ürünleri arasındaki farklılıkların azalmasına sebep olmaktadır. Şirketlerin bünyelerinde bulunan pazarlama birimleri de kendi ürün ve hizmetlerini pazardaki rakiplerinden farklılaştırmak ve satışını arttırmak için yöntemler geliştirmektedir. Ar-Ge departmanlarında, piyasadaki diğer ürünlere benzemeyen farklı ürünler geliştirilip marka ve görsel yön tasarımı yapıldıktan sonra bu ürünler patentle koruma altına alınmaktadır. Çünkü farklı ürünler ortaya konup yeni pazarlar bulunması ne kadar önemliyse ürünleri tescil ettirmek de bir o kadar önem arz etmektedir. Aksi takdirde neredeyse bütün ülkelerin gündemine giren taklitçiliğin önüne geçebilmek mümkün olmayacaktır.

REKABET YARIŞI

1990’lı yılların başında üretimde önemli gelişmeler gösteren Türk firmalarının sadece ülke içinde kalmayıp uluslar arası piyasalarda da rekabet yarışına girdiğini görmekteyiz. Hem yurtiçi hem de yurtdışı piyasalarda Türk firmalarının kendilerini gösterebilmeleri için, belli kalite düzeyine ulaşmanın yanı sıra müşterinin ne istediğini bilmeleri çok büyük önem taşımaktadır. Bu durumda firmaların pazarlama stratejisinin bir parçası olarak markalarına yatırım yapmaları ve farklılaşma yoluna gitmeleri gerekmektedir. Ürünler arasında fark olmadığı durumlarda müşteriler her zaman ucuz olanı tercih edecek, bu da firma adına olumsuz sonuçlar alınmasına neden olacaktır. Müşteriye odaklanılarak geliştirilen yeni ürünler ve bunların sunumlarının iyi bir şekilde yapılması firmalar için her zaman artı bir değer olacaktır. Unutulmamalıdır ki müşteri her zaman farklı olanı seçmektedir. Bu farklılaşma için de yapılması gereken en önemli uygulama, firma bünyesinde bulunan pazarlama birimlerine daha fazla önem vermek, bu birimlerin daha etkin bir şekilde çalışmalarını sağlayabilmektir.

 

 

 

    En az 10 karakter gerekli