DOLAR 34,1657 0.08%
EURO 38,2175 -0.21%
ALTIN 2.917,95-0,51
BITCOIN 2246837-0.26811%
İzmir
30°

AÇIK

05:27

SABAHA KALAN SÜRE

126 okunma

Uluslararası Türkçe olimpiyatları ve yabancı dilde eğitim veren Üniversiteler

ABONE OL
07/06/2012 22:00
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İlki 2003 yılında Sayın Bülent Arınç’ın himayelerinde yapılan ve bütün dünyadan öğrenci ve öğretmen kategorilerinde katılımcıları bulunan olimpiyatlar, ana dili Türkçe olan ve olmayanlar içinde farklı yarışma alanları bulunmaktadır. Katılımcı öğrenci ve ülke sayısı her geçen gün artmaktadır. Nitekim aşağıda yıllara göre ülke sayıları verilmiştir.

 

*(2003) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 17 ülke katılmıştır.

*(2004) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 24 ülke katılmıştır.

*(2005) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 41 ülke katılmıştır.

*(2006) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 83 ülke katılmıştır.

*(2007) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 100 ülke katılmıştır.

*(2008) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 110 ülke katılmıştır.

*(2009) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 115 ülke katılmıştır.

*(2010) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 120 ülke katılmıştır.

*(2011) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 130 ülke katılmıştır.

*(2012) 1.Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına 135 ülke katılmıştır.

 

Uluslararası Türkçe olimpiyatları bir final niteliğindedir. Finale kadar birçok aşamadan geçilmektedir. Öğrenciler, sınıf ve okul seçmelerinden sonra ülkelerindeki veya bölgelerindeki “ Türkçe Olimpiyatları” seçmelerinden geçerek bu olimpiyatlara hak kazanmaktadırlar. Bir eğitim yılı boyunca olimpiyatlara yaklaşık 10 bin öğrencinin hazırlandığını söyleyebiliriz. Türkiye’deki finallere katılmaya hak kazanan öğrenciler, ülkelerini Türkçe olarak tanıtan stantlar hazırlayıp ülkesini tanıtmakta ve kültürlerin kaynaşmasına katkıda bulunmaktadırlar. Geleneksel bir özellik kazanan olimpiyatların ödül töreninde her yıl, Türk diline ve kültürüne hizmet eden devlet büyüklerine, siyaset adamlarına, basın yayın, eğitim ve sanat camiası mensuplarına özel hizmet ödülleri verilmektedir.

 

2007 AVRUPA DİL ÖDÜLLERİ

 

Ayrıca Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları merkezi Başkanlığı tarafından uluslar arası dil öğretimi Derneğine, “Uluslar arası Türkçe Olimpiyatları” projesinden dolayı 2007 Avrupa Dil ödülleri verilmiştir. Öte yandan Sayın Hayati Yazıcı, gerçekleştirilen olimpiyatların Türkiye açısından olduğu kadar dünya sulhu açısından ülkeler ve insanlar arasında güçlü ilişkiler oluşturması çok büyük önem taşımaktadır, demektedir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi; 135 ülkeden 500 öğrenci gelmiş, 45 ilimizi dolaşmış. Türkiye’yi tanımış geleceğin dünyasını yönetecek insanların Türkiye’yi tanıması ve Türkçe bilmeleri, Türkiye açısından olduğu kadar dünya sulhu açısından da büyük önem arz etmiştir. Olimpiyatların basına yansıyan taraflarına baktığımız zaman pek çok güzel yorumları yakalıyoruz. Kişilerin isimlerini vermeden şu cümlelere yer vermek istiyorum.

-“ Yahya Kemal derki dilimiz anavatanımızdır. Türkçemiz anavatanımız dünyanın neresinde olursak olalım. Türk okullarında Türkçenin öğretilmesi, Türk kültür ruhunun öğretilmesi çok önemli, çok kıymetli bir davadır”

-“Türkçe olimpiyatları çok büyük bir organizasyon. Çok önemli bir hizmet. Dünyada 200 ülke var, bunun 135’inde insanlar aynı dil, güzel Türkçemizde buluşuyor, kaynaşıyor. Bu çok gurur verici bir olay ve tablo. Bu güzel organizasyona emeği geçen herkesi ayakta alkışlıyorum.

– “ Çok büyük bir gurur, dünyanın dört bir tarafında insanların Türkçe konuşması kadar güzel bir şey olamaz”

-“ Çin’den Ariyatik’e olan eski maceramız bu. Bizim coğrafyamızda unutulan Türkçe’nin yeniden bir dünya dili haline gelmesi yolunda ilk ve en önemli adımdır. Medeniyetimizin asırları kucaklayan derinliğini gelecek yüzyıllara taşıyan bir teşebbüstür. Kaybolan hafızamızı yeniden fetih çalışmasıdır.”

 

Bu konuda o kadar çok olumlu görüş var ki gazeteye yazmaya kalksam güneş tefrikası olur. Öte yandan bu büyük organizasyonun ortaya çıkışında başlatılışında 10. yılını idrak edişimizde rol oynayan tüm kamu ve özel kuruluşlara, Sivil Toplum Örgütleri’ne şükran borçluyuz. Ancak o kadar çaba, emek, masraf, zaman harcanarak gerçekleştirilen dünya’da Türkçe konuşan, okuyan, yazanları birleştirme, arttırma projelerine tüm katkımızı verirken Devlet Üniversiteleri de başta olmak üzere Vakıf ve özel Üniversitelerde İngilizce ve diğer dillerde eğitim yapılması son derece düşündürücüdür. Konu burada yanlış anlaşılmasın hazırlık sınıfları kalksın demiyoruz. Ancak hazırlık sınıfından sonra tüm derslerin herhangi bir yabancı dilde (İngilizce, Fransızca)okutulması çok büyük bir yanlış, dilde yozlaşma belleğimizi kaybetme şeklinde ifade edilebilir.Örneğin;  iktisat, muhasebe, hukuk, (Borçlar Hukuku, Anayasa Hukuku, Ticaret Hukuku) derslerinin anlatımında kullanılan temel kavramların sıkıntılarını anlatmak yeni bir makaleye başlamak olur.Lütfen bana “ahzu kabza” hukuki teriminin İngilizcesini veriniz ve noterde kullanınız.! Nihayet 1982’de YÖK ile başlayan tüm derslerde yabancı dilde eğitim yapılması Uluslararası Türkçe Olimpiyatları ile büyük çelişki içindedir. Doğal olarak bir insan bir insan, iki insan iki insan fevkalade bir yabancı dil şarttır, ancak dört yıl yabancı dilde eğitimin bir defa daha düşünülmesi gerekmektedir. Acaba diğer gelişmiş ülkelerde örneği var mıdır? Olimpiyatları başlatan, sürdüren, imkan yaratan bütçeler hazırlayan emeği geçen herkesi kutlamak gerekir. Hepsinden Allah razı olsun.

 

    En az 10 karakter gerekli