DOLAR 32,8373 0.05%
EURO 35,2903 0.46%
ALTIN 2.455,801,29
BITCOIN 20180441.09541%
İzmir
35°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

73 okunma

Konak Tüneli Projesi

ABONE OL
28/09/2011 22:00
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Binali Yıldırım’ın genel seçimler öncesinde “Benim çılgın projem” dediği iki köprülü ve bin 570 metresi çift gidiş gelişli olmak üzere toplam 2 bin 750 metre uzunluğundaki tünel için Yeşildere Şehitlik Parkı karşısında temel atma merasimine bugün şahit olduk. Hedef büyük, varılacak yer güzel. Gerçeklemesi halinde Buca istikametine günlük gidip gelen İzmirlinin belini büken trafik keşmekeşliği nihayet sona ermiş olacak. Bu proje AK Partinin 35 projesinden biri. Bu projenin adresi Konak – Yeşil dere, maliyeti de 130 milyon liraya mal olacak. Bu projenin 3 yıl içerisinde bitirilip bir daha ki genel seçimlere kadar açılmış olması iktidarın hesapları arasında. Bu projenin başlıca hedefi karayolları tarafından yapılan tünel yolla Büyükşehir Belediyesi’nin yapmayı planladığı “Uçan Yol” projesinin birleştirilmesiydi. Herhangi bir sıkıntı yaşanmaması ve aynı elden çıkması için İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile İktidar mutabakata vardı. Belediyelerin iktidar ile bu tip projeleri birlikte yürütmesi gelecek belediyelere de örnek teşkil edecektir. Tünelin giriş ve çıkışlarında kentin her yönüne alternatif geçiş güzergahı sunulacak olması ile projenin başlaması ile bitmesi arasında geçen sürede İzmir trafiğinin içinden çıkılmaz hal almamasını umuyorum. Güzelbahçe, Narlıdere, Balçova ve Çeşme gibi İzmir’in batı yönünden sahil yolunu kullanarak gelen araçlar, Bornova, Buca, Gaziemir, Karşıyaka, Çiğli, Kemalpaşa ve Manisa yönüne gitmek için Konak Tüneli’ni kullanarak kent merkezine girmeden Konak’tan Yeşildere’ye bağlanacak. Bornova – Buca karayolunu kullanan biri olarak söylemeliyim ki bu yol üzerindeki hem otobüslerin ve hem de minibüslerin güzergâhların da yaşanan sıkıntının da büyük oranda kalkması İzmirlinin yararına olacaktır. Ayrıca İzmir’in en işlek merkezi olan Çankaya’nın da araç yükü büyük ölçüde azalmış olacaktır.

MADALYONUN ÖTEKİ YÜZÜ

Karayolları projeleri jeolojik çalışmalarının iyi bir şekilde yapılmasından sonra hayata geçirilen projelerdir. Şehir içinde yapılacak olan tünel ve geçitlerin çok iyi analiz edilmesi gerekiyor. Jeolojik etüdü tam olarak tamamlanmayan bir çalışma başlatılması zaman ve para kaybından başka bir şey değildir. Projede eksik jeolojik etüt çalışmalarının varlığı İzmirlinin cebine maddi kayıp olacaktır. İzmirlinin refahı için ve gelecek nesillerimize örnek olabilmesi için bu projenin zamanında bitirilmesini diliyorum.

 

 

 

    En az 10 karakter gerekli