AA
İSTANBUL (AA) – “Bugün, Yarın, Daima” mottosuyla Ekim 2023’te Türkiye pazarına giren ve dün ülkeye yatırım kararını duyuran dünyanın önder elektrikli araç ve batarya üreticilerinden BYD (Build Your Dreams), bilhassa batarya teknolojileri ve yenilikçi tasarım yaklaşımıyla dikkati çekiyor.
Bünyesinde Toyota ve Lexus üzere markaları barındıran ALJ Kümesi Türkiye distribütörlüğünde Türkiye otomotiv pazarına giren BYD’nin Türkiye Genel Müdürlüğü misyonunu İsmail Ergun yürütürken, ALJ Türkiye’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı koltuğunda ise Ali Haydar Bozkurt oturuyor.
İlk olarak C segmentindeki tam elektrikli SUV modeli ATTO 3’ü Türk otomobilseverlerle buluşturan marka ayrıyeten şarj edilebilir hibrit SEAL U DM-i modelini Avrupa pazarından evvel Türkiye’de nisan ayında satışa çıkardı.
Dünya çapında hibritler de dahil olmak üzere geçen yıl yaklaşık 3 milyon elektrikli araba satan BYD, 2 modeliyle yer aldığı Türkiye pazarında yılın birinci 6 ayında 1426 adetlik satış sayısına ulaştı.
Yeni tasarım lisanı, teknoloji ve inovasyonla öne çıkıyor
Araçlara getirdiği yeni tasarım lisanı, teknoloji ve inovasyonla öne çıkan BYD’nin ilerleyen periyotta “BYD Tang, BYD Dolphin, BYD Han ve BYD Seal” modellerini de Türkiye’de satışa sunması bekleniyor.
420 kilometre menzile sahip elektrikli BYD ATTO 3, Türkiye’de 1 milyon 640 bin liradan satışa sunulurken, 1080 kilometre karma menzil sunabilen şarj edilebilir hibrit SEAL U DM-i modelinin fiyatı ise şu an için güncelleniyor.
1995’te şarj edilebilir batarya üreticisi olarak kuruldu
AA muhabirinin derlediği bilgilere nazaran, 1995’te batarya üreticisi olarak kurulan BYD, 600 binden fazla çalışanı ile 70’in üzerinde ülkede elektrikli arabaları tüketicilerin beğenisine sunuyor.
Dünyanın birinci seri üretim şarj edilebilir hibrit modelini 2008’de pazara süren BYD, ayrıyeten temmuz ayında 8 milyonuncu elektrikli ve plug-in hibrit araç üretimiyle yeni bir rekora imza attı.
Çin, ABD, Kanada, Japonya, Brezilya, Macaristan ve Hindistan’da 30’dan fazla endüstriyel parkıyla araba, raylı ulaşım, yeni güç ve elektroniği kapsayan çok çeşitli bir iş alanına sahip olan BYD, daha âlâ bir ömür için teknolojik inovasyonlarıyla öne çıkıyor.
Enerji üretimi ve depolamadan uygulamalarına kadar, fosil yakıtlara olan global bağımlılığı azaltan sıfır emisyonlu güç tahlilleri sağlamaya kendini adayan BYD, Hong Kong ve Shenzhen borsalarında süreç görüyor.
Tam elektrikli ve plug-in hibrit araçlar geliştirmeye odaklandı
Tesla’nın en büyük rakibi olarak öne çıkan, BYD’nin otomotiv iştiraki BYD Auto ise 2003’te kuruldu. Küresel ulaşım kesiminin çevreci dönüşümünü hızlandırmayı hedefleyen BYD Auto, tam elektrikli ve plug-in hibrit araçlar geliştirmeye odaklandı.
Şirket, bataryalar, elektrik motorları, elektronik denetim üniteleri ve otomotiv için çipler üzere yeni güç araçlarının tüm endüstriyel zincirinin temel teknolojilerinde uzmanlaştı.
Son yıllarda Blade Batarya, DM-i ve DM-p hibrit teknolojisi, e-Platform 3.0 ve CTB teknolojisi üzere kıymetli gelişmelere öncülük etti. Şirket, elektrikli araç dönüşümünde fosil yakıtlı araç üretimini durduran dünyanın birinci araba üreticisi olarak öne çıkarken, Çin’de 9 yıl üst üste yeni güç binek araç satışlarının doruğunda yer aldı.
BYD, 2023’ü rekor satış hacmiyle tamamladı
Açıklanan datalara nazaran, BYD, 2023’ü rekor satış hacmiyle tamamladı. Yıllık 3 milyon satış maksadını 3 milyon 24 bin 417 adetle aşan BYD, üst üste ikinci kere global yeni güç aracı (NEV) satış şampiyonu oldu. Kelam konusu satış sayısının 1,6 milyonu büsbütün elektrikli arabalardan oluştu.
BYD ayrıyeten Çin pazarında en çok satan araba markası ve üreticisi pozisyonunu korudu.
Bu yılın birinci yarısında ise BYD’nin büsbütün elektrikli araç satışları, 2023’ün birebir periyodunda satılan 616 bin 810 adede nazaran yüzde 18 artışla 726 bin 153 oldu. Markanın, Plug-in hibrit araç (PHEV) satışları da haziranda yıllık yüzde 58 artarak 195 bin 32 adetle değerli bir büyüme kaydetti.
Muhabir: Abdulselam Durdak
HABERLER
2 gün önceHABERLER
2 gün önceKÖŞE YAZARLARI
6 gün önceKÖŞE YAZARLARI
10 gün önceKÖŞE YAZARLARI
16 gün önce