Yunan firmalarının, mali durumları giderek kötüleşen hane halkı yüzünden iç pazara satış yapmaları zorlaşınca, Türkiye pazarı, kriz içindeki Yunanistan’ın en önemli ihracat hedef ülkelerinden biri oldu. Yunanistan’ın Türkiye’ye ihracatı 2009’da 1,1 milyar dolar iken, 2012’de 3,5 milyar dolara (2,6 milyar Euro) ulaştı. Bu süre zarfında, Yunan ihracatı ortalama olarak senelik yüzde 50 civarında artarken, Türk ihracatı sürekli 1,5 milyar dolar seviyesinde kaldı.
ATİNA/Balkan Günlüğü
Yunan firmalarının, mali durumları giderek kötüleşen hane halkı yüzünden iç pazara satış yapmaları zorlaşınca, Türkiye pazarı, kriz içindeki Yunanistan’ın en önemli ihracat hedef ülkelerinden biri oldu. Yunanistan’ın Türkiye’ye ihracatı 2009’da 1,1 milyar dolar iken, 2012’de 3,5 milyar dolara (2,6 milyar Euro) ulaştı. Bu süre zarfında, Yunan ihracatı ortalama olarak senelik yüzde 50 civarında artarken, Türk ihracatı sürekli 1,5 milyar dolar seviyesinde kaldı.
Yunanistan’daki borç krizinden önce, 2007’de Türkiye Yunanistan ile 1,7 milyar dolarlık artı bir ticaret dengesine sahipken, ticari ilişkilerde göze çarpan bu değişiklikle, Türkiye ithalatçı ülke konumuna düştü. Selanik Amerikan Üniversitesi’nden ekonomi profesörü Archontis Pantsios, Yunanistan’da kriz başladığından beri Türkiye’nin Yunan firmaları için daha uygun bir pazar haline geldiğini belirtti. Pantsios, “Maliyetlerini azaltmaya çalışıyorlar ve Yunan firmaları için Türkiye’ye ihracat yapmak etkili bir seçenek.” Dedi. Türkiye’nin canlı iç talebi ve geniş pazarı, Yunan ihracatındaki artışın diğer bir nedeni olarak görülüyor.
BALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceHABERLER
12 gün önceKÖŞE YAZARLARI
21 gün önceHABERLER
08 Kasım 2024