Bir "yol" anotomisi

19 2024 - 14:41
Balkan Günlüğü gazetesi SR Basın Yayın Ltd. Şti’ine ait olup, Başbakanlık Enformasyon Genel Müdürlüğü ve Başbakanlık Basın İlan kurumuna kayıtlı bir gazetedir. Anadolu Ajansı’nın abonesi olan gazetemizin Balkan Haber Ajansı (BHA) isminde bir ajansı vardır.23 Aralık 2007 yılında yayın hayatına başlayan Balkan Günlüğü gazetesi, hedef kitlesi ve konsepti itibariyle Türkiye’de ilk gazetedir. Hedef okuyucu kitlesi, İzmir’deki 1,5 Milyon Türkiye genelindeki 17 Milyon civarındaki Balkan-Rumeli göçmeni yurttaşıdır. Ulusal ve Uluslararası yayın yapan gazetemizin düzenli haftalık basım adeti; 20 bin’dir.Gazetemiz,Türkiye’de 52 şehir,yurt dışında 12 ülkede ( Yunanistan,Bulgaristan,Makedonya,Kosova,Arnavutluk,Bosna-Hersek, Romanya,Hırvatistan,Sırbistan, Karadağ,Moldova,Slovenya ) okuyucusu ile buluşmakta.

Bir “yol” anotomisi

Pazar günü 31 Mayıs 2009 tarihinde Balkan yarım adasında önemli bir açılış yaşandı. İki ayrı ülkenin başbakanları Sn, Sali Berisha (Arnavutluk) ve Sn, Hashim Thaçi (Kosova), Avrupa’nın son demir perdesini düşürdüler. Bu “demir perde” tunelin içerisnde bir duvarıdı. Duvarı kırdıktan sonar iki başbakanları tokalaşıp ve tunelin diğer ucuna çıktılar. 

(Last Updated On: 05/06/2009)

Manzara güzeldi, tunelden çıktıktansonra iki başbakan yanyana yürürken
biri sağı ve diğeri sol elini kaldırılmışlar ( etraftaki halkı
selamlamak için), bu görüntü ile oluşan tablo Arnavutluk bayrağında
olan çift başlı kartal benziyordu, iki başbakanın yükselen elleri
kartalın başları ve etraftaki halkı kartalın kanatları, yollar ise
kartalın ayakları. Bu tabloyu içerisde en ilginç ise “kartalın” iki
taraftaki duran  bir Türk bayrağı (Enka’nın) ve Amerikan bayrağı vardı
(Bechtel).
Bu bir benzetmeden öte değildir.
Benzetmeleri bir tarafa brakalım, bu yolun değerinden ve batı balkanlardaki yeni oluşan tablodan konuşalım.
Yeni açılan yollu Kosova-Arnavutluk arası ulaşımı 8 saattan 2,5 saatte
idermektedir, ve Kosova’nın denize açılmak için büyük bir firsattır.
Bu yollun açılışı ekonomik  açısından baktığımızda batı balkan ülkelerinin ekonomi polityikaları değişmiş bulunmaktadır.
1-    Arnavutluk ekonomisinin piyasasında şimdiye kadar Yunanistan’ın
hakimyetin altındaydı ve tek rakip İtalia’ydı. Yollun açılışı ile
birlikte bu piyasada Yunanistan’a yeni ve güçlü bir rakip gelmektedir
buda Sırbistan’dır. Bundan dolayı Yunanistan yollun açılışından memnun
değildir.
2-    Aynı zamanda Kosova’nın ekonomisinin piyasasında Sırbistan tek
rakip olurken şimdi ise bu pazar Arnavutluk ile paylaşmak zorundadır.
3-    Fakat en önemli ve stratejik diğer bir değer getiren bu yollu ise
Avrupa ülkeleri (özelikle İtalia) Kosova’ya ulaşmak için yeni ve çok
kısa bir yoludur. Yani artık Kosova ekonomisinde Avrupa ülkeleri ve
Arnavutluk, Srbistan’a yeni rakipleri.
Sonuç olarak Durres (Arnavutluk) – Morine (Kosova) yollu batı balkanlardaki ekonomi politikası değişmektedir.
Şimdilik değişmeyen tek ekonomisi Makedonya’nın politika, fakat
Arnavutluk hükümet yeni bir proje uygulamaya sokmaktadır. Bu proje ise
“Arberit” yolludur. Yani bu proje ile Arnavutluk-Makedonya arası yolunu
kısaltacak ve Makedonya’nın Adriatik denizine açılması fırsat
olacaktır. Aynı zamanda Makedonya’nın ekonomisinin Yunanistan se
Sırbistan arasında paylaşırken, yeni yollu açıkdıktan sonra Arnavutluk
ve İtalia da bu piyasada rakip olacaktır. 
Balkanlarda bundan sonra, yani bu yollu tam faliyate girdikten sonra,
Yunanistan ekonomisi güçlü demeyeceğiz veya Sırbistan ekonomisi büyük
demeyeceğiz, veya büyük Sırbistan, büyük Yunanistan terimleri tarihe
karışacaktır.  Artık batı balkan ülkeleri eşit duruma gelmekteler ve
yakında balkan ülkeleri dünyanın kriz merkezi olmayacak, bir Avrupa
ülkesi olacaktır.

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.