Hanife Baş – 400 milyon TL yatıracak Peru’yu da giydirecek…
LC Waikiki Başkanı Vahap Küçük, pandemi nedeniyle hem yurtiçi hem de yurtdışında yatırımda frene basmadıklarını belirterek, “50’ye yakın ülkede faaliyetimiz var. Yeni ülkeler de ekliyoruz. Bu yıl yurtdışında 100 – 120 arasında yeni mağaza açacağız. Daha çok Sahra Altı Afrika ve Güney Amerika odaklıyız. Peru’da ilk mağazayı haziranda açıyoruz. Bu dönemde daha iyi lokasyonlarda daha iyi mağazalar bulabiliyoruz. Ev tekstili için ayrı mağazalar da açmaya başladık. Bu yıl hem mağaza hem de lojistik anlamında yurtiçinde 200 milyon TL, yurtdışında da 200 milyon TL olmak üzere 400 milyon TL’den fazla yatırım yapacağız” dedi.
Kiralar dışarıda düşünce 50 yeni mağaza daha…
Kiğılı Başkanı Abdullah Kiğılı, yurtdışında Romanya, Azerbaycan, Makedonya’da mağazaları olduğunu anımsatarak, “Pandemiye karşın yurtdışında mağaza açmaya devam ediyoruz. Geçen hafta Sırbistan Belgrad’da iki mağazayı kendimiz açtık. İtalya’da iki mağazayı haziranda açıyoruz. Türkmenistan ve Dubai’de birkaç ay zarfında mağaza açılışları yapacağız.
Bir kısmı franchise olacak. Turquality’den yararlanıyoruz. Yurtdışında 46 Kiğılı mağazası var. Pandemi bitince buna bir 50 tane daha eklemek istiyoruz. Finansal açıdan firmalar için zor süreçler ama kiralar Avrupa’da çok düşmüş durumda. Önceden 15 bin euro olan mağaza kiraları 2 bin euro’ya indi” diye konuştu.
500 mağazaya koşuyor Mogadişu’ya da girdi
Damat, Tween, D’S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding’in Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 80’i aşkın ülkede toplam 431 mağazayla yer aldıklarını aktardı.
Mogadişu, Nairobi, Duşanbe, Taşkent, Aşkabat ve Bosna’da yeni mağazalar açtıklarını dile getiren Orakçıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Yurtdışında yatırımlarımıza devam edeceğiz. İspanya’da El Corte Ingles departman store’ların tümünde yer alacağız. Dubai’de 3 mağaza, Moskova’da 2 mağaza, Güney Afrika’da 2 mağaza, Bosna Hersek’te 1 mağaza, Özbekistan’da 1 mağaza, Gürcistan, Polonya ve Kazakistan, Güney Afrika ülkelerinde mağaza yatırımlarımıza devam edeceğiz. 2021’in ilk çeyreğinde 8 mağaza açtık. 2021 sonuna kadar toplamda 30 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz.”
Şimdilik 20 ülkede…
Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, Ramsey ve Kip markalarıyla Türkiye başta olmak üzere Azerbaycan, Kazakistan, Rusya, Romanya, Özbekistan’ın da aralarında bulunduğu 20 ülkede 121 mağazaya sahip olduklarını aktararak, şunları söyledi:
“Yurt dışı büyüme planlarımızda öncelikli pazarlarımız Orta Asya, Ortadoğu, Balkanlar ve Doğu Avrupa. Nisan sonu Katar ve Türkmenistan’da yeni mağaza açılışı, bu yıl sonuna kadar Birleşik Arap Emirlikleri ile Irak’ta mağaza açılışımız olacak.”
2023 hedefi 250 yurtdışı mağaza
FLO CEO’su Burak Övünç, FLO ve In Street markalarıyla yurt içinde 503, yurt dışında ise 22 ülkede 111 mağazayla hizmet verdiklerini dile getirerek, “Mağaza sayımızı artırmaya devam edeceğiz. Bu yıl yurtdışında 40 mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Ukrayna’da kısa sürede 3 mağaza açtık. Bu ülkede 2021 sonunda 10, kısa vadede de 40 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Fas’ta mayısta açacağımız 3 mağaza ile toplamda 16 mağazaya ulaşacağız. Yıl sonuna kadar 25 mağazaya ulaşarak Fas’ın en büyük ayakkabıcısı olacağız. Kenya’da da mağaza açmaya devam ediyoruz.
Doğu Avrupa pazarlarında büyümeye, buradaki fırsatları değerlendirmeye devam edeceğiz. Yakın dönemde bu bölgedeki ülkelerde 50 yeni mağaza açacağız. 2023 yılına kadar yurt dışında 250 mağazaya ulaşmak istiyoruz. Yurtdışında sadece mağazalarımızla değil e-ticaret ağımızla da büyüyoruz” dedi.
19 bin satış noktası oldu
Türk markalar yurtdışında 19 bin satış noktasına ulaştı.
Birleşmiş Markalar Derneği üyesi 421 markanın 45 bin yurt içi, 19 bin yurtdışı satış noktası ve 400 bin çalışanı var.
En çok mağaza bulunan ülkeler Rusya, Kazakistan, Romanya, Suudi Arabistan, Irak, Ukrayna, Azerbaycan şeklinde sıralanıyor.
Yurtdışında en çok mağazası olan markalar arasında ise LC Waikiki, Colin’s, Simit Sarayı, Koton, U.S. Polo, Damat, Sarar, Penti, Little Big, Flo bulunuyor.
Türk markalar 130’dan fazla ülkede yer alıyor.
Türk perakendeciler mağaza açmak yanında yurtdışındaki e-ticaret faaliyetlerini de geliştiriyor.
Milliyet
ARAŞTIRMA-İNCELEME
4 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
6 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
6 gün önceHABERLER
9 gün önceHABERLER
13 gün önce