DOLAR 32,2117 -0.16%

20/03/2023 20:32

BEĞENDİM

ABONE OL

Bilenler bilir efendim biz bir maceraya çıktık ama ne macera , masal mı desem ,serüven mi desem, ne desem bilemedim😊

Bursa il milli egitim müdürlüğü koordinesinde bir işbası gözlemi olan okul dışı öğrenme ortamları konulu eğitim için İspanya ya doğru koyulduk yola.
Az gittik uz gittik dere tepe düz gittik….
Eee böyle anlatınca hem zevkli hem eglenceli oluyor ama işin birde baslangıcı var ve ben başlangıcları hem çok severim hemde çok doğal bulurum.Ee ozaman haydi başa saralım🤣
Efendim malumunuz ben acemi bir gezginim ,yani hayatı gezerek görerek öğrenen bir egitimciyim ,nacizane gezer, görür bunlara duygularımı katar, anlatırım .
Neyse kendimce birçok yer gezdim ,gördüm hatta anlattım , ama takdir edersiniz ki hiç tek başıma bilmem kac km uzakta bir şehre gitmedim ,yani yurtiçinde gittim de ,dil bilmediğim ,iz bilmediğim , çok ama çok farklı bir kültüre sahip yabancı bir  ülkeye gitmedim.Ama hayalim olan bir ülke ibaresini atlamayalım,İspanya Endülüs ve hayallerim…
Neyse bu proje çıktı ve başladık çalışmalara, ben yol alırken tek gitme ihtimalim baya ağır basmaya başladı, ama ben hep aman nolcak ya, tek mek hallolur ,diye diye sanki kendimi kandırdım.
Sonra bi baktık ben bildiğiniz İspanya yolcusuyum .
Böyle anlatınca çok basit oldu gibi , yok yok ,dürüst olmak gerekirse hic bu kadar kolay değildi olay ,
Son bir ayı bir ben ,bir Allah birde ailem bilir ,
Her gün aynı muhabbet ay nen napcam orda ,dil bilmem ,iz bilmem , hii orda ne vardı ,neye bincektim ben ,dur bi bakayım, hoop google ,hop haritalar, oteller, yollar ,biletler, tamamen böyle geçti gitti bir ay…
Bide etraftan ay sen tekmi gideceksin
Hımm ehh ,evet hımm, nasıl olur ki sesleri …
Stres tavan ,ama ben vazgeçermiyim , burda eşime ve aileme kısa bir tesekkürü borç bilirim, o kadar daraltmama ragmen vazgeçme telkinleri için , neyse efendim planı yaptık
Yerleri ,biletleri ayarladık
Ben 2 gün Madrid yapcam, 5 gün La carolina be yine 2 gün Granada yapıp Madrid e tekrar gecip evime döncem.
Tek satıra sığan plan kalbime sıgmıyo, hani sem gezgindim rüstünü ispat etle ,kızım ne alaka ya dil bilmezsin iz bilmezsin otur evinde arasında git gelle hop gözümü Madrid te actım🤣🤣
Vay bee ben simdi ispanyadamıyım
Yok artık bu dev havaalanı ilk imtihanım hadi hayırlı olsun
O cat ,pat aklımda kalan ingilizcemle indim uçaktan
Ya Baraja havaalanı burası Mardin değil Madrid diye diye attım kendimi yollara,önce napıyoduk Madrid haavaalanından Sur meydanına gitcez
İste burda tam olarak sudan çıkmıs balık gibi hissettim,bisey soruyorum herkes suratıma bakıyor Allahım ben napcam derken bi kenara  oturdum , çantalarımı aldım, biraz etrafı gözlemledim.
Her milletten ,her çeşit insan var , cok degişik diller konuşulup insanlar bi oraya bi buraya yol alıyor.
Sonra planladğım gibi transfer aracına bindim, ilk kısmı atlatıyorum ama oteli nasıl bulacağım derken Türk bir aileyle karsılastık, biraz konuştuk ama pek bi yardım sever olmasalarda onlarla aynı yerde indim , en azından böyle bi faydaları oldu😊
Neyse efendim oteli bulup ilk yorgunlugu ve korkuyu üzerimden atmamla kendimi sokaklara attım .
İlk hedef plazo mayor meydanı dedim ve actım navigasyonu düştüm yola, tele baka baka giderken bi teyzeyle gözgöze geldik istemsizce Plazo mayor dedim ,ve oda nakadar naif bi kadınmış ki bunu dert edindi ve tuttu kolumdan beni meudana götürdü,konişamasakta ömrümce bu harika hareketi unutamayacağım
Hadi birazda meydandan bahsedelim
“Plaza Mayor (TürkçeBüyük Meydanİspanya’nın Madrid şehrinde III. Felipe döneminde inşa edilmiş bir kent meydanı. Şehrin diğer ünlü meydanı olan Puerta del Sol’un birkaç sokak ötesinde yer almaktadır. Dikdörtgen şekilli ve 129 m × 94 m (423 ft × 308 ft) boyutlarına sahip meydan üç katlı yapılarla sınırlanmıştır. Bu yapılarda bulunan 237 adet balkon Plaza Mayor meydanına bakmaktadır. Meydana toplam dokuz yerden girilebilmektedir.
Plaza Mayor inşa edildiğinden beri pazar yeri, boğa güreşi, futbol maçları, halka açık idamlar gibi birçok farklı etnikliklere ev sahipliği yapmıştır. İspanyol Engizisyonu döneminde halka açık yargılanmalar ve sonrasındaki idamların ağırlıklı olarak gerçekleştiği yerdir. Plaza Mayor’u saran revakların altında birçok geleneksel ve eski mağaza ve kafe yer almaktadır. Madrid şehrinin koruyucu azizi olan Aziz Isidro’ya adanan kutlamalar bu meydanda gerçekleşmektedir. Günümüzde Plaza Mayor, Madrid şehrinin en önemli turistik bölgelerinden birisi olup, binlerce turist tarafından ziyaret edilmektedir.”(vikipedia)
Yani böyle her yeri pencere, her yönde kapısı olan ve insanı çepe çevre saran sarmalayan bi yer
Ee ben burdan nereye gitmeliyim derken aklıma sokak lezzetleri pazarı gibi bi yer vardı ora nerde ya diye aratmak geldi ve basladım aratmaya ve navigasyon sag olsun basladım yirümeye , ve ilginctir ki icimde ne korku ne endise kaldı tam tersi bana sanki ait oldugum bi yer hissi verdi Madrid ve evet hedefe ulastım . Burası yiyecek pazarı gibi bi yer ama samimi ve kafeden farklı bi yer ,her lezzetin ait oldugu standlar var ve insanlar tezgahlarda bunları tadıp oturup sohbet edebiliyor.
Madrid’in Sol Meydanı yakınına 1916’da inşa edilen Mercado San Miguel, Madrid’de en çok ziyaretçi ağırlayan turistik duraklardan. 2003’te girişimciler tarafından satın alınarak modern bir yapıya kavuşturulan pazar yeri, günün her saati yerel kültürü deneyimlemek, kentin alışveriş yaşamını yerinde görmek isteyenler tarafından ziyaret ediliyor.(vikipedia)
Bircok turist burda çesitli yiycekler ve iceceklerin tadına bakıp deneyimleme fırsatı buluyor ve bende kendimi cok rahat hissettim ,
Değisik tadları,zeytin,peynir ,tapas  ve çesitli deniz ürülerini deneyimledim ve şunu söyleyebilirim mutlaka görmeniz gerekenler listenize burayıda eklemelisiniz.İspanya gezimizin devamında gorüsürüz🥰