DOLAR 32,2143 0.03%
EURO 35,0325 0.05%
ALTIN 2.507,650,30
BITCOIN 21554290.15426%
İzmir
30°

AZ BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

Aktaş Holding’te yeni hedef Hindistan ve Çin

Aktaş Holding’te yeni hedef Hindistan ve Çin

ABONE OL
03/09/2020 00:58
Aktaş Holding’te yeni hedef Hindistan ve Çin
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Dünya pazarını ele geçirmek için canla başla çalışan Türk şirketlerinden biri de Bursa’da faaliyet gösteren Aktaş Holding. Dev kuruluş yeni hedefini Hindistan ve Çin pazarı olarak belirledi.

SUZAN ERNOYAN

Aktaş Holding, Sait Aktaş tarafından 1938 yılında kuruldu. 1972 yılında, şirkete genç kuşak olarak Şahap Aktaş’ın da katılımı ile Aktaş, hızlı bir büyüme sürecine girdi ve 2000’li yıllara gelindiğinde, hava süspansiyon sistemi sektöründe dünya markalarına sahip bir Holding’e dönüştü. Aktaş Holding bugün; Brezilya, Çin, Bulgaristan, Almanya ve ABD’de yerleşik 13 şirket ile ulaşım, yapı ve yeşil enerji ana faaliyet gruplarında çalışmalarını sürdürüyor. Yönetim Kurulu Başkanı Şahap Aktaş ile Balkan Günlüğü okurları için söyleştik:

Otomotiv yan sanayinin önde gelen şirketlerinden Aktaş Holding’in çalışmalarından bahsedebilir misiniz?

2012 yılı gerçekleşen ciromuz ise 120 milyon Euro. Şu an itibari ile 680’e yakın istihdamımız var. Aktaş Holding, Ulaşım Grubu bünyesinde otomotiv ve trenler için hava süspansiyon sistemi, Yapı Grubu bünyesinde izolasyon ve su sızdırmazlığı için EPDM membran ve Yeşil Enerji Grubu bünyesinde de enerji verimliliğini sağlayan kauçuk temelli ürünleri üretmektedir. Hava süspansiyon sistemi üretiminde dünyada şu anda ilk 3 firma arasında yer alıyoruz.

İKİ ALANDA ÖZEL ÜRETİM

Hangi global şirketler için üretim yapıyorsunuz? Örnekler verebilir misiniz?

Şu anda aftermarket ve OEM olmak üzere iki alana özel üretim yapıyoruz. Aftermarket’te en geniş ürün yelpazesine sahip şirketiz. OEM’de ise özellikle otobüs, kamyon ve hafif ticari araç konusunda dünyanın en büyük firmaları ile çalışıyoruz.

Ar-Ge departmanınız hakkında bilgi verir misiniz? Şirketinizin bu alanda hayata geçirdiği yenilikler nelerdir?

Aktaş Holding’in başarısında en büyük etki kuşkusuz AR-GE’nin sağladığı avantajlar. Çünkü Aktaş Holding kuruluşundan bugüne sürekli AR-GE’nin gelişimi için çalıştı. Bu sayede de kendi sektörümüzde birçok ilke imza attık. Hava süspansiyon körüğünde performans arttırıcı birçok iyileştirmeyi yapmaya devam ediyoruz. Geçen yıl dünya lansmanını yaptığımız kırmızı körük ile de sektörümüzde önemli bir fark yarattık. Bu körüğe Aktaş Newtone adını verdik. Tamamen Türk mühendisleri tarafından geliştirilen, patenti Aktaş Holding’e ait ve sektörde bir teknolojik devrim olma özelliği taşıyan TwicePower teknolojisi ile tasarlanan Aktaş Newtone körükleri dünyanın ilk renkli körüğü olma özelliğini taşıyor.  Optimum malzeme kullanıldığı için daha hafif ve esnek olan körüğü taşıması ve montajı da kolay. Performans olarak ta önemli iyileştirmeler yapıldı. Optimum malzeme kullanılmış olması aynı zamanda ürüne daha çevre dostu bir ürün olma özelliği kazandırıyor. Aktaş Newtone ayrıca, sektörde yine bir ilk olarak 3 yıl garantiyle satılıyor. Buna ek olarak hafif ticari araçlar için özel bir hava süspansiyon sistemi geliştirdik. Bu sistem de AR-GE ödülü alan bir sistem oldu. Benzer şekilde trenlere özel körükler geliştirmeye de devam ediyoruz.

Türkiye otomotiv sektörünün gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yan sanayinin geldiği noktayı nasıl buluyorsunuz?

Otomotiv ana sanayinin de etkisi ile yan sanayi Türkiye’de çok hızlı bir büyüme yakaladı. Birçok açıdan daha önce teknoloji transferi yaptığımız AB ülkelerine şimdi teknoloji satıyoruz. Ancak markalaşma konusunda hala almamız gereken çok yol var. Buna ek olarak pazarlama konusunda alternatif Pazar geliştirmemenin cezasını sektör 2008 krizinde çekti. Çünkü ürün satışı yapılan bölgeler krize girdiği anda siz de krizin etkisinden kurtulamıyorsunuz. Geleceğin süper güçleri Hindistan ve Çin için önlemlerimizi alıp o bölgeye ürün satışına acil olarak başlamalıyız. Bu konuda Aktaş olarak önemli adımları şimdiden attık.

RUSYA İLGİLİ HEDEFLER

Aktaş Holding olarak 2013 yılsonu ciro hedefiniz nedir?

2012 yılı tüm sektörlerde olduğu gibi otomotiv sektöründe de temkinli gitti. Özellikle AB ülkelerinde yaşanan ekonomik durgunluğun etkisi ve ülkemizin de ekonomiyi soğutma politikaları çerçevesinde önceki dönemde yaşanan büyüme rakamlarının çok altında kalındı. Hem Türkiye’deki ekonomiyi soğutma politikaları hem de batı ülkelerindeki durgunluk nedeni ile 2013 yılının da ekonomi açısından büyüme konusunda yüzde 4’ün üzerinde olmayacağını düşünüyorum. 2013 yılında yatırımlarımıza durmadan devam edeceğiz. Çin’de yaptığımız fabrika yatırımımız tamamlanmak üzere. Daha önce üretim yaptığımız kiralık fabrika binasından şimdi kendimize ait fabrika binasına taşınıyoruz. Ayrıca yılın ikinci yarısında Rusya ile ilgili hedeflerimiz de bulunuyor. Bu çerçevede 2013 yılında yüzde 30 büyüme hedefliyoruz.

Orta ve uzun vadedeki planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Orta vadede 2015 yılında borsaya açılma hedefimiz bulunuyor. Bunun yanında 2009 yılında hayata geçirdiğimiz stratejik hedefler dâhilinde 2023 yılında hava süspansiyon sistemi alanında dünyanın en büyük firması olma yolunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

    En az 10 karakter gerekli